Gå til innhold

Intel-toppmodell med 975X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har nå fått DDR2-800 støtte da, som da kansje er et ytelse løft.

 

Hadde jo vært interessant og så om vi kunne fått en standar på DDR-2 500..

 

Vet at AMD var og snuste på tanken, men første revisjon blir vel satt på DDR-800, som da er det samme som DDR-400 på det gamle stadiet.

 

Hvis ikke DDR-2 kommer som en hit så vet vi jo godt at Begge disse produsenten har vært med på og gå rett på DDR-3, men dette kan vi kasnje se i 2007, allså sent i 3-4Q :)

Lenke til kommentar
Kun crossfire, ikke SLi?

 

Og må si det..  Ser minst 1 designfeil som er nevneverdig ved første øyekast.. og enda flere som er ubetydlige...

5983194[/snapback]

 

Tror SLI støttes uoffisielt, men jeg er ikke sikker.

 

Hvilken designfeil, forresten?

5983205[/snapback]

 

 

Enste jeg kunne tenke meg var større avstand mellom ramslottene

Lenke til kommentar

Irriterte meg litt over pci tilkoblingene. Har du to grafikkort som tar to slots og et lydkort på den ene pci porten har du ikke mer plass igjen til andre ting.

 

Syntes de to sata portene til venstre godt kunne være sammen med "vennene" sine nederst på kortet. (selv om det ikke var mer plass igjen rindt der) Kan bli vanskelig å komme til de portene når du har et kort i pci prorten.

Lenke til kommentar
Støtter denne fjøla Conroe eller?

5983347[/snapback]

Hvis du spør intel i dag så får du nok et 'ja', men spør du dem når Conroe er lansert får du nok et 'nei'. Sånn har det vært lenge i intel-leiren.

 

Håkki: Jeg lurer også på hva den snudde PCI-e x1-porten er til. Kanskje for et eller annet proprietært kort som kan kjøpes separat eller i en deluxepakke. F.eks TV-kort, trådløst nettverk, eller noe i den duren.

 

Ellers så ser jeg på bare 1 stk PCI som den største 'feilen'. At floppy-pluggen ikke er der gjør ingenting. Ingen bruker jo sånt lengre likevel. Eller kanskje BrAtTeRn mener at PCI-e x16-portene står for nært hverandre? Eller at bakplata er dårlig utnyttet på antall tilkoblinger? Eller at den ene PCI-e x16-porten kan komme i konflikt med southbridge hvis kjøleren på southbridge er høy (noe som er vanskelig å se på bildet) Eller den vanskelig tilgjengelige molex-pluggen i bunnen? Eller som Øivind sier: at minneportene står for nært hverandre. Eller kondensatorene som står urovekkende nært prosessorsokkelen. Eller kondensatorene som står veldig nært PCI-e portene?

 

Jepp, det var ganske mye å pirke på når man ble inspirert til å se skikkelig etter. ;)

Lenke til kommentar
Støtter denne fjøla Conroe eller?

5983347[/snapback]

Hvis du spør intel i dag så får du nok et 'ja', men spør du dem når Conroe er lansert får du nok et 'nei'. Sånn har det vært lenge i intel-leiren.

5983806[/snapback]

Dette kom ikke akkurat som lyn fra klar himmel:

Det har lenge vært antatt både i965- (ikke lansert) og dagens i975X-brikkesett begge vil støtte "Conroe"-prosessoren når den blir tilgjengelig. Nå hevdes det imidlertid at det kan oppstå kompatibilitetsproblemer mellom eldre revisjoner av i975X-hovedkort og "Conroe".

HW-artikkel: i975X-hovedkort og Conroe-støtte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...