Gå til innhold

Xpress-musikk fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at både dere og DinSide skriver at den ble presentert i helgen, men pressemeldingen er da datert i dag. Mandag er ikke en del av helgen :)

 

I følge Digi er det foreløpig ikke bestemt hvor stort internminne 3250 skal ha.

Tror enten dere eller Digi eller jeg har misforstått. I følge Nokias spesifikasjonsside for mobilen står det at den har 10 mb internminne. Jeg tror det er størrelsen på medfølgende minnekort som så langt ikke er bestemt.

 

3250 vil komme i salg i løpet av første kvartal neste år, og vil ha en pris på knappe 3 000 kroner

Ut ifra mine beregninger blir det 3400 kr inkl. 25% moms. Erfaringsvis blir mobilene dog litt billigere enn hva nokia oppgir (når man har plusset på 25% moms altså).

 

Ellers ser dette ut til å være en godbit fra Nokia. Jeg håper inderlig de har gitt den en god prosessor, og at mobilens taster og kvalitet blir god.

 

Det er også verdt å nevne at det medfølgende headsettet inneholder overgang til 3,5mm mini jack, i likhet med W800i sitt headsett.

Lenke til kommentar

Hm... langt på vei den styggeste telefonen jeg har sett på veldig lenge.

 

Her tror jeg folk som er murere av yrke må være veldig forsiktig så de ikke murer inn telefonen sin som en ordinær murstein ved en feiltakelse... :tease:

 

Uansett; spec.messig så er den jo helt okei. Savner 3G dog, men det har jo ikke Walkman-telefonene til SE heller enda.

Lenke til kommentar

Et stort fortrinn for denne mobilen i forhold til Sony-Ericssons W800i, er jo at Nokias utfordrer har Symbian operativsystem. Dette innebærer muligheter som chatting via MSN, videoavspilling av en rekke formater pga. f.eks Smartmovie, avlesning av Office og PDF-filer etc etc...

 

Når det gjelder negative ulemper, er det jo batteritiden jeg først merker meg. Nokia 3510i som musikkspiller vil ha en av de dårligste batteritidene på "mp3-markedet". Og en annen ting: Jeg synes godt de kunne brukt "twist-funksjonen" på en telefon med 3G istedenfor denne (evt hatt med 3G da..). Dette ville gjøre at man ikke trengte to kameraer, i og med at man kunne bruke det til videokonferanse den ene veien og videoopptak den andre :yes:. Noe som forøvrig ville gjort at den ekstra plassen som ble spart kunne brukes til andre ting. Jeg mener det er helt tullete at du er nødt til å vri telefonen rundt på en musikktelefon for å spille musikk på den! :no:. Det skal jo være så enkelt som mulig å spille av musikk!! :mad:

Lenke til kommentar
Hm... langt på vei den styggeste telefonen jeg har sett på veldig lenge.

 

Her tror jeg folk som er murere av yrke må være veldig forsiktig så de ikke murer inn telefonen sin som en ordinær murstein ved en feiltakelse... :tease:

 

Uansett; spec.messig så er den jo helt okei. Savner 3G dog, men det har jo ikke Walkman-telefonene til SE heller enda.

De fleste "candybar"-mobilene ligner vel i utgangspunktet på mursteiner. Men SE W850 ser jo IKKE ut som en murstein... :p Latterlig...

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som SE har så mye å frykte ennå ihvertfall. Virker på meg som Blokia er litt inne på feil spor om dagen. Eneste jeg har likt som har kommet ut av tuben dems i det siste er den man skyver tastene ned under.. husker ikke hva den heter i farten, ligner litt på D500. Den ser spennende ut.

 

EDIT: Fra siden dems:

Memory expandable up to 1GB for up to 750 songs of great quality stereo audio with the new, advanced eAAC+ digital audio codec*

 

1024mb/750 sanger = 1.36mb pr. sang.. det blir det nok "great quality stereo audio" skal du se :!:

Endret av klorin
Lenke til kommentar

Mener du at SE ikke har så mye å frykte fra Nokia generellt, eller at W-serien ikke har så mye å frykte for Xpress-musikk serien?

 

Om det er førstnevnte er det jo litt rart om miniputten SE ikke frykter den desidert største, altså Nokia, som pumper ut topp-mobiler jevnt og trutt, i motsetning til 1 oppgradering hvert år som SE holder seg til.

 

Om det er det siste du mente må jeg også si meg helt uenig. Så langt har SE presentert noen få W-mobiler (2 eller 3, husker ikke). Den ene med maks 256 mb minne, den andre uten toppfunksjoner som 3G og EDGE. Klart at W800i er en bra musikk-mobil, men om man kjøper musikkmobil fra Nokia får man så mye mer enn bare musikk, og så langt har ikke SE kommet enda.

Lenke til kommentar
Eneste jeg har likt som har kommet ut av tuben dems i det siste er den man skyver tastene ned under.. husker ikke hva den heter i farten, ligner litt på D500. Den ser spennende ut.

Nokia 6280 heter den. Den vil visst alle ha... (Jeg også. :p)

 

Klart at W800i er en bra musikk-mobil, men om man kjøper musikkmobil fra Nokia får man så mye mer enn bare musikk, og så langt har ikke SE kommet enda.

Forsåvidt sant det du sier. Men det var det med marked og etterspørsel... 90 % (minst) av brukerne ønsker ikke noen mer avansert telefon. Fjortisser/ungdommer (og den etter hvert voksende kundegruppa - de godt voksne) ønsker mobiler som har "alt" i deres øyne, men som ikke er treg som sirup (som Nokia Symbian hittil). Med "alt" tenker denne kundegruppa på mp3-spiller, radio, enkle og stilige menyer, spill, kamera osv. Tar man kun dette i betrakning vil jeg si at SE leverer det klart beste produktet i f.eks. mobilen W800i. De fleste i den største kundegruppa har ikke engang hørt om 3G/EDGE, og føler i hvert fall ikke behovet for det (enda)...

 

Men for en brorpart for oss på Amobil, som må sies å være over snittet interessert i mobil, er vel Nokia sine musikkmobiler kanskje mer attraktive - ettersom de byr på alt - i ordets rette betydning...

Lenke til kommentar
Hvis du heller vil benytte dine egne hodetelefoner, kan disse plugges rett inn i telefonens 3,5 millimeter minijack-port.

 

Så den har minijack rett i telefonen? Fikk inntrykk av at det var samme greia som på W800i...

Det er du som har forstått det riktig, ikke artikkelen :)

 

Men det var det med marked og etterspørsel... 90 % (minst) av brukerne ønsker ikke noen mer avansert telefon. Fjortisser/ungdommer (og den etter hvert voksende kundegruppa - de godt voksne) ønsker mobiler som har "alt" i deres øyne, men som ikke er treg som sirup (som Nokia Symbian hittil).

Jeg er enig i det første. Store deler av kjøpegruppen ønsker det du sier, men da fortjener vel Nokia ros fremfor kritikk når de lager en mobil som gir mer, som istedet for å såvidt mate 90% av kjøperne så byr den på langt mer og gjør den attraktiv for de som ikke bare ønsker en musikk-telefon.

 

At Nokia sine Symbian-mobiler er sirup synes jeg er tull, spesielt 6680 som jeg synes henger fint med i svingene, men det får bli en annen diskusjon.

 

Det jeg mener er at de som ønsker å ha en proffmobil med godt kamera og gode muligheter for tredjepartsprogramvare, samt å bruke et langt langt bedre grensesnitt enn W800i gjør, så fortjener også de å få en musikk-mobil, selv om de ikke står for like stor del av markedet som W800i-kundene gjør. Mulig jeg formulerer meg litt dårlig, men håper meningen min kommer frem.

 

Men for en brorpart for oss på Amobil, som må sies å være over snittet interessert i mobil, er vel Nokia sine musikkmobiler kanskje mer attraktive - ettersom de byr på alt - i ordets rette betydning..

Nei, tror faktisk det er feil. Brorparten av Amobil-brukerne er oppvokst med at det er tøft å like SE, og at hvis man liker SE så har man peil på mobil. Det finnes selvfølgelig unntak.

Lenke til kommentar
EDIT: Fra siden dems:
Memory expandable up to 1GB for up to 750 songs of great quality stereo audio with the new, advanced eAAC+ digital audio codec*

 

1024mb/750 sanger = 1.36mb pr. sang.. det blir det nok "great quality stereo audio" skal du se :!:

Du må tenke på at eAAC+ formatet har en del bedre komprimering enn mp3, og ikke lider av samme kvalitetstapet. selv ikke ved myye lavere bitrate.

Lenke til kommentar

@arehei

 

Mener du at SE ikke har så mye å frykte fra Nokia generellt, eller at W-serien ikke har så mye å frykte for Xpress-musikk serien?

Generelt har de selvfølgelig mye å frykte, de har på ingen måte tatt Nokia sin posisjon i markedet.. ihvertfall ikke internasionalt. Det jeg mener er at K750i/W800i er den nye "6230". 6230 er den typen telefon som passet godt for veldig mange og den solgte i bøtter og spann. Nokia har om dagen INGEN telefon som matcher K750i/W800i i den klassen. Når K750i ble lansert banket de Nokia når det gjelder fotokvalitet, størelse, batterkapasitet, hastighet og vekt i forhold til størelse.

N70 og denne nye som kommer til neste år vil vel være de som ligger nærmest og om den nye "vri" greia til Nokia vil slå ann gjenstår å se. Jeg personlig har liten tro på det. Ja, Nokia har hatt 3G/EDGE.. men frem til nå tror jeg dette har hatt veldig lite å si for salget. Jeg mener det var riktig av SE og ikke stresse det på de modellene som allerede er ute.

Endret av klorin
Lenke til kommentar
Hva er det som er galt med mp3-spiller-grensesnittet på W800i, og hvorfor er 3250 bedre?

MP3-grensesnittet på W800i har jeg ikke prøvd, og det er sikkert veldig bra. Jeg mente hele grensesnittet generellt, og da bruker jeg mine egne erfaringer med K750i og 7610 over lang tid som grunnlag.

 

Generelt har de selvfølgelig mye å frykte, de har på ingen måte tatt Nokia sin posisjon i markedet.. ihvertfall ikke internasionalt. Det jeg mener er at K750i/W800i er den nye "6230". 6230 er den typen telefon som passet godt for veldig mange og den solgte i bøtter og spann. Nokia har om dagen INGEN telefon som matcher K750i/W800i i den klassen. Når K750i ble lansert banket de Nokia når det gjelder fotokvalitet, størelse, batterkapasitet, hastighet og vekt i forhold til størelse.

N70 og denne nye som kommer til neste år vil vel være de som ligger nærmest og om den nye "vri" greia til Nokia vil slå ann gjenstår å se. Jeg personlig har liten tro på det. Ja, Nokia har hatt 3G/EDGE.. men frem til nå tror jeg dette har hatt veldig lite å si for salget. Jeg mener det var riktig av SE og ikke stresse det på de modellene som allerede er ute.

Jeg tror vi faktisk er helt enige. SE er flinke på å lage veldig få, men gode modeller. De har slagere hvert år, men ikke så mye oftere. Vi ser bakover i tid: 2005 - K750i/W800i, 2004 - K700i, 2003 - T610. Jeg er helt enig med deg i at de er best på å lage en telefon som passer til alle. Men det er nettopp derfor jeg synes Nokia fortjener skryt, fordi de også lager modeller som bare passer til de som vil ha noe ekstra på ett eller flere områder, men som selger langt fra like bra som alle-manns-mobiler som K750i.

 

Du kommer med et fint eksempel på en SE telefon som ikke Nokia klarer å slå. Det finnes tonnevis av eksempler på det motsatte og, og slik er det når Nokia produserer så utrolig mange modeller som de gjør.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Virker som en spennende telefon ja. Er en telefon jeg absoultt kan tenke meg som en erstatter for min nåværende 3230, som forøvrig er en meget bra telefon i mine øyne.

Men, lurer på en ting, MÅ man vri om den nederste delen for å høre på musikk da? Må man vri om for å bruke kameraet?

 

Design, personlig har jeg aldri likt SE sitt design, som trykker telefonen i hop og får den til å virke liten, men klumpete (K700/750/W800)

Men det er nå min mening.:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...