Gå til innhold

Google skal ha skrotet byggekloss-mobilen sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke sjangs til å få dette til uten at det blir en klumpete Frankensteinmobil.

 

Gøy tanke, men tror nok ikke markedet er stort nok for dette konseptet. Kanskje man kan plukke oppigjen prosjektet om 5-10 år.

Jup, å ha en utskiftbar bakdel, slik at du kan velge mellom en slank mobil eller stort batteri og godt kamera og kanskje ekstra funksjoner i bakdelen gir mening.  Ikke stort mer en dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke sjangs til å få dette til uten at det blir en klumpete Frankensteinmobil.

 

Gøy tanke, men tror nok ikke markedet er stort nok for dette konseptet. Kanskje man kan plukke oppigjen prosjektet om 5-10 år.

Jup, å ha en utskiftbar bakdel, slik at du kan velge mellom en slank mobil eller stort batteri og godt kamera og kanskje ekstra funksjoner i bakdelen gir mening.  Ikke stort mer en dette.

Jeg vil jo påstå at det gir stor mening å kunne kjøpe ny CPU en gang i året istedenfor å kjøpe ny telefon en gang i året. Jeg syns prosjektet virka veldig lovende, synd at det ikke ble noe av.

Lenke til kommentar

 

 

Det er vel ikke sjangs til å få dette til uten at det blir en klumpete Frankensteinmobil.

 

Gøy tanke, men tror nok ikke markedet er stort nok for dette konseptet. Kanskje man kan plukke oppigjen prosjektet om 5-10 år.

Jup, å ha en utskiftbar bakdel, slik at du kan velge mellom en slank mobil eller stort batteri og godt kamera og kanskje ekstra funksjoner i bakdelen gir mening.  Ikke stort mer en dette.

Jeg vil jo påstå at det gir stor mening å kunne kjøpe ny CPU en gang i året istedenfor å kjøpe ny telefon en gang i året. Jeg syns prosjektet virka veldig lovende, synd at det ikke ble noe av.

 

Problemet er først at disse modulene måtte være større en chipene. så  det ville blitt en ganske klumpete sak spesielt når det også skal være solid nok. Det andre er prisen, moduler som ikke er industri standard med flere levrandører pleier å være dyre. 

Tenk bildeler ikke pc deler, måtte også ha en relativ god standard så interface ikke ville bli foreldet. 

Sist, er vel blitt slik at telefoner blir ødelagt før de blir foreldet dersom du ikke har spesielle behov. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er vel ikke sjangs til å få dette til uten at det blir en klumpete Frankensteinmobil.

 

Gøy tanke, men tror nok ikke markedet er stort nok for dette konseptet. Kanskje man kan plukke oppigjen prosjektet om 5-10 år.

Jup, å ha en utskiftbar bakdel, slik at du kan velge mellom en slank mobil eller stort batteri og godt kamera og kanskje ekstra funksjoner i bakdelen gir mening.  Ikke stort mer en dette.

Jeg vil jo påstå at det gir stor mening å kunne kjøpe ny CPU en gang i året istedenfor å kjøpe ny telefon en gang i året. Jeg syns prosjektet virka veldig lovende, synd at det ikke ble noe av.

Nå vet vi jo ikke hva som kommer framover, men de siste årene har det jo skjedd mye utvikling.

 

Ting som har blitt bedre:

 

* skjermteknologi (høyere oppløsninger, lavere strømforbruk, force touch)

* fingeravtrykklesere (relativt nytt på telefoner)

* batterier (de blir sakte men sikkert bedre)

* SoC (telefoner blir kraftigere)

* kameraer (de blir bedre og spesielt i dårlig lys begynner de å imponere)

* radioer (Flere støttede bånd for 4G, WiFi og NFC)

 

Om du hadde kjøpt en modulær telefon for noen år siden hadde du måttet bytte ut mer eller mindre alle delene for å matche dagens telefoner i funksjon. Da er det fort billigere å kjøpe ny telefon når den man har begynner å bli for gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...