Gå til innhold

Ny Apple iPod i dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan egentlig ikke se noen stor forskjell fra 3g til 4g i følge informasjonen

som har kommet ut på nettet.

:ermm:

En kort summering, det jeg har funnet;

- Bedre batterilevetid, er vell snakk om 12timer, noe som ennå er litt lite.

(Når den nye walkmanen fra sony skal klare 30timer.)

- Bedre menyer, bedre organisering av lydbøker.

- En millimeter tynnere.

(Utgjør ekstremt lite.)

- Mulighet for å justere hastigheten på lydbøker.

- Lettere å lage og redigere on-the-go playlists, også muligheter for å slette

sanger fra dem. (Stor fordel.)

- Nytt utseende, fjernet hjulet på 3G, blir likt Ipod-mini.

 

For meg ser dette mer ut som en firmware oppdatering i stedet

for en ny Ipod.

Det ryktes også at Apple har satt ned lydkvaliteten for å få opp

batterilevetiden, er dette fakta er jeg redd det blir bråk.

En av grunnene for at Ipoden har blitt så stor som den er blitt

er jo fordi den har "vært litt mer enn en vanlig mp3-spiller".

Men nå som det er mange andre merker å velge mellom som

har de samme mulighetene og er billigere, hadde jeg forventet mer.

Neste G håper jeg på fargeskjerm og muligheten for å spille

av mindre filmklipp, og en bedre fjernkontroll. :innocent:

 

For meg er dette så godt som ingenting, men en fordel er det jo;

Snart vil ebay bli full av 3g Ipoder til en billig penge.

Så for de som ønsker seg en Ipod, men ikke har råd til den nyeste vil

jo dette være den mest ideale tida å slå til. :w00t:

 

iPod v5 får ellers muligheten til å slette sanger fra playlister i farten, og den kan øke eller redusere tilbakespillingshastigheten på lydbøker med 25 %, i følge MacRumors.com.

Vi snakker allerede om v5? :)

Lenke til kommentar

Dårlig skrevet artikkel i mine øyne - mye rot og lite info.

Det er vel fremdeles iPod 4. generasjon, ikke versjon. Dette grunnet at 1. og 2. generasjon iPod var så like at det kan omtrent kalles en oppgradering, og ikke en ny modell (scrollhjulet ble trykkfølsomt).

 

Det står også versjon 5 en plass i nyheten, jeg antar da at dette er feil.

Apples neste iPod "mister" det trykkfølsomme rullehjulet sitt og plukker opp iPod Mini sitt klikkehjul

Nå vil jeg hevde at med to-tre minutter research ville man greid å finne ut at den ikke "mister" noe berøringssensitivt (ikke trykk) hjul. iPod Mini har knapper plassert under det berøringssensitive scroll-hjulet, og det er akkurat det samme som for 4.G. iPod. Så lenge man ikke trykker mot en knapp reagerer de ikke, og hjulet er helt standard iPod ;)

Lenke til kommentar
Jeg kan egentlig ikke se noen stor forskjell fra 3g til 4g i følge informasjonen

som har kommet ut på nettet.

:ermm:

En kort summering, det jeg har funnet;

- Bedre batterilevetid, er vell snakk om 12timer, noe som ennå er litt lite.

(Når den nye walkmanen fra sony skal klare 30timer.)

- Bedre menyer, bedre organisering av lydbøker.

- En millimeter tynnere.

(Utgjør ekstremt lite.)

- Mulighet for å justere hastigheten på lydbøker.

- Lettere å lage og redigere on-the-go playlists, også muligheter for å slette

sanger fra dem. (Stor fordel.)

- Nytt utseende, fjernet hjulet på 3G, blir likt Ipod-mini.

 

For meg ser dette mer ut som en firmware oppdatering i stedet

for en ny Ipod.

Det ryktes også at Apple har satt ned lydkvaliteten for å få opp

batterilevetiden, er dette fakta er jeg redd det blir bråk.

En av grunnene for at Ipoden har blitt så stor som den er blitt

er jo fordi den har "vært litt mer enn en vanlig mp3-spiller".

Men nå som det er mange andre merker å velge mellom som

har de samme mulighetene og er billigere, hadde jeg forventet mer.

Neste G håper jeg på fargeskjerm og muligheten for å spille

av mindre filmklipp, og en bedre fjernkontroll. :innocent:

 

For meg er dette så godt som ingenting, men en fordel er det jo;

Snart vil ebay bli full av 3g Ipoder til en billig penge.

Så for de som ønsker seg en Ipod, men ikke har råd til den nyeste vil

jo dette være den mest ideale tida å slå til. :w00t:

 

iPod v5 får ellers muligheten til å slette sanger fra playlister i farten, og den kan øke eller redusere tilbakespillingshastigheten på lydbøker med 25 %, i følge MacRumors.com.

Vi snakker allerede om v5? :)

Vel, for det første er det jo veldig morsomt hvordan folk tror på alt de leser på macrumors da...Det er som navnet tilsier RYKTER. Før man har det offisielt skjønner jeg ikke at det er noe å syte over et rykte. Omtrent som å si: "Hørte et rykte om at USA hadde sprengt en atombombe i Irak. Hvis det er sant så får de nok høre det"

 

De forrige iPod'ene har jo ikke vært spesielt store oppgraderinger egentlig. Never change a winning team vet du. Jeg for min del synes at fjernkontrollen til iPod er kjempegod, men jeg antar at dette er en smakssak. Den nye iPod'en er forøvrig ikke offisiell ennå på apple's hjemmesider så jeg skjønner ikke at det skal være noen grunn til å rope over seg ennå - ikke for noe....

Lenke til kommentar

...

Vel, for det første er det jo veldig morsomt hvordan folk tror på alt de leser på macrumors da...Det er som navnet tilsier RYKTER. Før man har det offisielt skjønner jeg ikke at det er noe å syte over et rykte. Omtrent som å si: "Hørte et rykte om at USA hadde sprengt en atombombe i Irak. Hvis det er sant så får de nok høre det"

 

De forrige iPod'ene har jo ikke vært spesielt store oppgraderinger egentlig. Never change a winning team vet du. Jeg for min del synes at fjernkontrollen til iPod er kjempegod, men jeg antar at dette er en smakssak. Den nye iPod'en er forøvrig ikke offisiell ennå på apple's hjemmesider så jeg skjønner ikke at det skal være noen grunn til å rope over seg ennå - ikke for noe....

Macrumors har nå bare laget et lite sammendrag av Newsweek sin artikkel om den nye iPoden? Stoler nå på newsweek jeg..

 

http://www.msnbc.msn.com/id/5457434/site/newsweek

Endret av rLnd
Lenke til kommentar

Apple oppdaterer Applestore nå. Så da er det noe på gang.

 

Den største forskjellen blir nok prisen. Jobs smilte lurt da han tidligere i vår/sommer ble spurt om prisen kom til å gå ned. Og så dyr som den er, og så mye den selger, så er det kanskje ikke så rart om den nå går ned.

 

EDIT: Apple er ferdig med oppdateringen. Stemmer bra det som har stått på nettet. 20GB koster 2890 nå, 40GB 3690. Og det følger med USB 2.0-kabel. Ingen tredje modell.

 

MVH Audun

Endret av audunr
Lenke til kommentar
Det ryktes også at Apple har satt ned lydkvaliteten for å få opp batterilevetiden, er dette fakta er jeg redd det blir bråk.

Disse ryktene, sier de noe om hvordan de setter ned kvaliteten? Hele fila må jo leses uansett, så noen nedsetting av bitraten virker ikke særlig aktuelt, da det bare vil føre til mer regnearbeid, lavere utvolum vil jo ha litt å si, selv om det kanskje ikke direkte kan kalles dårligere kvalitet. Det er jo mulig at man kan konstruere en dekoder som bruker mindre cpu, og er litt "upresis" men det blir jo bare spekulasjon. Derfor er jeg i utgangspunktet skeptisk til disse ryktene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dessuten så syntes jeg at den nye ipoden ikke var like stilig som 3. generasjonen.

Møtte på en fyr som hadde kjøpt iPod mini i USA, og betjeningen på denne er jo ganske lik som på iPod v4. Ingenting å utsette på at iPod har fått klikkeknapper, men jeg er litt usikker på hva jeg mener om fargen på hjulet. Det ser litt vel grått ut, men det er kanskje i samme utførelse som den børstede metall-utførelsen som iPod mini har?

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...