Gå til innhold

Nokia 6170


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Denne kan komme godt med når man står gjennomvåt under Eiffeltårnet og lurer på hvor man får kjøpt seg en paraply.

 

Ville bare påpeke at telefonens ordbok (eller en hvilken som helst annen ordbok), ikke sier hvor man får kjøpt seg en paraply. Den sier bare den franske oersettelsen på ordet paraply...

Lenke til kommentar

Amobils test av 6170 gir telefonen gode skussmål (terningkast 4), ikke minst på bakgrunn av at Amobil normalt er meget strenge med femmere, og ikke minst seksere. Jeg har veldig lyst på 6170, men stusser litt på et par punkter i testen.

 

Testen hevder at 6170 har 11 mb minne! På Nokias egne sider står det 4mb (der man kan sammenligne mobiler) og i et par-tre tester (bl.a bladet "Mobil" og på internett GsmArena og Mobile Review) står det 2 mb.

 

Lurer jo på hva som er det korrekte?

 

 

Se disse testene:

http://www.gsmarena.com/idx.php3 (se testen et stykke ned på siden)

"The situation with the memory is a bit strange. The phone shows about 2.2 MB, but I doubt this will be the case with the final product, because Nokia is not saving memory space with its last phones. There was information about 11 megabytes on the Internet…"

 

http://www.mobile-review.com/review/nokia-6170-en.shtml

"Before considering separate functions we'd like to draw your attention to the distribution of memory. The total memory size is 2.3 MB and 1.6 MB are available to a user. "

 

 

 

Testen på Amobil hevder også at man ikke kan bytte profil i stand-by. Jeg har lest en test der det vises et skjembilde av ytterskjermen med opplisting av profilene. Se testen på GSMarena jeg viste til ovenfor.

 

De skriver " Small front display size is 26 x 20 mm. It is a color one, displays 4K color shades, it uses however a passive technology, so its quality is not as good as e.g. of the main (inner) display. It shows standard information about calls and messages and by pressing the switch button a list of ringing profiles appears. Ringing profiles can be changed fast, without opening the phone, but that's all from the interactive features of the mini display. Further functions are only informative."

 

Amobil skriver:

"På den høyre siden av telefonen finner man snarveier til henholdsvis trykk-og-snakk-funksjonen og listen med forskjellige profiler. Det kreves imidlertid at man åpner telefonen både for å aktivere trykk-og-snakk og for å bekrefte hvilken profil man vil ha. Dette fjerner etter vår mening litt av vitsen med å ha dedikerte taster på utsiden av telefonen."

 

Noen som kan gi an endelig avklaring?

 

 

Dessuten har jeg med selvsyn sett at telefonen er meget lett mottakelig for fingeravtrykk. Fikk holde den i en mobilsjappe, men siden det var ekspeditrisens private mobil, ville jeg ikke snoke noe rundt i menyene.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Her må vi legge oss langflate. Vi har rett og slett lagt ut en gammel versjon av to av testens sider, og derfor har ikke de siste endringer kommet med.

 

At telefonen har 2 MB minne, og ikke 11 MB som de første ryktene påsto, har vist seg etter litt tids bruk.

 

Man kan skifte profil mens telefonen er lukket. Holder man inne den ene av knappene kan man dessuten åpne telefonen, og spille inn en talemelding.

 

Disse detaljene skal nå være endret, og nyeste versjon av testen skal ligge ute. Får nok en gang beklage at vi har glippet her, og takke ærbødig for at vi får kjappe tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

SiRO:

 

 

Den er grei!

 

Tragisk med den lille minnet. Da er vi jo på nivå med SE T610, 630 og Z600, men de har CIF-kamera. Dette bør gi trekk i karakteren, for minnet er av en størrelse som nå er å regne som historisk. Om man ikke kan legge mp3-filer på telefonen, blir det ikke mye plass til kamerabilder, bakgrunnsbilder, ringetoner mm. Men en bra telefon ellers, er det! Nei, bare gi den 4 fortsatt, dere!

 

Bruker tester som referanser ved kjøp av en rekke varer, så det er viktig at dataene stemmer. Fint dere svarte så raskt på denne henvendelsen!

 

Har forresten vært med i en brukerundersøkelse av Amobil nylig, og der fremhevet jeg testene som en viktig grunn til at jeg besøker Ambil daglig. Dere er meget flinke med å komme med nyheter raskt, og om det er kveld eller helg hinder dere ikke i å legge ut nytt på nettet. Konge! Stå på videre med å lage en meget bra mobil-site! :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

synes det er litt merkelig at dere gir den 5 på skjerm/menyer, Nokia sine menyvalg begynner vel å bli rimelig antikvariske og ikon menyen til nokia er ikke akkurat vakker.

 

Videre hadde det vært veldig fint om dere tok med ting som hvor mange sms den kan lagre, adresseboken nevner dere vel ikke i det hele tatt, den har vel voicemail? Hva med hvor mange ubesvarte, besvarte og ringte anrop lagrer den.

har den epost klient? kan den automatisk sjekke eposten din som k700 kan, og kan du lagre flere epost adresser?

Kan man lagre bilder på de forskjellige i adresseboken?

 

En annen ting i den testen er at det nevnes en del ganger at den støtter pushtotalk og det er jo en tjeneste som ikke finnes i Norge(dere nevner dette og) og da ser jeg ikke noe poeng å nevne dette annet i en bisetning.

 

Testen nevner også at man kan laste ned videosnutter, men i hvilket format?

 

ellers en bra test :thumbup:

Endret av Grokster
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...