Gå til innhold

Sniktitt på Black & White 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

veldig morsomt å se hvordan dette blir :)

 

Spilte en'ern ganske mye. Utrolig hvor mye overaskelsesmomenter de klarte å presse inn i det spillet. Husker mange morsomme opplevelser, men en ganske creepy:

 

Jeg løftet opp en jente og ristet henne litt, så når jeg hev henne fra meg så hørte jeg en stemme fra spillet: "DU SOM TROR PÅ JESUS!" Det var helt sykt! Og det var på norsk!! En typisk ting som jeg ALDRI hadde blitt trodd på hadde jeg fortalt det til noen, men heldigvis var 2 kamerater der akkurat når det skjedde, var rimelig happy for det, ellers hadde jeg blitt mobbet for å si noe slikt! (lang setning) Ja SÆRLIG, B&W snakker om jesus på norsk!!

 

jaja, syk opplevelse, har aldri skjedd igjen, var nok et påskeegg eller noe.

 

Gleder med til B&W 2 :w00t:

Endret av halola
Lenke til kommentar
Det var sikkert "genialt" på sitt vis, originalt og fritt, men mange ble skuffet over holdbarheten.

Har fulgt med på utviklingen av dette spillet og etterfølgeren ser ut til å bringe mye større strategiske elementer inn i sjangeren. Pluss at innbyggerene dine skal være mer uavhengig (aldri mer: We need food, We need homes, We need children, Deaaaath, Offspring! :p)

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
AIen til det forrige spillet kan man ikke klage på da, du som lagde artikkelen. Den kom jo i Guiness Rekordbok! Aldri opplevd noe bedre jeg, første skrittet mot ordentlig kunstig intelligens.

Hva slags rekord har spillet i Guiness?

 

Jeg er svært uenig i at Black & White var første skrittet mot en ekte kunstig intelligens. Tull og tøys, vil jeg si. Creatures kom allerede i 1997, flere år før Black & White, og hadde en kunstig intelligens Molyneux og co. bare kan drømme om. Uhyre smart var det ikke, men dyrene du skulle fostre opp fra fødsel til død var langt mer intelligent enn både i originalen Black & White og oppfølgeren. Og det har sikkert vært spill før det som også var langt mer intelligent. Dyret i Black & White var, i mine øyne, dum som en stokk.

 

MobyGames: Creatures.

Endret av Erling E.
Lenke til kommentar
Personlig så mener jeg at de burde ha forsatt med forgjengeren til B&W. Nemelig et av de beste spillene som noen gang har vært laget---- Dungeon Keeper II ---- Hadde satt mer pris på en oppfølger til det spillet.

Oh yah! Black and white var gøy, men Dungeon Keeper var suverent! "A vampire has risen in your graveyard"

Lenke til kommentar

Dungeon Keeper-spillene var virkelig fenomenale. Jeg fatter ikke hvor de ikke prøver å lage en slags kopi, eller enda bedre en treer. Strategispill selger, de er populære, og Lionhead har et godt navn. Bullfrog er jo oppløst, så. Og hele temaet til Dungeon Keeper-spillene er noe som typisk slår an på markedet - hele det "nitty, gritty", slemme, djevelske og litt sexy uttrykket. Utrolig godt spill. Jeg elsket å gå "incognito" og labbe rundt i gangene.

Lenke til kommentar

Har ikke noen spesiell interesse for B&W. Grunnen er egentlig fordi da jeg prøvde å spille 1'ern for leeeeeenge siden, så skulle jeg ta treninga. Under treninga ble jeg bedt om å plukke opp en fyr og sette han på en tømmerstokk. Siden kameravinkelen var så rar, så klarte jeg å slippe han rett bak tømmerstokken, slik at jeg ikke fikk plukket han opp igjen (det gikk sikkert an å rotere kameraet, men jeg visste ikke det da).

Da ble spillet umiddelbart avsluttet og avinstallert. :p

 

Det kan hende 2'ern blir bra, men jeg orker ikke å følge noe med på det før det kommer. Får se da om jeg vil like det. :)

Lenke til kommentar

Og da diskuterer vi B&W 2 og tilhørende artikkel, og ikke Dungeon Keeper II. På forhånd takk.

 

Spillte B&W en et par ganger, men var ikke så veldig flink må jeg si. Til mitt forsvar var jeg ikke så veldig gammel den gangen, og hadde småproblemer med å skjønne alt.

 

Jeg fikk dog med meg at det ikke var så mye militært fokus i spillet. Dette ser det ut til at de har gjort noe med i toeren, da det er screens av litt store hærstyrker i spillet.

 

Tror dette kan bli ganske bra jeg. Har hvertfall ikke noen tvil om det.

 

*Går og finner eneren og innstalerer denne*

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...