Gå til innhold

TEST: ASRock Beebox-S Kaby Lake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Svært stillegående er ikke bra nok, når det er passive kjøleløsmomger til både 65 og 95W burde det være en smal sak å kjøle 15W lydløst.

Finns det så små maskiner med 95w som kyler passivt?

Relativt små, kommer nok ikke under størrelsen på en Blu-ray/DVD-spiller og da mener jeg ikke de aller minste heller.

 

Mener at det var svært små kabinetter som kjølte 35W passivt slik at man kunne ha laveffekts i3 og i5 passivt kjølt i en liten boks, men problemet var at ASUS ikke kom med consumer grade low profile mini-ITX hovedkort i neste generasjon og jeg tror heller ikke at Intel kom med et 35W alternativ i neste generasjon og at den laveste 4-kjernen kom på 45W. De har en 2kjerne i3 nå på 35W, kanskje de har noe mer for den som orker å gå inn på ark.intel.com, men det er lite å se i norske butikker. Men det hjelper vel uansett ikke hvis man ikke får hovekort i low profile som passer i kabinettet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hvorfor står det i prisguiden at tilkoblinger er USB 3.0 der, mens i artikkelen så nevnes USB 3.1?

 

Hvilken skal det være?

 

Hvilke spill egner en slik boks med Kaby Lake seg til? Vil det være en stor prisforskjell mellom en slik NUC og en bærbar som har skjerm, høytalere, webcamera, mus, tastatur, ekstra utganger/innganger for det ene med det andre, medfølgende lagringsdrev, medfølgende RAM.

 

Kommer disse NUC's med eller uten RAM og/eller evt. harddisk/SSD?

 

EDIT:

Har vel besvart det ene spørsmålet selv med f.eks. denne lenken:

https://www.komplett.no/product/898390/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-pc-er/acer-aspire-e5-575g-156-full-hd-matt#

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Svært stillegående er ikke bra nok, når det er passive kjøleløsmomger til både 65 og 95W burde det være en smal sak å kjøle 15W lydløst.

Finns det så små maskiner med 95w som kyler passivt?

Relativt små, kommer nok ikke under størrelsen på en Blu-ray/DVD-spiller og da mener jeg ikke de aller minste heller.

 

Mener at det var svært små kabinetter som kjølte 35W passivt slik at man kunne ha laveffekts i3 og i5 passivt kjølt i en liten boks, men problemet var at ASUS ikke kom med consumer grade low profile mini-ITX hovedkort i neste generasjon og jeg tror heller ikke at Intel kom med et 35W alternativ i neste generasjon og at den laveste 4-kjernen kom på 45W. De har en 2kjerne i3 nå på 35W, kanskje de har noe mer for den som orker å gå inn på ark.intel.com, men det er lite å se i norske butikker. Men det hjelper vel uansett ikke hvis man ikke får hovekort i low profile som passer i kabinettet.

 

Alltså, det finns inga 95W som är så små?

Lenke til kommentar

Svært stillegående er ikke bra nok, når det er passive kjøleløsmomger til både 65 og 95W burde det være en smal sak å kjøle 15W lydløst.

 

helt uenig. boksen er så stillegående at du ved normal belastning ikke hører den i det hele tatt. ikke for å nevne at når man bruker den som HTPC og har lyd på så er dette ingen case. det er bare ved tung stresstest med prime 95 at viften spinner skikkelig opp. for de av dere som sier at denne burde vært lydløs - 15w er for mye i denne størrelsen. Det er plass til m.2 + 2 x sodimm + 1 x 2.5 tommers vanlig disk inni her.

 

Boksen finnes passiv med en J3160 prosessor som kun er 4.5w elns.

Lenke til kommentar

Enkelte av oss er vant med vifteløse komputere fra 80- og 90-tallet. Jeg blir uvel av bokser ved vifter. Iriterer meg nå i skrivende stund over vifta i denne PC-en jeg skriver fra nå og den har vifteløs PSU og 300 RPM på prosessoren, ingen kabinettvifter. Jeg holder nesten ikke ut.

 

Akasa har små vifteløse bokser som takler 35W TDP så det er tull at det ikke går å få til 15W vifteløst i en svært liten boks. Nå er det kommet rackmount fanless også. En rekke prosessorer er støttet.

 

6th Generation Intel Core i7 Processors

i7-6700T

 

6th Generation Intel Core i5 Processors

i5-6500T

i5-6400T

 

6th Generation Intel Core i3 Processors

i3-6300T

i3-6100T

 

6th Generation Intel Pentium Processors

G4500T

G4400T

http://www.akasa.co.uk/update.php?tpl=product/product.list.tpl&type=Fanless%20Chassis&type_sub=Fanless%20Thin%20Mini%20ITX

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Enkelte av oss er vant med vifteløse komputere fra 80- og 90-tallet. Jeg blir uvel av bokser ved vifter. Iriterer meg nå i skrivende stund over vifta i denne PC-en jeg skriver fra nå og den har vifteløs PSU og 300 RPM på prosessoren, ingen kabinettvifter. Jeg holder nesten ikke ut.

 

Akasa har små vifteløse bokser som takler 35W TDP så det er tull at det ikke går å få til 15W vifteløst i en svært liten boks. Nå er det kommet rackmount fanless også. En rekke prosessorer er støttet.

 

6th Generation Intel Core i7 Processors

i7-6700T

 

6th Generation Intel Core i5 Processors

i5-6500T

i5-6400T

 

6th Generation Intel Core i3 Processors

i3-6300T

i3-6100T

 

6th Generation Intel Pentium Processors

G4500T

G4400T

http://www.akasa.co.uk/update.php?tpl=product/product.list.tpl&type=Fanless%20Chassis&type_sub=Fanless%20Thin%20Mini%20ITX

 

 

at du har problemer med dette er vel ikke noe du trenger å presse på verden for? støyen fra denne boksen er MEGET lav og uproblematisk for vanlige mennesker. ASRock gidder ikke bruke 1000kr ekstra på passivt kabinett for å tilfredstille sånne som deg som lager problemer ut av ingenting.

Lenke til kommentar

Enkelte av oss er vant med vifteløse komputere fra 80- og 90-tallet. Jeg blir uvel av bokser ved vifter. Iriterer meg nå i skrivende stund over vifta i denne PC-en jeg skriver fra nå og den har vifteløs PSU og 300 RPM på prosessoren, ingen kabinettvifter. Jeg holder nesten ikke ut.

 

Akasa har små vifteløse bokser som takler 35W TDP så det er tull at det ikke går å få til 15W vifteløst i en svært liten boks. Nå er det kommet rackmount fanless også. En rekke prosessorer er støttet.

 

6th Generation Intel Core i7 Processors

i7-6700T

 

6th Generation Intel Core i5 Processors

i5-6500T

i5-6400T

 

6th Generation Intel Core i3 Processors

i3-6300T

i3-6100T

 

6th Generation Intel Pentium Processors

G4500T

G4400T

http://www.akasa.co.uk/update.php?tpl=product/product.list.tpl&type=Fanless%20Chassis&type_sub=Fanless%20Thin%20Mini%20ITX

 

 

vifteløse maskiner fra 80-90 tallet..? OKey - så du takler ikke vifter, men du mener harddiskene som ble produsert for 20 år siden var stillegående og fine? da er det noe galt med hørselen din. 3.5 tommers disker som er 20år gamle bråket så mye at selv en deltavifte ble lydløs. (satt på spissen)

Lenke til kommentar

Jeg har meget følsome ører.

 

De nye kabinettene koster helt ned mot 400 kr. Det hadde maks kostertt 100 kr for produsenten å gjøre dette vifteløst på 15W. Å lage bokser under 100W TDP med vifter kaller jeg for slurv eller simpelhet.

 

du er jo bare rar. hvorfor lager du ikke bare ditt eget merke med passive nucer og drar inn millioner?

Lenke til kommentar

Er enig med BadCat, det finnes mange tredjeparts rimelige vifteløse case for NUC, så jeg forstår ikke hvorfor ikke Intel og Asus kan tilby det også. Det er ikke noe problem med 15W. Hører viften på min NUC når den spiller 1080p HEVC encodede filmer, litt irriterende.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...