Gå til innhold

Nye spekuleringer om Xbox 2 (Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En bruker hos Spong peker imidlertid på at den personen som skal ha skrevet dokumentet, Peter Isensee, benytter seg av den amerikanske stavemåten av ordet "optimize" (z i stedet for s) på sin egen personlige nettside, mens han har brukt den britiske stavemåten i det liknende ordet "maximise" (s i stedet for z) i dokumentet. Dette kan tyde på at dokumentet er forfalsket.

 

Hvorfor? Det tyder vel bare på at han ikke har skrevet dokuementet selv, hvis det ikke er likt skrivemåten hans?

 

Og til de spesifikasjonene der så kommer Microsoft enten til å måtte kreve 10K for den eller gå med enorme underskudd vel?

Lenke til kommentar
Minst  :dontgetit:

 

En maskin, som er dedikert til spill, trenger vel ikke maskinkraft tilsvarene dagens pc`er+++  :hrm:

Tror dere virkelig dette hardware spec'et kommer til å koste like mye om nesten 2 år? tror ikke det nei. Hele maskina er basert på teknologi som allerede har eksistert i over 1 år.. Dette er en typisk Intel strategi (ja, jeg vet at det er IBM/Motorola som har PowerPC) med sin x86 filosofi; Nei, la oss heller la være og tenke nytt og heller putte på mere stasj på CPU'en for å presse en gammel teknologi som burde vært lagt død for mange år siden. "This is Xbox all over again..."

Jeg er ingen Sony fanboy, men jeg berømmer dem for ihvertfall å tenke nytt. De gjorde det med PS2 også (måten man må programmere på) og vil gjøre det igjen med PS3. Hvorfor tror du M$ sper på med 3xPowerCPU's?? Det kommer heller ikke til å være nok mot Cell chip'en. Den er vel ikke ferdig før i år 2005 så den vil være mye mere konkurransedyktig enn en 'gammel' og sliten G5 prosessor...

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
Minst  :dontgetit:

 

En maskin, som er dedikert til spill, trenger vel ikke maskinkraft tilsvarene dagens pc`er+++  :hrm:

Tror dere virkelig dette hardware spec'et kommer til å koste like mye om nesten 2 år? tor ikke det nei. Hele maskina er basert på teknologi som allerede har eksistert i over 1 år typisk Intel strategi med sin x86 filosofi. Nei, la oss heller la være og tenke nytt og heller putte på mere stasj på CPU'en for å presse en gammel teknologi som burde vært lagt død for mange år siden. "This is Xbox all over again..."

Jeg er ingen Sony fanboy, men jeg berømmer dem for ihvertfall å tenke nytt. De gjorde det med PS2 også (måten man må programmere på) og vil gjøre det igjen med PS3. Hvorfor tror du M$ sper på med 3xPowerCPU's?? Det kommer heller ikke til å være nok mot Cell chip'en.

Det eneste tallet på xbox2's cpuer i forhold til cell chipen(e) er antall mhz. Det er helt ubetydelig for cell vil være mye kjappere uansett. Den er vel ikke ferdig før i år 2005 så den vil være mye mere konkurransedyktig en en 'gammel' og sliten G5 prosessor...

Tuller du? Dette beste IBM har klart å presse ut av en vanlig PPC970FX (90nm versjon av G5) er 2,5Ghz og den er på høyde med den beste operton som finnes og den skalerer mye bedre. Så jeg tror nok at dette blir et tapporskjekt til de grader. Dette er veldig ulikt M$ dette er helt ny teknologi og dette kommer til å bli noen monstre av noen maskiner hvis halvparten av de ryktene her stemmer. Og det ser ut til at du ikke har peiling på PPC970fx og hvor god den arkitekturen er.

 

Fatter ikke at du gidder å poste hvist det eneste du skal si er død over M$, er ikke akkurat en fan av de, men jeg klarer såfall å gi ros til de når de fortjener det.

Lenke til kommentar
Det var jo specs å skrive hjem om da :wow:

Tro om vi plutselig kom et skritt nærmere fotorealistisk grafikk?

Tenk dere hva dagens Xbox greier med sine specs, og tenk dere hva Xbox2 vil kunne med slike specs :dribble:

som grafiker vet jeg at du ikke vil kunne lage grafikk på det nivå du tenker på. Det er kun på filmer med store budsjetter med store renderfarmer som klarer det nå, og det er ikke alltid det går får det om. Ikke forvent deg dette før 2010. Jeg er ikke en liten fjortiss som prøver å late som jeg har peiling.

Du får ha en god dag.... :yes:

Lenke til kommentar

Stavefeil på hw.no?

 

Nok en gang har det dukket opp "lekket" informasjon om Xbox 2. Om informasjonen gjenstår å se, men enkelte kilder mener den gir et godt inntrykk av hvordan Xbox 2 kommer til å bli. (Gamer.no)

 

Mangla vel noen ord der :p

Lenke til kommentar
som grafiker vet jeg at du ikke vil kunne lage grafikk på det nivå du tenker på. Det er kun på filmer med store budsjetter med store renderfarmer som klarer det nå, og det er ikke alltid det går får det om. Ikke forvent deg dette før 2010. Jeg er ikke en liten fjortiss som prøver å late som jeg har peiling.

Du får ha en god dag.... :yes:

Eller natt ;)

 

Jeg sa: Tenk hva den vil klare, ikke at det nødvendigvis vil skje.

 

Tenkte mer på noe slik som Unreal 3 Engine, det er rimelig heftige greier det også da. Dessuten, så er vel ikke dette et tilbakesteg når det gjelder fotorealistisk grafikk heller.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Minst  :dontgetit:

 

En maskin, som er dedikert til spill, trenger vel ikke maskinkraft tilsvarene dagens pc`er+++  :hrm:

Tror dere virkelig dette hardware spec'et kommer til å koste like mye om nesten 2 år? tor ikke det nei. Hele maskina er basert på teknologi som allerede har eksistert i over 1 år typisk Intel strategi med sin x86 filosofi. Nei, la oss heller la være og tenke nytt og heller putte på mere stasj på CPU'en for å presse en gammel teknologi som burde vært lagt død for mange år siden. "This is Xbox all over again..."

Jeg er ingen Sony fanboy, men jeg berømmer dem for ihvertfall å tenke nytt. De gjorde det med PS2 også (måten man må programmere på) og vil gjøre det igjen med PS3. Hvorfor tror du M$ sper på med 3xPowerCPU's?? Det kommer heller ikke til å være nok mot Cell chip'en.

Det eneste tallet på xbox2's cpuer i forhold til cell chipen(e) er antall mhz. Det er helt ubetydelig for cell vil være mye kjappere uansett. Den er vel ikke ferdig før i år 2005 så den vil være mye mere konkurransedyktig en en 'gammel' og sliten G5 prosessor...

Tuller du? Dette beste IBM har klart å presse ut av en vanlig PPC970FX (90nm versjon av G5) er 2,5Ghz og den er på høyde med den beste operton som finnes og den skalerer mye bedre. Så jeg tror nok at dette blir et tapporskjekt til de grader. Dette er veldig ulikt M$ dette er helt ny teknologi og dette kommer til å bli noen monstre av noen maskiner hvis halvparten av de ryktene her stemmer. Og det ser ut til at du ikke har peiling på PPC970fx og hvor god den arkitekturen er.

 

Fatter ikke at du gidder å poste hvist det eneste du skal si er død over M$, er ikke akkurat en fan av de, men jeg klarer såfall å gi ros til de når de fortjener det.

Dette beste IBM har klart å presse ut av en vanlig PPC970FX (90nm versjon av G5) er 2,5Ghz og den er på høyde med den beste operton som finnes og den skalerer mye bedre.

Igjen.. du tenker på gamle måten. I rest my case. Tror du missforstår meg når jeg sier 'gammel teknologi/tenkemåte' PowerPC er ihvertfall RISC i forhold til x86 sin CISC teknologi som stammer fra flere tiår tilbake. Det jeg mener er at man må snart begynne å tenke nytt og bryte med det mønsteret vi har i dag der man bare minsker die-size og presser inn flere transistorer som igjen utvikler mere varme.. Før fantes det jo nesten ikke kjøleribber engang, nå må du har jo faen meg ha vannkjøling som standard snart. Og du, det derre GHz/MHz 'tullet' ditt kan du ha for deg selv... det eneste du kan bruke det som en sammenligningsgrunnlag er mellom to like kjerner. Ikke noe problem å få en cpu som feks går på 1/10 av en annens cpu's hastighet til å gjøre jobben fortere... Største problemet med en PC er jo alle flaskehalsene den har. Dette vil jo seff. ikke Xbox2 ha siden den blir designet fra grunnen av. (de _bør_ vaffal klare å unngå det;))

Men uansett jeg står ved mitt utsagn at dette er gammel teknologi. Ikke noe revolusjonerende å smelte sammen 3 kjerner på en chip. Men det skal sies at jeg regner med ATI mekker sammen en GPU som blir bedre en Sonys sin. De har jo langt mere ekspertise på området enn det Sony har.

 

Og det ser ut til at du ikke har peiling på PPC970fx og hvor god den arkitekturen er.

Ser også ut til at du ikke har satt deg så mye inn i Cell teknologien til IBM, Toshiba og Sony.. DET kan du kalle ny teknologi. Sony spytter inn milliarder av $ for å utvikle en helt ny arkitektur enn å bygge på en gammel.. Er det ikke det som kalles fremskritt? G5 er en bra prosessor i DAG, men ikke om 2 år.

 

Fatter ikke at du gidder å poste hvist det eneste du skal si er død over M$, er ikke akkurat en fan av de, men jeg klarer såfall å gi ros til de når de fortjener det.

Har jeg nevnt død over M$ noe sted? Fatter ikke at du gidder å poste hvis du ikke ser lenger enn til navlen...

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

fluke2k hvist du hadde giddet å lese informasjonen til IBM som de har selv skrevet om PPC970fx så vil du finne ut at de umulig kan klare å nå 3,5Ghz. Det blir PPC975 eller nyere, og det er ikke den G5 CPUen vi har i dag. Den bygger på noe så utrolig som en nye teknologi, det vil være en light versjon av Power 5.

 

Og tror du må begynne å bruke det hode dit. Dette er en xboks, og den kommer til å være beregnet på markedet max 7-5k. Og det er SYKT mye for det markedet. Så de kommer mest sansynelig til å være 5k og nedover. Og vannkjøling var ganske vanlig på 1980tallet da de hadde bipolare CPUer. Cell teknologien kommer for det første til å koste en formue når det kommer ut, grunnet flere aspekter. Du kan ikke få det inn i en konsoll som skal koste mindre enn 10k. Det er også slik at det vil alltid være problemer med ny teknologi. Det vil være totalt idioti av M$ å satse på Cell CPUer, det er ikke sikkert nok.

Lenke til kommentar

"Kort sagt forteller dokumentet at Xbox 2 vil komme med en hovedprosessor med tre IBM PowerPC G5-kjerner, som er på over 3.5 GHz"

 

Kan dette muligens tolkes som den samlede klokkefrekvensen er 3.5 ghz? Noe annet høres lite sannsynlig ut, de får jo ikke den lavt nok i pris, selv ikke om 2 år, hvis det ikke skjer noe drastisk i markedet.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...