Gå til innhold

Windows Vista-utgaver bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken versjon er det som tar over for Windows Pro?

5677079[/snapback]

Windows Vista Business

Denne utgaven er tilpasset bedrifter - den setter fokus på god nettverksstøtte og sikkerhet. Kan sammenlignes med Windows XP Professional.

5677155[/snapback]

Ok, takk. (:blush: så ikke det stod jeg)

 

Vil tippe at det er "Home Basic" som vil overta for XP Home når det gjelder pakke-pc'er!?

Lenke til kommentar
Vil tippe at det er "Home Basic" som vil overta for XP Home når det gjelder pakke-pc'er!?

5677159[/snapback]

Stemmer det.

 

Windows Vista Home Basic

For hjemmebrukere som ikke har behov for avansert utgave. Det er brukervennlighet som står i fokus. Kan sammenlignes med Windows XP Home Edition.

 

 

Det frister med Ultimate, men det spørs kva eg syns etter at eg får vite prisen.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Home Premium:

 

"For brukere som har behov for avanserte funksjoner for blant annet multimediabehandling og trådløs teknologi. Det er ekstra fokus på sikkerhet."

 

Betyr dette at home basic har manglende sikkertsfokus? Sikekrhet er kanskje det største ankepunktet mot XP i dag, håper virkelig de gjør det enkelre for "alle" å slippe å ormer. Og er trådløs-støtte "avanserte funksjoner"?

 

Eller håper jeg de forbedrer ytelsen på windows-fildeling mye (smb), det går litt for tregt slik det er nå.

 

AtW

Lenke til kommentar
Home Premium:

 

"For brukere som har behov for avanserte funksjoner for blant annet multimediabehandling og trådløs teknologi. Det er ekstra fokus på sikkerhet."

 

Betyr dette at home basic har manglende sikkertsfokus?

Det gjer nok ikkje det nei. Alle versjonane av Vista vil ha økt fokus på sikkerhet.

 

Windows Vista Home Basic

 

A simple version of Windows Vista that is aimed at single PC homes. Windows Vista Home Basic is the baseline version of Windows Vista, and the version that all other product editions will build from. It will include features such as Windows Firewall, Windows Security Center, secure wireless networking, parental controls, anti-spam/anti-virus/anti-spyware functionality, network map, Windows Search, Movie Maker, Photo Library, Windows Media Player, Outlook Express with RSS support, P2P Messenger, and more. Windows Vista Home Basic is roughly analogous to Windows XP Home Edition. This version is aimed at general consumers, Windows 9x/XP Starter Edition upgraders, and price sensitive/first-time buyers. Like Starter 2007, Vista Home Basic will not support the new Aero user interface.

 

The marketing message: For mainstream Windows customers, Home Basic is where it all begins. Here, Microsoft will be pushing "peace of mind" and "performance," and will promise consumers a faster, more secure and reliable productivity experience. Home Basic is secure by default and easy to keep secure. You can trust Windows with your most important tasks and data and complete everyday tasks faster.

 

Personlig tviler jeg på at jeg vil benytte Vista, isåfall kun for å utvikle programvare for Vista.

Hadde inntrykk av at Vista var totalt uaktuelt for deg eg (med tanke på alle negative kommentarar du har om MS produkt, du har vel og sagt at XP er din siste Windowsversjon). Fortsetter det sånn ender det vel opp med at du kjøper Vista du og. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...