Gå til innhold

12% bruker Firefox i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at de fleste som bruker Opera fortsatt lar den identifisere som IE 6.0

Selv om du endrer identifikasjonen til IE i Opera registreres nettleseren fremdeles som Opera. Det er fordi Operas IE-identifikasjonsstreng ikke er komplett lik IEs IE-identifikasjonsstreng men inneholder ordet "opera versjon" til slutt i strengen.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro de bare teller hvor mange som kommer innom www.vg.no eller dagbladet.no med de forskjellige browser-id'ene. De fleste som har internett er jo innom disse sidene 1-2 ganger om dagen.

Du skal være forsiktig med å dra konklusjoner uten å backe det opp med kilder. Denne undersøkelsen gjaldt ikke bare for Norge, og jeg tviler på at det er mange spanjoler (fks) som besøker vg/db

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Husk at de fleste som bruker Opera fortsatt lar den identifisere som IE 6.0

Selv om du endrer identifikasjonen til IE i Opera registreres nettleseren fremdeles som Opera. Det er fordi Operas IE-identifikasjonsstreng ikke er komplett lik IEs IE-identifikasjonsstreng men inneholder ordet "opera versjon" til slutt i strengen.

Men kan fortsatt oppfattes som IE av et script som ikke tar høyde for det, uheldigvis.

Lenke til kommentar

Jeg bruker IE og NIS 2005 og har ikke hatt problemer med dette oppsettet.

Jeg har prøvet både FF og Opera men faller ned på IE igjen hele tiden.

Hos meg så er IE også like raks som de andre, og når en ikke har noen problemer så hvorfor bytte da.

Ja. da bare vent og alt det dere, men når versjon 7 kommer så er jeg ganske sikker på at dere alle kommer til å prøve den.

Så helt fanatiske er dere ikke nei.

 

Terumo

Lenke til kommentar
Hos meg så er IE også like raks som de andre, og når en ikke har noen problemer så hvorfor bytte da.

Skjønner at det er mange som tenker sånn, men det fører bare til at weben ikke utvikler seg. Ingen tør å ta i bruk ny funksjonalitet fordi IE ikke støtter det, og ingen vil bytte fra IE fordi de tror alt er bare bra.

Lenke til kommentar
Så helt fanatiske er dere ikke nei.

Hæ?

 

Ja. da bare vent og alt det dere, men når versjon 7 kommer så er jeg ganske sikker på at dere alle kommer til å prøve den.

Mulig den kommer på windows update, og jeg blir tvingt til å laste den ned. Jeg kommer da isåfall bruke den kun til windows update; ellers er det firefox det går i :) . Men så bruker jeg ikke windows til daglig heller da, men må fortsatt ha det til foreldrene mine

:hrm:

Lenke til kommentar
Ja. da bare vent og alt det dere, men når versjon 7 kommer så er jeg ganske sikker på at dere alle kommer til å prøve den.

Mulig jeg vil prøve den. Men kommer helt sikkert til å gå tilbake til Firefox etter noen timer. Vis i takler flere tabs like dårlig i IE7 som i MSN Toolbar er det ikke mye vits i å bruke den og dessuten har jeg ikke lyst til at Microsoft skal vite hvor jeg surfer med den nye antipushings funsjonen.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro de bare teller hvor mange som kommer innom www.vg.no eller dagbladet.no med de forskjellige browser-id'ene. De fleste som har internett er jo innom disse sidene 1-2 ganger om dagen.

Du skal være forsiktig med å dra konklusjoner uten å backe det opp med kilder. Denne undersøkelsen gjaldt ikke bare for Norge, og jeg tviler på at det er mange spanjoler (fks) som besøker vg/db

Nei, men topic sier 12% bruker firefox i Norge, ikke i spania eller europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...