Gå til innhold

Microsoft åpner start.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm... Laster ned 321kB fra den siden for å se en logo og en søkeboks i Opera! Det er jo ikke videre effektiv nettstedsprogrammering. Noen andre som har problemer med Opera på den siden eller har jeg bare skrudd av ett eller annet som Microsoft synes var gøy å kreve for visning av siden?

 

Funker i Firefox og IE.

 

Edit: Ja, Javascript er skrudd på om det skulle være noe tvil.

Endret av Amnio
Lenke til kommentar

Sida har crappy kode og er difor ikkje støtta i alle nettlesarar.

 

På bloggen til utviklarane står det at dei faktisk har jobba med at sida skal fungere i Firefox.

 

Eindel stilige effektar, men dei bør halde seg til standarden og slutte med rare tags, som:

 

<msn:binding selector="#application" type="Start.App"></msn:binding>

Lenke til kommentar

Er dette MS sitt forsøk på å gå i næringa til diverse startsider (f.eks sol.no)?

 

Det skulle ikke forundre meg om denne siden kan integreres med desktopen i windows så de går i næringa til programmer som Samurize også.

 

Dette føyer seg bare i rekken av ting MS prøver å sluke: Brannmur, virusfjerner, videoredigering, fotoredigering, konsollmarkedet, DVD-spillermarkedet, mobiltelefonmarkedet osv. (lista er utrolig lang) Hvis dette fortsetter fritt i 20 år så eier MS praktisk talt hele verden.. (satt på spissen) Beklager at jeg er litt negativ til MS her men de er allerede langt større enn det som er sunt, og det irriterer meg at de tar nok et steg på veien mot verdensherredømme.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det må være noe av det beste MS har laget mtp brukervennlighet, om man ser bort fra notepad.

Siden var pen, oversiktlig og rask i firefox!

Et stort minuspoeng får de selvsagt for å ikke støtte opera, samt den fæle proprietær-taggen der.

Det var ingen stor jobb å legge til feeden til hardware.no, og alt virker å fungere bortsett fra når jeg prøver å endre antall elementer som vises for hardware-feeden så legges det til 2 pr klikk.

Samt at jeg ikke får flyttet ting til den siste kolonnen, uavhengig av hvor mange kolonner jeg bruker.

 

Jeg har heller ikke sansen for at MS prøver å ta over verden, men de skal få ros når de leverer noe som er såpass bra.

Vi får satse på at noen kopierer funksjonaliteten her og gjør det 100% bra før MS får lansert tjenesten :)

Lenke til kommentar

Jeg har en mistanke om at google har skyhøye ambisjoner, og at disse involverer at google vil bli såpass store at det er usunt.

Men for all del, selv om jeg ikke kommer til å like at google blir såpass store som jeg regner med de blir, så kunne jeg gjerne tenkt meg å jobbet for google.

Faktisk er det et av målene mine, at jeg på et eller annet tidspunkt skal jobbe for google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...