Gå til innhold

POV med GeForce 6800 GS AGP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234
Til sammenligning koster tilsvarende kort basert på PCIe, 500 kroner mindre.

 

Det du må huske på at prisforskjellen rettferdiggjør en totaloppgradering som koster mye mer.

 

mvh

Lenke til kommentar

Kan de snart bestemme seg, skal de slutte med AGP eller fortsette. Dette blir en slik halveis holdning.

 

"Vi ønsker ikke produsere toppkort på AGP pga kostnader". Men alikevel lager de nye AGP kort av modifiserte gamle kjerner?

 

Det henger ikke på greip for meg. Da kunne de liksågodt gitt ut toppkort med AGP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt poenget med å la pciE ta over lenge før de har klart å utnytte agp porten til det fulle, om seks måneder ser vi nok agp 16x eller noe annet slik at vi må total oppgradere igjen. Noen gode ess fra hardware produsentene for å tjene penger som gress

5425593[/snapback]

Problemet var ikke først å fremst agp men pci busen som er for treg for mye en god del utstyr, gigabit netverkskort og raid kontrollere er det første jeg tenker på.

Samt sli på pciE da.

Regner med at de vil produsere det det er lønsomt å produsere for agp.

Når det gjelder high end grafikkort så blir ikke de laget for agp lengere siden de har lavt opplag og de fleste som kjøper er sjemkort til over 4000 har et nytt hovedkort.

Lenke til kommentar

12 pipes @ 350Mhz er dårlig. Man fikk 6800GT 256MB til rundt 2000 idet 7800GXen kom ut, men den ble så fasa ut. 6800GS kan ikke være så stort bedre enn 6600GT om man da ikke har tenkte til å oce og åpne pipes. Om mulig burde noen bridge 7600 til AGP når den kommer da det burde havne i grei priskategori for oppgradering av litt eldre systemer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
12 pipes @ 350Mhz er dårlig. Man fikk 6800GT 256MB til rundt 2000 idet 7800GXen kom ut, men den ble så fasa ut. 6800GS kan ikke være så stort bedre enn 6600GT om man da ikke har tenkte til å oce og åpne pipes. Om mulig burde noen bridge 7600 til AGP når den kommer da det burde havne i grei priskategori for oppgradering av litt eldre systemer.

5426035[/snapback]

 

OK... dette er slik jeg har oppfattet det.. : :)

GS'n er *ikke* dårlig.. Er en del som har fått kortet og testet det etter det jeg har sett/søkt på nettet..

Pga. 256MB kjapt DDR3-minne yter kortet omtrent som "gamle" GT.. Klokket og med alle pipes aktivert yter kortet ett sted mellom "gamle" GT og Ultra.

Ikke forveksle dette kortet med 6800XT som har 8 pipes...men 256-bit minnebuss..Det yter omtrent som 6800 "vanilla" / 6600GT.

Jeg vil også si at det er *veldig* synd at kortet prises som det gjør... rundt kr.2000 for GS og ca. kr.1300 for XT hadde vært mer "anstendig"...

Men det er vel slik at disse kortet er produsert i for få antall for at prisen skal være mer i tråd med PCI-E korta (tilsvarende).

Synd egentlig... er selv på jakt etter ett godt skjermkort til ett av mine Dothan-system som selvsagt har AGP-port... :blush:

 

PS.

ATI..f.eks. X800GTO er noe mer moderat priset slik "diggdigg" viser til.., men vil man ha Nvidia er det pt. ett elendig utvalg av AGP-kort (som yter over middels).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kunne du liste de som yter over middels?

5426366[/snapback]

 

Nå vet jeg ikke hva du er ute etter her, men jeg foreslår at du antyder klarere hva du er ute etter å poengtere med ett slikt innlegg..

At det ikke finnes skjermkort for AGP fra Nvidia som yter over middels?

Eller motsatt...

Det er mange alternativer å velge mellom...

 

Selv vil jeg si at alt over 6600GT er "over middels"...

For noen er alt under 7800GT "middels"..eller rent ut sagt "elendig"...

 

Dersom man da sjekker utvalget av skjermkort fra Nvidia for AGP så ser det unektelig "stygt ut" uansett ståsted? (Vi ser da bort fra "overliggere" av 6800 GT/Ultra til kr. 3000++++)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tenkte da ikke bare nVIDIA. Tenkte alle. Eller kanskje den som er best. Har tenkte å kjøp meg et nytt skjermkort etterhvert.

5426510[/snapback]

 

Åjaaa.. :)

Da er det nok ATI med sin X800-serie (for AGP) som har det beste utvalget vil jeg si.. ref. "Diggdigg"'s forslag/innlegg.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Disse AGP versjonene er så dyre at det er bedre for folk å bare kjøpe seg PCI-Express hovedkort.

5428186[/snapback]

Jeg har selv et AGP POV Geforce 6600GT, og det er surt å evt måtte oppgradere mine relativt nye AMD Athlon 64 3000+ og Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250.

Ikke interessert å bruke mer enn ca 2000 kr på et nytt AGP GFX kort bare.

 

Spørs bare hvor mye bedre ytelse et 6800GS eller X800GTO gir ift mitt POV Geforce 6600GT, klokket til 570/1000 mhz med Zalman VF700.. Evt får jeg vente noen måneder og heller bytte til PCI-E system over hele linja.

Lenke til kommentar
Jeg har mitt 6600GT på 603/1170 og det ser ut til å holde bra for meg så langt.

5442514[/snapback]

Eneste spill så langt jeg sliter med mitt 6600GT er BF2 Special Forces, hvor jeg må ned i 1024x768 og low detail, eller 800x600 og medium detail på noe, for å kunne spille ok. Vanlig BF2 går helt fint :hmm:

Lenke til kommentar
Disse AGP versjonene er så dyre at det er bedre for folk å bare kjøpe seg PCI-Express hovedkort.

5428186[/snapback]

Jeg har selv et AGP POV Geforce 6600GT, og det er surt å evt måtte oppgradere mine relativt nye AMD Athlon 64 3000+ og Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250.

Ikke interessert å bruke mer enn ca 2000 kr på et nytt AGP GFX kort bare.

 

Spørs bare hvor mye bedre ytelse et 6800GS eller X800GTO gir ift mitt POV Geforce 6600GT, klokket til 570/1000 mhz med Zalman VF700.. Evt får jeg vente noen måneder og heller bytte til PCI-E system over hele linja.

5442505[/snapback]

 

Dersom du får åpnet 6800GS til 16/6 pipelines/Vertex og overklokket det endel så blir det vel endel bedre enn det du har. Men jeg ser ikke vitsen for den prisen. Fordi man kan få seg billige og bra PCI-express hovedkort. Det er bare dumt å bruke noe særlig med penger på AGP grafikkort pr. i dag.

Lenke til kommentar
Disse AGP versjonene er så dyre at det er bedre for folk å bare kjøpe seg PCI-Express hovedkort.

5428186[/snapback]

Jeg har selv et AGP POV Geforce 6600GT, og det er surt å evt måtte oppgradere mine relativt nye AMD Athlon 64 3000+ og Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250.

Ikke interessert å bruke mer enn ca 2000 kr på et nytt AGP GFX kort bare.

 

Spørs bare hvor mye bedre ytelse et 6800GS eller X800GTO gir ift mitt POV Geforce 6600GT, klokket til 570/1000 mhz med Zalman VF700.. Evt får jeg vente noen måneder og heller bytte til PCI-E system over hele linja.

5442505[/snapback]

man får socket754 pci-e hk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...