Gå til innhold

Kaller tilbake tusenvis av G4-batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt merkelig å kalle tilbake masse batterier som kan være brannfarlige, men ikke ville ta kostnaden for å gjøre det! Nå er jo heldigvis vi nordmenn ganske godt beskyttet av forbrukerkjøpsloven, så det burde jo ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Det at marginene på disse har vært latterlig lave har medført at mange forhandlere har måttet se seg nødt til å slutte å føre Mac. Det at Apple nå vil la forhandlerne ta denne kostnaden i tillegg er intet mindre enn latterlig. Slike tendenser vil vel nok avskrekke andre som vurderer å begynne å forhandle disse produktene.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
After serial number verification, a new battery will be shipped to you, free of charge. When you receive the replacement battery, please use the same shipping packaging and included prepaid shipping label to return the recalled battery to Apple.

 

Vil vel heller tro at det er leverandøren av batteriene til apple som må punge ut... Kundene slipper selvfølgelig å betale for bytte av batteri. Og uavhengige apple-forhandlere slipper nok unna de også, evt kan de bare henvise til denne siden:

https://depot.info.apple.com/batteryexchang...ex.html?lang=no

Lenke til kommentar

Sitat fra artikkelen på hardware.no:

 

Dersom man er i besittelse av en av de overnevnte bærbare maskinene, anbefales det at man tar kontakt med forhandleren for eventuelt å bytte ut batteriet - forhåpentligvis uten ekstra kostnader.

 

Jeg synes at artikkelforfatteren kan sjekke fakta i saken litt bedre. Når Apple faktisk gjør byttet vederlagsfritt (du må bare subbe bort til postkontoret en dag), blir det i mine øyne misvisende å skrive det jeg har uthevet i sitatet over.

 

Apple skriver selv:

 

Apple har iverksatt et verdensomspennende bytteprogram for slike batterier, og vil gi berørte kunder et nytt batteri helt vederlagsfritt.

 

Jeg ser ingenting galt i kundeservicen til Apple i dette tilfellet. At Apples underleverandør har produsert en serie batterier som i ettertid viser seg å ha problemer, kan i verste fall sies å være uheldig.

 

Les forøvrig mer på denne linken (tidligere postet, men jeg gjentar den nå likevel)

Lenke til kommentar

Det blir for dumt å kalle tilbake kundene for å si at "du har kjøpt et produkt som ikke holder mål så derfor vil vi oppfordre deg til å kjøpe et nytt fra oss".

 

Nei, jeg tror ikke det er mye sansynlig at de vil ta seg betalt for det nye batteriet.

 

tilsvarer dette det mye omtalte "nokia-problemet". Altså at LiIon-batterier eksploderer? I så fall tror jeg at et så stort batteri kan bli en kraftig smell.

Lenke til kommentar

Jeg må bytte mitt batteri. Synes det igrunn er flott å få et helt nytt batteri, det gamle har sikkert blitt slitt litt i løpet av det halve året jeg har hatt det. Jeg sender inn navn og adresse og så sender de meg et nytt batteri. Når jeg har mottatt det nye batteriet, sender jeg det gamle inn i samme emballasje, er ikke noen stor ulempe for meg det.

 

Synes det er flott at Apple trekker tilbake potensielt farlige batterier uten at de er pålagt å gjøre det.

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...