Gå til innhold

Vifteløs HTPC fra Tranquil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lager de alltid slike bokser for horisontal plassering og ikke for vertikal plassering? Det må jo være mye mer effektivt å ha kjøleribber på to sidekanter som er ca 30x40cm i stedet for to sidekanter som er ca 10x30cm som her. (Kjøleribber på topp og bunn vil ikke være effektivt i det hele tatt så det er uansett utelukket.)

Lenke til kommentar

Nei, de VIA-prosessorene er ikke akkurat noen råkjørere. En normal Intel eller AMD prosessor løper lett i ring rundt disse VIA-prosessorene, ytelsesmessig. Jeg har en 1GHz VIA C3 prosessor, og den er akkurat kraftig nok til å dekode de fleste divx-filmene jeg har. Men hvis det er en film med litt høyere bitrate eller flere lydkanaler, så er ikke prosessoren kraftig nok lenger.

 

Kanskje 1,3GHz akkurat hadde vært nok til å klare disse nevnte filmene som har litt bedre kvalitet? Men den er i hvert fall ikke kraftig nok til å kjøre høyere oppløsning (HDTV, f.eks.), så jeg tror ikke dette er en god investering for fremtiden...

 

Jeg tror det er bedre å satse på Pentium-M heller, slik som Øyvind Dahle gjorde i sin HTPC-løsning.

Lenke til kommentar
Syns også Hush sin er bedre, den har jo også kommet i en p4-versjon. Cubit itx-systemene er også stilige.

Enig, men jeg synes både Hush, Shuttle m.fl. gjør et dårlig valg når de satser på P4 for det finnes knapt en dårligere egnet prosessor til dette bruket. VIA, Transmeta og mobile prosessorer fra AMD og Intel hadde vært mye bedre valg, men det tar altfor lang tid før disse produsentene oppdager det selv dessverre.

 

Ser ogå ut som om Hush kommer med AMD 64...

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=953

Det var på høy tid, Athlon 64 med Cool'n'Quiet-støtte passer perfekt til slike systemer etter min mening. Synd at disse systemene ikke selges her til lands (?).

Lenke til kommentar
Syns også Hush sin er bedre, den har jo også kommet i en p4-versjon. Cubit itx-systemene er også stilige.

Enig, men jeg synes både Hush, Shuttle m.fl. gjør et dårlig valg når de satser på P4 for det finnes knapt en dårligere egnet prosessor til dette bruket. VIA, Transmeta og mobile prosessorer fra AMD og Intel hadde vært mye bedre valg, men det tar altfor lang tid før disse produsentene oppdager det selv dessverre.

 

Ser ogå ut som om Hush kommer med AMD 64...

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=953

Det var på høy tid, Athlon 64 med Cool'n'Quiet-støtte passer perfekt til slike systemer etter min mening. Synd at disse systemene ikke selges her til lands (?).

Det er bare å bestille fra Sverige / Tyskland det. Har akkurat mailet Hush og de regner med at AMD-64 systemet er tilgjengelig om et par uker.

Lenke til kommentar

Vel støyfire løsninger er da suverene, og uten å gå over til passiv kjøling er det vanskelig å komme ned mot et akseptabelt støynivå, vel artic cooling er da et godt kompromiss.

 

Med det mener jeg både kabinettene,cpu kjølerne,vga kjølerne og kabinettviftene som er de beste jeg har prøvd, overgår selv papst der.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...