Gå til innhold

Vil knuse SMS med MSN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil vite hvor grisk operatøren din er, skal du ta en titt i prislista og se hva det koster å ringe femsifrede nummer, samt 815-nummer. Dette er nummer som blir mer og mer brukt som såkalte servicenummer (nummer til kundeservice), og som allerede er overpriset av mobiloperatørene. Samtaleprisene til slike numre er som regel godt skjult langt bak i prislista, sammen med teletorg og utenlandssamtaler.

 

En titt i prislista til Hello viser at oppkall til femsifrede nummer koster kr 2,99 og til 815-nummer koster det 4,39 pr minutt.

 

4,70 pr minutt til Danmark viser også hvor Hello har tenkt å tjene penger. Her gjelder det gamle tivoli-prinsippet om at det du taper på berg-og-dal-banen må du ta igjen på karusellen.

 

Én ting er at dette er vanvittig dyrt (de etablerte operatørene NetCom og TeleNorMobil er billigere), men det viser også at det er meningsløst av Nadir Nalbant å kalle SMS for de etablerte operatørenes melkeku. Hello har melkekyr, de også, og de er dyrere enn konkurrentene.

 

Tom

Endret av whitefang
Lenke til kommentar
Én ting er at dette er vanvittig dyrt (de etablerte operatørene NetCom og TeleNorMobil er billigere), men det viser også at det er meningsløst av Nadir Nalbant å kalle SMS for de etablerte operatørenes melkeku. Hello har melkekyr, de også, og de er dyrere enn konkurrentene.

5960406[/snapback]

Jeg synes ikke det er meningsløst å kalle SMS for operatørenes melkeku. Greit nok at Hello har andre melkekyr. Det kommer jo tydelig frem i artikkelen. Men det betyr jo ikke at SMS opphører å være melkeku.

 

Ellers er jeg enig med ATW om at dette er et lite men godt steg i retningen mot alt over IP og prising ut fra datamengde. Kanskje dette blir en mobiltrend selv amerikanerene hiver seg med på? (De skyr jo som kjent SMS)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kanskje jeg som misforstår her, men jeg ser ikke helt konseptet med dette abbonementet. Folk med andre operatører enn Hello kan jo i like stor grad bruke MSN på mobilen.

 

Hva er det som skiller dette fra de andre med tanke på MSN?

5962150[/snapback]

 

Lurte på akkurat det samme... Skjønte faktisk absolutt ingenting av denne artikkelen...

 

I tittelen frister de ned meldinger til 1 øre stk. Deretter får vi vite: "Hopper du på Hellos tilbud, bør du regne med litt høyere kostnader enn ett øre per melding du sender via MSN. Det er nemlig ikke stykkpris på meldingene."

 

Ikke et øre likevel...

 

Hva er egentlig konseptet her? Å utnytte Microsofts varemerke? Slik jeg forstår det er dette et HELT ordinært abonnement. Men de "pusher" microsoft mobiler, og forteller om muligheten for å bruke MSN, som om ikke det fungerer identisk på andre abonnementer. :thumbdown:

 

Dessuten er det litt overdrevet å dra setningen "Splitter ny operatør" når Hello eksisterte for bare noen år siden. Tror faktisk det var samme fyren som eide det den gang.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Her det noen her som kan gi men en liten grunn for å bli kunde i dette selskapet? Bare en grunn! Trenger ikke være noe kjempe argument. Bare en liten grunn?

 

Finner ingen selv!

 

For min del dette som å tilby adsl linjer for mac maskiner. 10000,- for en mac maskin på avbetaling pluss en adsl linje til 299,- som det gis inntryk av kun fungerer på mac, men i virkeligheten bare er en vanlig adsl linje.

Lenke til kommentar

Hvis man vil sende mye data via mobilnettet, enten det er GPRS, EDGE eller UMTS, så kan man bestille Telenor sin FriFiks til 29 kr mnd. Da det er gjort, legger man til FriInternett til 549 kr pr mnd.

 

På den måten kan man da sende så mye data man måtte orke pr mnd.

 

 

Frifiks:

http://telenormobil.no/abonnement/frifiks.do

 

FriInternett:

http://telenormobil.no/tjenester/friinternett/

 

Ja, man vil da få en totalkostnad på 29+549 som blir 578 kr pr mnd.

Det er en del, men har man behovet, så er det veldig praktisk å kunne sende og motta så mye data som man bare måtte orke pr mnd.

Lenke til kommentar

Det er billigere å kjøpe telefonen på f.eks. www.utenabonnement.no og bruke abonnement fra f.eks. One Call. De har lavere pris på datatrafikk og dermed lavere pris per sendte MSNm-melding.

 

Det eneste "nye" med Hello sitt tilbud er at de faktisk fokuserer på MSNm som en tjeneste som kan (og bør) ta over for SMS.

 

Har selv brukt Qtek-telefoner med MSNm i over et år og spart mye på ikke å bruke SMS.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som er greia her! Dette er jo ikke oppsiktsvekkende ettersom å bruke MSN Messenger har vært mulig i ganske mange år nå. (Jeg startet med det når jeg fikk taket på den gamle Qtek 8080). Klart er det billigere enn SMS, men det er jo ikke noe nytt av den grunn!? Det at du kan bruke MSN messenger avhenger av at du har en Windows Mobile\Smartphone eller Symbian telefon (med en MSN klient som funker). Har du en sony ericsson\Samsung\LG eller liknende, så er det desverre slik at den største delene av java-msn-klientene er fullstendig "crap"!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...