Gå til innhold

Fra Nokia med kjærlighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7380 blir den nyeste telefonen i 73-serien, og vil i følge Nokia prismessig ligge på småpene 5000 kroner (€500) når den kommer i butikkene.
Nokia sier i pressemeldingen at 7370 vil ha en utsalgspris på omtrent 3000 kroner (€300).
Dette kommer til å være den billigste modellen i serien, og Nokia anslår at prisen vil ligge på omtrent 2000 kroner (€200).

Det er faktisk ganske stor forskjell på dagens Euro-kurs på 7,81 kr og 10 kr, som dere opererer med. Er også greit å legge til at Nokia sier at dette er uten moms og subsidier.

 

Helhetsinntrykket mitt i dag er at dette er bare bra. Det er veldig viktig at mobiler som det her er gode og holde og gir et flott kvalitetsinntrykk, og det kan jeg ikke bedømme utifra bilder og spesifikasjoner. Men absolutt imponerende.

 

7360:

Flott mobil for de som ønsker å skille seg ut, uten å ha en dyr mobil med unødige funksjoner. Ganske lekker synes jeg, og kanskje en kandidat som reservetelefon for meg.

 

7370:

Enda en god mobil. Fint å se at Nokia nå satser på store og gode skjermer, noe de har blitt kritisert massevis for før. Designet var lekkert, selv om jeg ikke er fan av svivel-ordningen. Når dere skriver om denne mobilen glemmer dere å nevne at mobilen har stereo høytalere med 3D-effekt. Dette er viktig for ganske mange.

 

7380:

Nydelig oppfølger. Var aldri utrolig fan av 7280, men denne tar kaken synes jeg. Overhodet ingenting for meg, men utvilsomt lekker. Om 7380 glemmer dere å nevne at den har økt støtte for styring via stemmen, altså slipper man å ty til rullehjulet hele tiden.

 

Nokia er i slaget :)

 

edit: Jeg var visst ikke så flink til å quote.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
7380 blir den nyeste telefonen i 73-serien, og vil i følge Nokia prismessig ligge på småpene 5000 kroner (€500) når den kommer i butikkene.

 

Det er faktisk ganske stor forskjell på dagens Euro-kurs på 7,81 kr og 10 kr, som dere opererer med. Er også greit å legge til at Nokia sier at dette er uten moms og subsidier.

 

Der forklarte du det selv. 10 kr er en tommerfingerregel for å regne ut Euro-kursen med moms. 8 kr + 25 % moms = 10 kr. Altså blir dette den reelle prisen i Norge. :)

Lenke til kommentar
Der forklarte du det selv. 10 kr er en tommerfingerregel for å regne ut Euro-kursen med moms. 8 kr + 25 % moms = 10 kr. Altså blir dette den reelle prisen i Norge. :)

5030287[/snapback]

Tenkte meg at det kanskje var årsaken, men da synes jeg man kan koste på seg noen ekstra ord for å skrive det. Som det står i artikkelen nå, altså først norsk pris og så euro i parantes, får man inntrykket av at det kun er regnet om til kroner.

Lenke til kommentar
Hva slags grensesnitt bruker disse telefonene?

5032759[/snapback]

7380 bruker nok samme grensesnitt som 7280, altså en redigert utgave av Series 40 med ekstra støtte for stemmestyring. Bilde av grensesnittet:

http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art...iaLamour/09.JPG

 

7370 bruker antageligvis samme grensesnitt som 6280, da det foreløpig ikke har blitt presentert noe annet QVGA-grensesnitt fra Nokia. Håper jeg ikke tar feil her :)

 

7360 regner jeg med bruker samme som 6101, altså en forbedert versjon av S40, dog ikke like frisk og ny som 6280 sitt grensesnitt. Bilde av grensesnittet:

http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art...aLamour/113.JPG

 

 

Uansett, masse live-bilder her:

http://www.mobilmania.cz/Mobilnitelefony/A...D=2&EXPS=&EXPA=

Synes mobilene bare blir finere og finere, og 7380's speil fungerer fint. Likte dog ikke de mørke variantene av 7370 og 7360.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
kult design, likte godt 7370... rart navigasjonstastene er ''under'' synes jeg også. EDIT: Men har den minnekort, er jo bare 10MB innebygget minne, så?? skreiv feil :hmm:

5387715[/snapback]

 

 

Nei, den har ikke det :(

 

Men minnet er nok større enn 10mb, skal du se :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...