Gå til innhold

Veien frem mot dobbelkjerne på bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et praktisk eksempel på dette er at du skal kunne arbeide med tekstbehandling på maskinen mens barna spiller spill på samme maskin.

Det er vel heller et U-praktisk eksempel!? ;)

 

Kan ikke heeelt se for meg hvordan det skal kunne gjøres. Skal man kjøre i split-screen på en 14-15" skjerm? :tease:

Lenke til kommentar
Et praktisk eksempel på dette er at du skal kunne arbeide med tekstbehandling på maskinen mens barna spiller spill på samme maskin.

Det er vel heller et U-praktisk eksempel!? ;)

 

Kan ikke heeelt se for meg hvordan det skal kunne gjøres. Skal man kjøre i split-screen på en 14-15" skjerm? :tease:

Hvis du gidder å følge linken, og lese det som står der så får du kanskje litt grunnlag for å uttale deg om saken ;)

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12260

Lenke til kommentar
Et praktisk eksempel på dette er at du skal kunne arbeide med tekstbehandling på maskinen mens barna spiller spill på samme maskin.

Det er vel heller et U-praktisk eksempel!? ;)

 

Kan ikke heeelt se for meg hvordan det skal kunne gjøres. Skal man kjøre i split-screen på en 14-15" skjerm? :tease:

Hvis du gidder å følge linken, og lese det som står der så får du kanskje litt grunnlag for å uttale deg om saken ;)

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12260

Enig med enden. Det er allerede i dag mulighet for 2-3 skjermer på de fleste skjermkort. Så eksempelet er både reelt og godt!

Lenke til kommentar

Synes det høres veldig greit ut også til privat bruk. Her i huset sitter vi ofte 4 mennesker med hver sin kostbare PC og surfer på internet og skriver i Word. Så har vi X antall Gigahertz prosessorkraft og benytter kanskje en 10-del mesteparten av tiden.

 

Jeg "vokste opp" med flerbrukermaskiner. Mange av mine Turbo Pascal programmer ble skrevet på en 3 bruker Micromation (tror jeg de het) CPM maskin.

 

Vi stirrer oss så blinde på SLI og super-PCer av og til at vi glemmer at 90% av all oppgaver vi gjøre idag kunne vi gjøre nesten like greit på en 100 Mhz Pentium...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Et praktisk eksempel på dette er at du skal kunne arbeide med tekstbehandling på maskinen mens barna spiller spill på samme maskin.

Det er vel heller et U-praktisk eksempel!? ;)

 

Kan ikke heeelt se for meg hvordan det skal kunne gjøres. Skal man kjøre i split-screen på en 14-15" skjerm? :tease:

Hvis du gidder å følge linken, og lese det som står der så får du kanskje litt grunnlag for å uttale deg om saken ;)

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12260

Det var vel mest for å finne noe negativt å skrive at Krestjan skrev det der, dessverre for han ble det skivebom :)

Lenke til kommentar
Vi stirrer oss så blinde på SLI og super-PCer av og til at vi glemmer at 90% av all oppgaver vi gjøre idag kunne vi gjøre nesten like greit på en 100 Mhz Pentium...

Helt enig med Geir aka "Tom Waits for Alice".

 

Det blir veldig mye fokus på ytelse hele tiden.

 

Og så sitter vi med systemer som så og si kan styre atomvåpensystemer, o.l.

(skal vi tro advarslene fra produsentene ved import fra f.eks. USA).

 

Så får man heller "sparke" ut de andre når man skal kjøre de tyngste spillene (hvis ikke trenden fortsetter med at GPU tar over mer og mer av presseseringen - så slipper man kanskje det også).

 

Bare noen tanker sånn på en fredags ettermiddag.

 

(tilslutt vil jeg tilføye at det er VELDIG gøy med nye gadgets, så det ikke det det står på...)

Lenke til kommentar
Et praktisk eksempel på dette er at du skal kunne arbeide med tekstbehandling på maskinen mens barna spiller spill på samme maskin.

Det er vel heller et U-praktisk eksempel!? ;)

 

Kan ikke heeelt se for meg hvordan det skal kunne gjøres. Skal man kjøre i split-screen på en 14-15" skjerm? :tease:

Hvis du gidder å følge linken, og lese det som står der så får du kanskje litt grunnlag for å uttale deg om saken ;)

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12260

Enig med enden. Det er allerede i dag mulighet for 2-3 skjermer på de fleste skjermkort. Så eksempelet er både reelt og godt!

Det er snakk om bærbare, da. :!: (EDIT: Kanskje bærbare blir "tosidige", med to tastaturer og to skjermer på forskjellig side... OLED. :D )

 

Får Yonah dobbelkjerne, eller er det bare "veien" mot dobbelkjerne? Er ikke Vanderpool en dobbelkjerneteknologi? :roll:

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...