Gå til innhold

Star Wars Galaxies åpner kontoer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synd at spill som dette koster penger, er jo ikke noe spesiellt arti å gå ut med en fast sum i mnd. når man er 14 :ermm:

Du får hva du betaler for, det kan jeg forsikre deg om.

Jeg har selv spillt Ultima Online, Everquest + expansions, AO med NW og SL, AC 1 & 2 beta, Earth and beyond, og spiller nå SWG.

Lenke til kommentar

Spill som dette MÅ koste penger... Er du klar over hvor mange heltids-ansatte Sony har bare for dette spillet? For ikke snakke om Everquest (der det virke som om det blir færre og færre though ;p) og andre MMORPGs...

 

I motsetning til "vanlige" der man bare trenger tenke på produskjon av spillet, og litt patcher for å rette opp bugs de nærmeste månedene etter at spillet er sluppet...

 

Men jeg nok tror at prisen man betaler er litt i høyeste laget...

Lenke til kommentar

hva er gamecards?

 

selv har jeg lenge hatt lyst til å hoppe på en bølge, men det er altfor stive priser.

 

hva har "vi" av bra/billige online spill?

 

billige = maksmaks 80kr måneden?

 

jaja, jeg vet det "handler om" prioriteringer, men det er til nå ingen andre spill enn planetside jeg ser på som verdige nok til, og det koster 88kr + det er buggy (krever xtremt + dårlig at en må lide for andre sine svake linjer)

 

skriver jeg meg vekk?

uansett, noen forslag? kommende spill?

 

edit_

wow, 144 dollar i året, den var drøy

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Det får så være, men tenk på utviklingsutgiftene, for ikke å snakke om serverutgiftene. Jeg mener, tenk deg servere for hundretusenvis av mennesker, slik KOSTER.

De tjener faktisk en del penger (som alle "vanlige" utgivere / utviklere) på å faktisk SELGE spillet i butikken... Og dette er også en spilltype som ikke er utsatt for særlig piratkopiering.

 

Det finnes bestandig grupper som lager emulator servere - EQEmu er kjent i forhold til everquest, Ultima Online har masse slike (og sikkert en drøss av andre og) mens før warcraft 3 (blizzard) ble lansert var det et prosjekt som het BNetD (eller noe sånt) som gikk på å lage en kopi av warcraft 3 serveren slik at man kunne spille uten CD-Key. Det ble nedlagt etter en kort stund.

 

For øvrig skjer dessverre det samme med World of Warcraft (også blizzard) i dag - det lages emulator servere for å kunne spille den mye omtalte alpha-versjonen. Det virker som Blizzard har noen skitne fingre blandt sine ansatte...

 

Blizzards Egne Ord Om Saken

 

Men uansett vil man aldri komme på langt nær den spill opplevelsen et MMOG har ved å spille på emulator-servere... Det blir vel nesten som å spille Fifa 2004 i practice mode uten motstandere :p - Så derfor har piratkopiering utrolig lite å si i forhold til MMOGs. De som vil spille - kjøper.

 

Selv har jeg spilt Everquest i over 3 år, Dark Age of Camelot og Anarchy Online - og gleder meg villt til World of Warcraft kommer lanseres :)

 

Men tilbake til topic: Den månedlige summen du og hvermann betaler skal dekke kostnader for det å drive spillet - glemte å legge til serverkostnader i min tidligere post - men likevel så soper Sony inn penger på sine MMOGs... Serverkostnadene er på langt nær det jeg og du måtte betalt for tilsvarende båndbredde...

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...