Gå til innhold

Samsung har lansert en ny og lekker utgave av Galaxy S7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De eier ingen skam..

Nei, det er virkelig skammelig. Akkurat som om Audi skulle begynne å lage bilene sine i en ny farge bare fordi BMW solgte mange i den fargen.... Eller, vent nå litt?

 

Ja, jeg er ikke veldig kjent med farger på bilen, men hvis 

2007: BMW lanserer en helt ny type bil

2008: Audi lanserer et forsøk på å kopiere den nye bilen. De første utgavene er elendige, men serien blir langt bedre med tiden.

 

2014, august: BMW lanserer ny fargevariant, blanding av rosa og gull

2014, november: Audi lanserer ny fargevariant, blanding av rosa og gull

2015, august: BMW lanserer ny fargevariant, blank sort

2015, november: Audi lanserer ny fargevariant, blank sort

 

 

Så ville jeg sagt at det ikke stiller Audi i veldig fint lys nei :) Men noen skaper trender og noen hopper på bølgen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Note3 her, og den byttes ikke før det virkelig blir nødvendig.

Det er de ferreste av dagens mobiler som klarer å levere noe mer enn det note3 og note4 har.

 

En del nye telefoner er nok bedre på noen fronter (kamera, hastighet, fingeravtrykksleser, ...), men herregud hvor degraderte de er når man ikke kan bytte batteriet.

 

Jeg ville selv oppgradere fra min Note 3 til ferskere hardware i høst, men måtte skyve det fra meg når så å si alle leveres i "Apple-stil" i unibody fylt med lim så levetiden skal være bestemt av batteriet. Fullstendig forkastelig, da jeg pleier å ha mobilene mine så lenge at jeg må bytte batteri minst én gang, for en symbolsk sum og uten å måtte levere den inn.

 

Vi får se om/når LG V20 kommer hit, der kan man bytte batteri og den er mer robust mot fall enn flertallet, i hver fall disse nye "Edge"-variantene hvor skjermkanten knekker for et godt ord og hvor plastglass-baksiden er "lekker" den første uken, men er sårbar og et dårlig valg.

 

Plast-pianolakk er for meg et mareritt. Snakk om dårlig materialvalg for noe som skal brukes og ikke bare stå til utstilling! Riper på riper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De eier ingen skam..

Nei, det er virkelig skammelig. Akkurat som om Audi skulle begynne å lage bilene sine i en ny farge bare fordi BMW solgte mange i den fargen.... Eller, vent nå litt?

 

Ja, jeg er ikke veldig kjent med farger på bilen, men hvis 

2007: BMW lanserer en helt ny type bil

2008: Audi lanserer et forsøk på å kopiere den nye bilen. De første utgavene er elendige, men serien blir langt bedre med tiden.

 

2014, august: BMW lanserer ny fargevariant, blanding av rosa og gull

2014, november: Audi lanserer ny fargevariant, blanding av rosa og gull

2015, august: BMW lanserer ny fargevariant, blank sort

2015, november: Audi lanserer ny fargevariant, blank sort

 

 

Så ville jeg sagt at det ikke stiller Audi i veldig fint lys nei :) Men noen skaper trender og noen hopper på bølgen.

Historieløse barn altså.

 

Samsung hadde smarttelefon på markedet før apple hadde smarttelefon på markedet. Ikke nok med det, men den var pianosort. Ellers har jo Samsung hatt pianosorte telefoner hele veien. Blant andre min S7 Edge, selv om den har en smal aluminiumsramme i grått langs kanten. Det som er "spesielt" med iphone sin versjon er at de har sort gloss lakk på aluminium. Samsung sin versjon er sorteloksert på ramma og har sort glass bak slik den har hatt i flere år. Den første som var "rosegull" var vel Sony Ericsson J10i, hvis det ikke var andre som var enda tidligere ute da...

 

Må jo være ganske flaut å gå så hardt ut og ta så grundig feil?

Lenke til kommentar

-

Hehe, jo takk du, jeg føler meg ikke historieløs. Jeg satt stor pris på smarttelefoner som Siemens SX1, Nokia N80, HTC TyTn, Sony Ericsson P800 osv i god tid før det fantes noen iPhone. Sistnevnte, P800 var jo tilogmed en mobil hvor majoriteten av forsiden var en (resistiv) touch-skjerm. Jeg føler meg likevel ikke historieløs når jeg påstår at iPhone fikk hele markedet til å skifte retning og var grunnsteinen for dagens smarttelefon.

 

Det er mye mulig at J10i (aldri hørt om) fantes i rosegull. Nettopp faktumet at jeg og de fleste andre aldri har hørt om telefonen er nok en indikasjon på at de ikke skapte en stor trend, og at de ikke ble skamløst kopiert når iPhone kom i rosegull. At derimot de fleste merker omfavnet rosegull rett etter iPhone gjorde det, det er nok mindre tilfeldig. At det samme skjer med årets farger er ikke overraskende. For som sagt; noen skaper trender, andre hopper på bølgen.

Lenke til kommentar

Det er vel det som er tingen, mye er blitt gjort av det samme før Apple gjør det. Det er først når Apple "introduserer"  det, det er da andre hiver seg på og gjør det samme.  Apple har en sånn utrolig slagkraft i markedet, og så ufattelig mange kunder at det ikke er så veldig rart i grunn.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja, P800 til venstre der var en av mobilene jeg viste til. I utforming minner den altså om dagens mobiltelefoner, med en forside dominert av en stor skjerm.

 

(P800 har jeg mye fine minner fra. Jeg måtte gå med avisen i mange måneder for å få råd til den, og etterpå ledet jeg en IRC-kanalen #P800 på EFNet. Vi var vel oppi 100 aktive brukere på et tidspunkt. Artige tider.)

 

Og som du husker, det fulgte med en spiss penn på alle disse, fordi skjermene var laget slik at man dyttet inn på de for at noe skulle registreres. De var ikke laget for å brukes med finger (derav tastaturene), men med penn. Det som endret seg med iPhone var at skjermene var laget av fast glass, og de var følsomme for _berøring_, mens tidligere skjermer var følsomme for trykk. Dette muliggjorde en helt ny måte å bruke mobilen på, med sveipebevegelser, tofinger-zooming, enkle berøringer. Alt dette fremfor pikselpresis pennetrykking.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Å kjøpe en utgave som lar seg ekstra lett skrape opp og hvor skrapene blir ekstremt synlige er vel ikke et sjakktrekk.

Hvis man bare tenker én dag frem er den sikkert flott.

 

Gi meg "hel ved"! Jeg er lei av dritt hvor lakken flasser/skrapes av og eksponerer helt andre farger under. Takke meg til gjennomgående sort plast og/eller gjennomgående rustfritt stål, hvor slitasje bare eksponerer mer av det samme materialet.

 

Galaxy Note 4 synes for meg som noe av det beste av design hittil. Ubehandlet rustfri stålkant. Gjennomgående sort plast på baksiden. Hel ved som dermed tåler slitasje uten å bli dritstygt.

Lenke til kommentar

Å kjøpe en utgave som lar seg ekstra lett skrape opp og hvor skrapene blir ekstremt synlige er vel ikke et sjakktrekk.

Hvis man bare tenker én dag frem er den sikkert flott.

Gi meg "hel ved"! Jeg er lei av dritt hvor lakken flasser/skrapes av og eksponerer helt andre farger under. Takke meg til gjennomgående sort plast og/eller gjennomgående rustfritt stål, hvor slitasje bare eksponerer mer av det samme materialet.

Galaxy Note 4 synes for meg som noe av det beste av design hittil. Ubehandlet rustfri stålkant. Gjennomgående sort plast på baksiden. Hel ved som dermed tåler slitasje uten å bli dritstygt.

Det er jo akkurat det som er saken. Denne er hel ved, i motsetning til den kinesiske konkurrenten det hele tiden snakkes om her.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...