Gå til innhold

Kulturo: Fildelingsselskap punger ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes BearShare bør kjempet for å overleve enn å kaste seg ned for RIAA. Heller gi de litt motstand. Kunne hende de hadde "overlevd".

 

Men jeg tviler på at det blir vanskeligere å dele ut filer forde. Folk vil alltid hoppe over til noe annet.

6061217[/snapback]

 

Trodde egentlig folk flest hadde gjort det uansett? Er bearshare så populært nå lenger da?

 

AtW

Lenke til kommentar

At disse åpne fildelingstjenestene legger inn årene gjør det vanskeligere for folk flest. Det finnes snart ingen åpne fildelingstjenester av denne gamle typen igjen, og de fleste tjenestene krever nå en kombinasjon av klient og tilgang på nettsider som tilbyr det materialet en er ute etter.

 

Det er langt på vei slutt på den tiden da en enkelt kunne logge seg på Kazaa/Morpheus/Napster/Whatever, og søke etter et par sanger og laste ned disse.

 

Nå må en enten komme seg innenfor halvlukkede torrent-nettverk (eller e-donkey-siter for den saks skyld) eller finne de gode DC-serverne. Med de web-baserte tjenestene er det nå også for eksempel vanskeligere å få tak i enkeltsanger, og mye flyttes over på album. Et søk på diverse torrent-sider viser klart at det har blitt en annen verden.

 

Dette gjør det vanskeligere, men det er selvsagt fortsatt en overkommelig oppgave for de som vil ha tak i ting.

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar
At disse åpne fildelingstjenestene legger inn årene gjør det vanskeligere for folk flest. Det finnes snart ingen åpne fildelingstjenester av denne gamle typen igjen, og de fleste tjenestene krever nå en kombinasjon av klient og tilgang på nettsider som tilbyr det materialet en er ute etter.

 

Det er langt på vei slutt på den tiden da en enkelt kunne logge seg på Kazaa/Morpheus/Napster, og søke etter et par sanger og laste ned disse.

 

Nå må en enten komme seg innenfor halvlukkede torrent-nettverk (eller e-donkey-siter for den saks skyld) eller finne de gode DC-serverne.

 

Dette gjør det vanskeligere, men det er selvsagt fortsatt en overkommelig oppgave for de som vil ha tak i ting.

6061638[/snapback]

 

Tja, det er vanskligere enn det var med napster når det gjelder å få tak i musikk, men er det virkelig noe vanskligere å stikke piratbay, søke og trykke på en lenke enn det er å bruke bearshare?

 

I tillegg er det den relative vansligheteten som teller, folks data-evner blir jo stadig bedre (selv om det til tider ikke virker sånn). Tilgjengeligheten av forskjellige typer filer er bedre(?), hele piratkopieringssytemet er mer ordnet og organisert. Jeg tror ikke folk deler eller henter ned noe mindre enn før, så i det minste tror jeg neppe det er en vansklighet som har noen praktisk innvirkning.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...