Gå til innhold

Velkommen til nye Programmer.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SWEET! Sinnsvakt bra utført. Ble mye bedre enn jeg først trodde det skulle bli. *Definitivt* lagt til på min liste over nettsteder som skal sjekkes 30-40 ganger daglig nå ;)

 

Forresten - jeg synes at dere burde legge opp til litt mer tomrom mellom den grå boksen artikkelen står skrevet i og menyen til høyre. De er litt for klint inn til hverandre nå.

 

WinXP, Opera, 1280x1024

 

Edit: Jeg ser dere har fått på plass en "English"-knapp også. Looking good. Jeg skulle også *virkelig* ønske at jeg kunne få plass til mer enn 3 nyheter før den store reklamen kom. 4, som på HW.no hadde vært utrolig flott

 

Enda en edit: La ut to screens for litt siden som viste noe designfeil på menyene. Det var nå plutselig i orden da jeg dobbeltsjekket. Bildene ligger her iallefall - men jeg har ikke problemet lengre:

Feil #1

Feil #2

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Noen har reagert på den nye store annonsen på programmer.no, her er en forklaring på hvorfor den er der:

 

Vi jobber som noen sikkert har fått med seg med å få litt mer samling i nettverket, vi prøver å følge opp søstersider bedre, og slår sammen sider vi mener har mer å tjene på å samarbeide. Vi ønsker derfor også å ha den samme grunnpakken med annonser på de forskjellige nettstedene, slik at det blir lettere for oss å selge inn annonser på søstersidene i tillegg til på hw.no. Tradisjonelt sett har det vært sparsomt med annonseinntekter her, og dermed lite betaling til medarbeiderne, men det ønsker vi å forbedre. For å få til dette vil Hardwares annonseselgere hjelpe søstersidene med salg, men de er da avhengige av å kunne tilby den samme pakken overalt.

 

På Hardware.no har vi i dag to stk. bannere på toppen av siden, nærmere bestemt en i headeren og en over ingressene. Disse er vanskelige å selge, da de fleste annonsører i dag ønsker en banner av den nye typen, og et netboard tilsvarende det vi lenge har hatt midt på siden. Hvis ikke de får dette er det mange som ikke er interesserte i å annonsere i det hele tatt. Vi fjerner derfor to små bannere, og får inn en stor. Den kan kanskje se litt stor og truende ut, men sammenliknet med det gamle programmer.no-designet starter nå ingressene kun ca. 10 pixler lenger ned enn hva de gjorde før, enda vi har fått inn en ny ekstra meny-linje.

 

Vi håper ikke annonsen er for forstyrrende for dere, og husk at den som regel faktisk inneholder reklame for gode tilbud! :thumbup:

 

mvh.

Anders Schau Knatten

Teknisk sjef Hardware.no og med-utvikler på programmer.no

Endret av knatten
Lenke til kommentar
Enda en edit: La ut to screens for litt siden som viste noe designfeil på menyene. Det var nå plutselig i orden da jeg dobbeltsjekket. Bildene ligger her iallefall - men jeg har ikke problemet lengre:

Feil #1

Feil #2

 

Eg satt og fiksa på det samtidig, så det var nok grunnen til at du fekk feilvisning ei stund. Takk for tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar

Ah, jeg ser problemet. Og fant et nytt.

 

http://programmer.no ser alt bra ut

http://www.programmer.no er menyen fucka samt adressen i adresselinjen

 

Og i tillegg: På www.programmer.no fucker adressen i adresselinjen seg og peker til et banner. Det gjør den også på flere av søstersidene deres når jeg bruker linkene i den menyen øverst, til venstre, hvor en velger hvilken side i nettverket en vil se på. Dette gjelder uansett om det er programmer.no eller www.programmer.no. Det gjelder ikke alle søstersidenes linker

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Ah, jeg ser problemet. Og fant et nytt.

 

http://programmer.no ser alt bra ut

http://www.programmer.no er menyen fucka samt adressen i adresselinjen

 

Og i tillegg: På www.programmer.no fucker adressen i adresselinjen seg og peker til et banner. Det gjør den også på flere av søstersidene deres når jeg bruker linkene i den menyen øverst, til venstre, hvor en velger hvilken side i nettverket en vil se på. Dette gjelder uansett om det er programmer.no eller www.programmer.no. Det gjelder ikke alle søstersidenes linker

Eg klarar ikkje å reprodusere problemet, verken i Opera 7.5 eller 7.23. Om du skriv inn "www.programmer.no" i addresselinja, så endrar den seg til det som me kan sjå på biletet?

Lenke til kommentar
Jeg skulle også *virkelig* ønske at jeg kunne få plass til mer enn 3 nyheter før den store reklamen kom. 4, som på HW.no hadde vært utrolig flott

Da må vi komprimere ingressene en del, vi kan ikke flytte annonsen lenger ned. Et mulig løsning er at vi flytter alle ingressbilder ca. 25px opp, slik at streken under overskriften toucher bildet 1/3 ovenfra. Hvis det gav noen mening. Hvis vi i tillegg krypmer overskriftene litt er det mulig vi får plass til fire ingresser. Men, jeg skal ikke legge meg opp i design, det får dere i programmer.no finne ut av selv! :)

Lenke til kommentar

Gratulere med åpning av nye Programmer.no :fun:

 

Er den planer om eget forum design for programmer.no(ja jeg vet det er mye å gjøre på nå, men lurer på om det kommer).

 

Savner en direktelink til programmvare forumet ved siden av Nyheter-->guider-->omtaler-->sikkerhet

 

Skal forumet "merges" litt mer i sammen? Lurer også på om det er rom for en fildelings sub forum. Techline har det så det burde gå her også.

 

Igjen gratulere å lykke til videre.

Lenke til kommentar
Ah, jeg ser problemet. Og fant et nytt.

 

http://programmer.no ser alt bra ut

http://www.programmer.no er menyen fucka samt adressen i adresselinjen

 

Og i tillegg: På www.programmer.no fucker adressen i adresselinjen seg og peker til et banner. Det gjør den også på flere av søstersidene deres når jeg bruker linkene i den menyen øverst, til venstre, hvor en velger hvilken side i nettverket en vil se på. Dette gjelder uansett om det er programmer.no eller www.programmer.no. Det gjelder ikke alle søstersidenes linker

Eg klarar ikkje å reprodusere problemet, verken i Opera 7.5 eller 7.23. Om du skriv inn "www.programmer.no" i addresselinja, så endrar den seg til det som me kan sjå på biletet?

jeg har faktisk fått det samme problemet med at adressen i adressebaren peker på en reklame en gan selv, for litt siden, men det var på www.hardware.no

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

Hmm, ja, okay, jeg fant problemet. Det oppstår når man router ad1.hardware.no til 127.0.0.1 i hostsfila. Da skifter adresselinjen til www.programmer.no seg til en av disse reklamene.

 

Det menyproblemet er der fremdeles tho, men ikke på forumkategorioversikten. Men "Feil #1" er der fremdeles - nederste delen av den blir skjult bak reklamen til Komplett.no

Lenke til kommentar
st[an' date=25/05/2004 : 15:28] Det er også en bug når man klikker på noen av flaggene. Hvis du bytter litt frem og tilbake så legges til &language= for hver gang i stedet for at den nåværende strengen endres. Regner med at det ikke skal være sånn?

Det er ein reint kosmetisk bug. Systemet virkar likevel, fordi det berre er siste klikket som blir telt med. Ei quick'n'dirty løysing på problemet. Eg kjem til å fikse det når eg får tid... :)

Lenke til kommentar
:fun:

 

Endelig en linux-seksjon.

 

Gratulerer med relansering og en nydelig side.

Jajaja :D

 

Wee. Stilig var den også! - En gledesdag.. :] Så blir det bare å få sia full med artikler o.l. da! :D

 

:fun::green:

 

Tror programmer.no kan bli stor nå. Så får vi se hvor godt side-strukturen funker i lengden :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...