Gå til innhold

Ny Intel-plattform uten dobbelkjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert en fin markedsføringsstrategi, men jeg kan ikke se at de tilfører noen teknologiske nyheter. Dette blir vel desktopens svar på markedsføringsstrategien "Centrino".

 

Jeg ser bare en ulempe: Intel sliter jo som kjent med varme for tida (Prescott) og jeg ser ikke helt hvorfor bedrifter skulle ønske å ta i bruk den strømkrevende og varmeproduserende prescotten. Det ville vel vært en mye bedre markedsstrategi å bruke en mye mer stillegående og strømgjerrig Pentium-M i et merkenavn for desktop også.

Lenke til kommentar
Det er sikkert en fin markedsføringsstrategi, men jeg kan ikke se at de tilfører noen teknologiske nyheter. Dette blir vel desktopens svar på markedsføringsstrategien "Centrino".

 

Jeg ser bare en ulempe: Intel sliter jo som kjent med varme for tida (Prescott) og jeg ser ikke helt hvorfor bedrifter skulle ønske å ta i bruk den strømkrevende og varmeproduserende prescotten. Det ville vel vært en mye bedre markedsstrategi å bruke en mye mer stillegående og strømgjerrig Pentium-M i et merkenavn for desktop også.

110% enig med Simen1 her

Lenke til kommentar

BusinessWeek Online har en meget interessant artikkel om dette her:

 

Intel's Mix-and-Match Computing

Tentatively called Professional Business Platform, the new chips consist of a Pentium 4 processor, a chipset, and other components and will also offer support for 64-bit computing. This marks the first time since Intel's successful Centrino package that the company will market a package of chips, vs. the one-size-fits-all approach of a single processor handling a variety of jobs.

 

The chips, designed for desktop PCs priced from $800 to $1,000, will let manufacturers build computers to target different groups of users by mixing and matching components. The idea is to increase the distinction between business users, who typically want to be able to manage PCs remotely, and consumers, who often don't require such capabilities. The chipsets in this new package will allow corporations to remotely manage PCs to a greater extent than ever before.

 

TURF WAR.  The new desktop package could be just the beginning. Eventually, Intel may market different chip packages for business users based on their needs. For example, a salesperson showing lots of PowerPoint presentations could get a computer with greater graphics capabilities. An engineer could get a PC that's perfect for virtual drafting.

 

The same segmentation for business users could soon work its way into consumer PCs. Dean McCarron, founder of chip consultancy Mercury Research in Cave Creek, Ariz., says Intel might eventually segment its Centrino family the same way -- offering separate chip packages optimized for business users and consumers.

[...]

AMD says Intel's strategy will confuse and irritate customers. "Most of our IT customers have a standard desktop system that they deploy throughout the enterprise," says Hal Speed, senior marketing manager for AMD in Austin, Tex. "They want to standardize their hardware. This is just adding complexity for the IT departments, [whose budgets have already been cut]."

Dette høres nesten ut som en repetisjon på Pentium vs. Pentium Pro? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...