Gå til innhold

Leadtek: Dobbel GeForce og skjerm-brille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne brillen må testes av hardware.no! Så ut som et veldig spennende produkt. Dog hadde den veldig lav oppløsning. Sitter og forestiller meg en slik med "ordentlig" oppløsning til pc-bruk, det hadde vært gøy!

 

Herr Brun

Sikker på at man trenger høyere oppløsning da...skjermene sitter jo klint opp i øynene.

 

De der og et par gode lukkede hodetelefoner og du er i din egen verden :D .

Lenke til kommentar

hadde jo vært litt kult å spille oblivion med slike briller. kanskje få lagt til en slags bevegelsesdetektor i brillen som styrte fov, altså du ser til høyre og karakter snur seg samtidig til høyre, du ser til venstre og karakter snur seg til venstre :D

 

hadde vert drittkult :D

synes også at det var litt lite pixler, men så er jo skjermene små... lurer også på hvordan teksturer og slikt ser ut på så småe flater, ser man detaljer bra eller blir alt liksom i mikro?

Lenke til kommentar
Denne brillen må testes av hardware.no! Så ut som et veldig spennende produkt. Dog hadde den veldig lav oppløsning. Sitter og forestiller meg en slik med "ordentlig" oppløsning til pc-bruk, det hadde vært gøy!

 

Herr Brun

Sikker på at man trenger høyere oppløsning da...skjermene sitter jo klint opp i øynene.

 

De der og et par gode lukkede hodetelefoner og du er i din egen verden :D .

Tenk at hodetelefonene må klemme ørene. Det høres ikke godt ut.

 

Det hadde vært morsomt med de brillene og et 7.1 surround anlegg.

*drømmesegbort*

Lenke til kommentar
Sikker på at man trenger høyere oppløsning da...skjermene sitter jo klint opp i øynene.

Oppløsning har jo ingenting med størrelsen på "skjermen" å gjøre. Man kan fint ha en liten skjerm med høy oppløsning, eller som i dette tilfelle, stor skjerm med lav oppløsning. (Vet ikke hvor mange av dere som deltok i diskusjonen om hvilken av K700i og S65 som hadde best skjerm...). Jeg frykter at med denne oppløsningen vil alt bli bare grumsete. I spill ihvertfall.

 

Men jeg antar at den kun er lagd for å vise samme bilde på begge øynene, slik at det ikke er VR-briller (3D) vi snakker om...?

Lenke til kommentar
Sikker på at man trenger høyere oppløsning da...skjermene sitter jo klint opp i øynene.

Oppløsning har jo ingenting med størrelsen på "skjermen" å gjøre. Man kan fint ha en liten skjerm med høy oppløsning, eller som i dette tilfelle, stor skjerm med lav oppløsning. (Vet ikke hvor mange av dere som deltok i diskusjonen om hvilken av K700i og S65 som hadde best skjerm...). Jeg frykter at med denne oppløsningen vil alt bli bare grumsete. I spill ihvertfall.

 

Men jeg antar at den kun er lagd for å vise samme bilde på begge øynene, slik at det ikke er VR-briller (3D) vi snakker om...?

Ja, om størrelsen blir ekvivalent til 50 tommer (litt diffust egentlig, 50 tommer på hvilken avstand), så burde man ha en oppløsning som er bra på 50 tommer også.

 

Forresten, er det bare hos meg at lenken til forumet ikke virker fra artikkelen? Man kommer til hovedforumet, istedet for denne tråden?

 

AtW

Lenke til kommentar

Mener å ha lest en test av denne type briller en gang for ganske lenge siden. Konseptet var iallefall det samme.

I den testen fant de ut at det var et stort problem med den typen briller. Sjøsyke! Folk som prøvde dem greide ikke å sitte med dem på i mer enn 20-30 minutter før de måtte ut å trekke frisk luft eller spy littegranne. Kan tenke meg at slike ffekter kommer av at hjerner blir veldig forvirret over at synet gjør at man tror man beveger seeg, mens balansenervene forteller hjernen at man sitter helt rolig.

Også det med at man kan snu på hodet uten at bildet forran øynene forandrer seg. Tror det er en god oppskrift på sjøsyke. :hmm:

Endret av Explorer
Lenke til kommentar
Mener å ha lest en test av denne type briller en gang for ganske lenge siden. Konseptet var iallefall det samme.

I den testen fant de ut at det var et stort problem med den typen briller. Sjøsyke! Folk som prøvde dem greide ikke å sitte med dem på i mer enn 20-30 minutter før de måtte ut å trekke frisk luft eller spy littegranne. Kan tenke meg at slike ffekter kommer av at hjerner blir veldig forvirret over at synet gjør at man tror man beveger seeg, mens balansenervene forteller hjernen at man sitter helt rolig.

Også det med at man kan snu på hodet uten at bildet forran øynene forandrer seg. Tror det er en god oppskrift på sjøsyke. :hmm:

Jeg vil tro slike ting varier sterkt fra person til person, det er lett å duplisere liknende effekter, og det er mange som ikke blir sjøsyke av det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis dette fungerer bra, vil det bli en real slager! Det som slo meg er at dette må da føre til ekstrem nærsynthet og hodepine etter en stund? Nå er ikke jeg noen ekspert på dette området, men når man skal fokusere på noe som er så nært øyet må da dette føre til irritasjon. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Slike vil jeg ha! :thumbup:

 

Tror dog de vil koste en god del mer enn 1800 i Norge i praksis, det å bare gange opp mot dollarprisen gir som regel ikke et særlig realistisk inntrykk av hva den norske prisen vil bli. Tipper de vil koste kr 2500 eller noe sånt i butikkene i praksis.

Lenke til kommentar
Hvis dette fungerer bra, vil det bli en real slager! Det som slo meg er at dette må da føre til ekstrem nærsynthet og hodepine etter en stund? Nå er ikke jeg noen ekspert på dette området, men når man skal fokusere på noe som er så nært øyet må da dette føre til irritasjon. Noen som vet noe om dette?

Hvis alle musklene i øyet slapper av, så er man innstilt på "uendelig fokus" dvs at du fokuserer på ting som er langt borte, så ja, det krever mer muskelarbeid å fokusere på noe som er nært. Man blir jo sliten av lengre tids muskelbruk det gjelder øyet, som alle andre ting. Om det fører til nærsynthet eller skader på lengre sikt er vel ett høyst diskutabelt faktum.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei nei. Det er jo linser foran skjermen som gjør at du slipper å måtte fokusere på skjermen i seg selv. Det blir nok som å fokusere på noe som er et par meter foran deg, og ikke som om du skulle dekke hele synsfeltet med et frimerke.

 

Dessuten er jeg litt overrasket over at det virker som mange ikke har hørt om dette før. Det fins jo mange produkter som er veldig like denne der ute allerede. Og VR-briller har jo blitt brukt i en årrekke, så idéen er veldig gammel (etter it-standarder, vel å merke). Jeg ser strengt tatt ikke noe nytt med disse brillene, annet enn at skjermbildet blir ganske stort.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Nei nei. Det er jo linser foran skjermen som gjør at du slipper å måtte fokusere på skjermen i seg selv. Det blir nok som å fokusere på noe som er et par meter foran deg, og ikke som om du skulle dekke hele synsfeltet med et frimerke.

 

Dessuten er jeg litt overrasket over at det virker som mange ikke har hørt om dette før. Det fins jo mange produkter som er veldig like denne der ute allerede. Og VR-briller har jo blitt brukt i en årrekke, så idéen er veldig gammel (etter it-standarder, vel å merke). Jeg ser strengt tatt ikke noe nytt med disse brillene, annet enn at skjermbildet blir ganske stort.

Vet jo at slike finnes allerede, men dette er jo nye briller, ergo bedre ;) *håper hvertfall det*

Lenke til kommentar
hadde jo vært litt kult å spille oblivion med slike briller. kanskje få lagt til en slags bevegelsesdetektor i brillen som styrte fov, altså du ser til høyre og karakter snur seg samtidig til høyre, du ser til venstre og karakter snur seg til venstre :D

Du får ta en titt på TrackIR. Da kan du styre synsrettningen ved å snu på hodet. Spesielt populært blant f. eks. flyspillentusiaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...