Gå til innhold

Linux-distro må bytte navn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:roll:

 

Jada... Jeg tenkte også på tegneserien når jeg hørte om det og syntes det var litt kult. Faktisk tror jeg at begge firmaene har en positiv reklameeffekt av dette, særlig fordi de umulig kan konkurrere med hverandre.

 

Er nok uansett lurt av Mandrakesoft å anke ettersom de da får god til å lage en plan B for navnebytte

Lenke til kommentar
Er nok uansett lurt av Mandrakesoft å anke ettersom de da får god til å lage en plan B for navnebytte

Ja...

Hadde de ikke fått beholde navnet mens de ventet på anken hadde de hatt et problem, men siden de får beholde den.

 

Litt usikker på hvor god reklame det er for MandrakeSoft dog..

Med så mange forskjellige rettsaker mot forskjellige linux distroer tror jeg heller det vil gjøre at potensielle kjøpere vil velge en mindre omstridt distro...

Lenke til kommentar

Dette er en sak som har pågått i flere år, og med denne anken kan den pågå i flere år til:

 

Note to shareholders: To clarify recent information about Hearst Lawsuit

MandrakeSoft wishes to apologize to its shareholders for an error in its last shareholder report: The court judgment in the Hearst lawsuit does not order the company to change its name.

 

Independently, we have immediately appealed the court decision. The appeal process could last up to 3 years, during which time we keep our domain names.

 

We would like to insist on the fact that this last court decision is just one event in a long process that has been going on for 4 years and could potentially last many more.

 

Nei, jeg er ikke aksje-eier, jeg bare plukket det opp i et Mandrake-forum...

Lenke til kommentar

Dette er egentlig bare tull ... det er flere firmaer som heter det

samme, men som er i forskjellige bransjer.

 

Når jeg sier Apogee ... mener jeg da?

 

http://apogee.com/ eller?

 

sjekk spesielt nederst på siden, dette her:

 

<Apogee Software is not affiliated with other companies the names

of which start with "Apogee".>

 

klikk linken du finner i denne setningen ...

 

Verre er det ikke å løse denne konflikten.

Lenke til kommentar
Mandrake er jo faktisk navnet på en plante, så at noen skal kunne ha copyright på dette navnet virker litt sprøtt...

Ja, eller det er kallenavnet til planten Mandragora som man igamle dager trodde hadde magisk kraft og ble brukt mye i heksekunst.

 

Dette blir jo litt av samme greia som Microsoft kjører med trademark på "vindu" så...

 

Såvidt jeg har skjønt omhandler denne dommen kun domenet www.mandrake.com og ikke at MandrakeSoft må skifte navn, men som sagt dommen er anket så noen avgjørelse vil vi nok ikke se på flere år, og en så lenge lever Mandrake Linux i beste velgående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...