Gå til innhold

Modulært 8-veis Opteron-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
øø. hva koster det for en "billig" 8 veis server med ikke alt for mye ram?

 

alt inkl?

Det finnes ingen billig 8 veis Opteron.

 

Ville tippe rundt 50-70k selv om jeg ikke har peil på det.

 

Hva er poenget med så utrolig mye Opteron PR på denne siden her? Ingen privatpersoner kjøper 4-way eller høyere, kan dere heller ikke lage en egen bedrift side der de som har interesse for serverbedriftløsninger kan lese de artiklene som er unødvendig for resten.

Lenke til kommentar

Meget spennende dette ja, endelig er 8-veis Opteron-systemer her :w00t:

 

Kortet baseres på AMD 8131-brikkesettet.

Det er ikke helt korrekt. AMD-8131 er bare navnet på PCI-X 1.1 kontrolleren som er en del av AMD-8000 brikkesettet for Opteron:

http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...%5E4741,00.html

 

Disse kortene fra Iwill er altså basert på AMD-8000 brikkesettet, som består av komponentene AMD-8131, AMD-8111 og/eller AMD-8151. Kan forøvrig nevne at AMD-8132 PCI-X 2.0 snart er ute som erstatter AMD-8131, og det er ventet at AMD også vil utvide brikkesettet med en komponent som støtter PCI-Express innen kort tid (AMD-8152?) som vil erstatte AMD-8151.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med så utrolig mye Opteron PR på denne siden her? Ingen privatpersoner kjøper 4-way eller høyere, kan dere heller ikke lage en egen bedrift side der de som har interesse for serverbedriftløsninger kan lese de artiklene som er unødvendig for resten.

Hardware.no, ringer det en bjelle? ;)

 

Alt av maskinvare og relatert hører hjemme her uansett prisklasse, det være seg Opteron, Power/PowerPC, Alpha, Itanium, UltraSPARC, etc. Jeg er iallefall meget interessert i slikt stoff og synes det er topp at Hardware.no følger det opp :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva er poenget med så utrolig mye Opteron PR på denne siden her? Ingen privatpersoner kjøper 4-way eller høyere, kan dere heller ikke lage en egen bedrift side der de som har interesse for serverbedriftløsninger kan lese de artiklene som er unødvendig for resten.

Hardware.no, ringer det en bjelle? ;)

 

Alt av maskinvare og relatert hører hjemme her uansett prisklasse, det være seg Opteron, Power/PowerPC, Alpha, Itanium, UltraSPARC, etc. Jeg er iallefall meget interessert i slikt stoff og synes det er topp at Hardware.no følger det opp :thumbup:

Enig med snorreh.

 

Det kan jo hende noen har større behov en den vanlige PC bruker også. Eller at noen planlegger en heftig Server. Spennende lesning uansett, selv om det blir med drømmene. :dribble:

Lenke til kommentar
Hva er poenget med så utrolig mye Opteron PR på denne siden her? Ingen privatpersoner kjøper 4-way eller høyere, kan dere heller ikke lage en egen bedrift side der de som har interesse for serverbedriftløsninger kan lese de artiklene som er unødvendig for resten.

Hardware.no, ringer det en bjelle? ;)

 

Alt av maskinvare og relatert hører hjemme her uansett prisklasse, det være seg Opteron, Power/PowerPC, Alpha, Itanium, UltraSPARC, etc. Jeg er iallefall meget interessert i slikt stoff og synes det er topp at Hardware.no følger det opp :thumbup:

Joda greit stoff det her , men det kunne som sagt vert en egen avdeling på forumet for dette :)

Lenke til kommentar

gah, minn meg på å sjekke kilden før jeg uttaler meg. fatter ikke at dem kaller den modulær når alle cpu slots er fastlodda på hovedkortet. hadde vært mye mer spennende om en kunne plugga in cpu plasser etter hvert som en trengte det ;)

 

eller har det den muligheten? *forvirret*

ifølge teksten her på hardware virker det slik men jeg finner ikke noen slik indikasjon på selve siden til produsenten om noe slikt...

 

hmm, hadde vært spennende om en kunne bytta cpu og minne system uten å trene å bytte alt av hd kontrollere osv. bare napp ut minikortet for cpu og minneholdere og plugg inn ett nytt ett...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...