Gå til innhold

Sniktitt på Black & White 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Det var sikkert "genialt" på sitt vis, originalt og fritt, men mange ble skuffet over holdbarheten.

Har fulgt med på utviklingen av dette spillet og etterfølgeren ser ut til å bringe mye større strategiske elementer inn i sjangeren. Pluss at innbyggerene dine skal være mer uavhengig (aldri mer: We need food, We need homes, We need children, Deaaaath, Offspring! :p)

4808874[/snapback]

 

 

Skaperne av spillet har sagt at B&W2 blir minst dobbelt så langt som B&W!!

4809633[/snapback]

 

Men lol, så feil tok vi.

 

B&W2 er under tvil bedre enn eneren. Dårlig koding og ytelse, AI som får deg til å gråte, så godt som ikke-eksisterende story, kort gameplay med lav replayability, og rett og slett utrolig lite utfordrende eller underholdende gameplay...

 

Konseptet som startet i B&W hadde virkelig potensial, men dette randt virkeling ut i sanden. Spillet har så mange feil i livsviktige områder at det framstår som bare gjennomsnittlig (og det bare om man har tendenser til å like "bygge-by" sjangeren).

 

Jeg er kort sagt utrolig skuffet over at dette makkverket var det beste de klarte å få til siden originalen ble sluppet... Da hadde det vært bedre om de bare lot B&W serien dø etter første spillet, med æren i behold...

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
AIen til det forrige spillet kan man ikke klage på da, du som lagde artikkelen. Den kom jo i Guiness Rekordbok! Aldri opplevd noe bedre jeg, første skrittet mot ordentlig kunstig intelligens.

Hva slags rekord har spillet i Guiness?

 

Jeg er svært uenig i at Black & White var første skrittet mot en ekte kunstig intelligens. Tull og tøys, vil jeg si. Creatures kom allerede i 1997, flere år før Black & White, og hadde en kunstig intelligens Molyneux og co. bare kan drømme om. Uhyre smart var det ikke, men dyrene du skulle fostre opp fra fødsel til død var langt mer intelligent enn både i originalen Black & White og oppfølgeren. Og det har sikkert vært spill før det som også var langt mer intelligent. Dyret i Black & White var, i mine øyne, dum som en stokk.

 

MobyGames: Creatures.

4814285[/snapback]

 

Fra Guiness World Records:

"Most Complex Character In A Computer Game

In the PC game Black and White by Lionhead Studios, the player controls a god-like character that trains an artificially intelligent giant creature. During the course of a game, the creature learns from the player and develops its own distinct personallity.

 

The game's designers explain further:

 

Chosen by you from magical, special animals, your Creature will copy you, you will teach him and he will learn by himself. He will grow, ultimately to 30 metres, and can do anything you can do in the game. Your Creature can help the people or can kill and eat them. He can cast Miracles to bring rain to their crops or he can drown them in the sea. Your Creature is your physical manifestation in the world of Eden, He is whatever you want him to be.

 

The size of the creature's mind increases from 6–7 KB up to 500 KB. This is the first time a computer game character has been programmed with such empathic learning capabilities."

 

For meg høres det ut som AI.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...