Gå til innhold

Sam & Max 2 kansellert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de får gjøre som de vil, jeg har forsatt enormt med eventyr jeg skal igjennom.....

 

men jeg håper ikke de dropper det hele. de kan vel forsette og gi det ut når det "passer bedre"? er det hva de har tenkt?

burde de kanskje bli ferdige, og heller vente med utgivelsen, slik at de ikke kommer "helt ut av det" ? :shrug:

 

edit_

leif

Endret av genesis
Lenke til kommentar
:cry: Lucasarts må alltid ødelegge for oss eventyr elskere. Hvorfor kan de ikke droppe de middelmådige star wars spillene og satser på eventyr som de er gode på. jeg liker Star Wars men når de ikke kan gi ut eventyr spill, men på satser på star wars spill blir slakta av alle og enhver ( untatt KOTOR og JK 1, 2 og 3) blir man fort irritert. Bare håper de ikke kansellerer Monkey Island 5 for da....
Lenke til kommentar
Først Full Throttle 2 og nå dette..det er trist å være gamer om dagen :cry:

Helt enig.

 

Jeg mener at Lucasarts skyter seg selv i foten med slikt tull.

 

Hadde de vare kansellert spille før de hadde startet på det så hadde det vært greit, men å kansellere 2 spill som nesten var ferdig er jo bare bortkasta penger.

Og de snakker om økonomiske forhold. Hadde de gitt ut spilla ville de i det minste fått litt tilbake for strevet. Latterlig spør du meg.

 

Hadde det ikke vært for de fete Star Wars spilla som kommer, Star Wars: Battlefront, Republic Commando og mest sannsynligvis Knights Of The Old Republic 2, så skulle vi boikotta dem alle sammen! :p

Lenke til kommentar

Dette er vel enda et eksempel på at spillindustrien prioriterer spill som selger bra på konsoller.

 

Jeg synes at mange av spillene som er laget idag bærer preg av at de også er laget for spill konsollene, for eksempel DeusEx...

 

Joe

Endret av cl_joe
Lenke til kommentar
Dette er vel enda et eksempel på at spillindustrien prioriterer spill som selger bra på konsoller.

 

Jeg synes at mange av spillene som er laget idag bærer preg av at de også er laget for spill konsollene, for eksempel DeusEx...

 

Joe

Det er slett ikke rart, da konsollspill selger mye bedre enn PC-spill, og er et "sikrere" marked å utvikle spill til.

Lenke til kommentar

Uffameg. Når var det eventyrsjangeren ble noe for "spesielt interesserte"? Hvis noen bare hadde tatt opp hansken, og utviklet et moderne eventyrspill, fritt for alle sjangerkonvensjoner, men fortsatt med historien og interaksjonen som selve fokus, ville det kunne selge i bøtter og spann. Grunnen til at man tror eventyrspill i seg selv selger dårlig, er at sjangeren har stagnert, og ikke lenger bryter mye ny grunn. På nittitallet ga eventyrspillene ofte mer frihet til spilleren enn andre sjangre, i dag er det blitt motsatt, og man henger seg opp i de gamle formene framfor spillflyten. Eksempler: Syberia og Runaway.

 

Edit: noe som er nettopp grunnen til at jeg har store forventninger til Funcoms Drømmefall, som kanskje kan gjøre akkurat dette.

Lenke til kommentar

Noen som vet om LucasArts har sagt noe om Monkey Island 5? Kommer det, eller er det i "muligens en gang i remtiden" kategorien? Hva med Grim Fandango 2?

 

Skjønner egentlig ikke helt hvordan de kan kansellere ett nesten ferdig Sam & Max 2 pga frykt for at det ikke skal gå i profit. Syberia f.eks ser ut til å ha solgt ganske bra. Sam & Max 2 har vel ett større salgs/reklame potensiale enn Syberia hadde. Altså, Sam & Max 2 ville sannsynligvis ha solgt mer?

 

Fant en interessant artikkel: http://www.justadventure.com/articles/Stat..._March2004.shtm

Endret av mrxzero
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...