Gå til innhold

Ekstern mini-TV-tuner fra Terratec


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne ser jo lovende ut, men hvordan er kvaliteten på opptak? Jeg har et tv-kort (pci) og det blir ganske dårlig... Kult at den tar opp med divx, da. :woot:

Å ta opp med TV-kort er ikke bare bare. Det krever litt kunnskap om codecer, oppløsning og bitrate. Jeg vil tro ditt PCI-kort vil klare bedre enn den dingsen.

Liten og sexy, men jeg ser for meg at det blir lite driverstøtte utenfor Windows.

 

Alle kort kan ta opp rett i DivX. Handler bare om å ha programvare, og Terratec sin programvare er noe av det beste jeg har sett av standard-programvare til TV-kort. Du velger selv kodek og instillinger til dette. Krever litt kunnskap men resultatet blir mye bedre enn de predefinerte ('god kvalitet', 'lav kvalitet', 'dvd-kvalitet'). Det er også en fordel å ikke ta opp og encode i realtime. Ta opp, rediger, så encode med ønsket kodek. Det sikrer kvalitet (og lydsynkronisering!) best.

Lenke til kommentar

Den ser veldig sexy ut! Og prisen er jo ikke så værst heller (i forhold til andre eksterne løsninger) Slik jeg ser det er det viktigste den lille størrelsen og dermed mulighet for bruk med bærbare PC'er.

 

Kan godt se for meg selv neste høst med en bærbar Athlon64 med denne TV-løsningen og ellers en fullpaket bærbar til en passe rimelig pris.. (10-12.000)

Lenke til kommentar
Lurer på om den krever USB2.0. Hva skjer hvis man putter den i en USB1 kontakt?

Med USB 1.1 tipper jeg du vil få alvorlig hakking. TV-signaler krever ganke høy båndbredde og USB 1.1 (12 Mbit/s) er sikkert alt for lite. USB 2.0 er jo hele 480 Mbit/s, og det tipper jeg er mer enn nok for perfekt flyt i bildet.

Lenke til kommentar
Med USB 1.1 tipper jeg du vil få alvorlig hakking. TV-signaler krever ganke høy båndbredde og USB 1.1 (12 Mbit/s) er sikkert alt for lite. USB 2.0 er jo hele 480 Mbit/s, og det tipper jeg er mer enn nok for perfekt flyt i bildet.

Det er min teori også, men er det noen som kan bekrefte dette? Fungerer det ikke å bruke USB TV-kort med USB 1.0?

 

Forresten, er det noen som vet hvordan vi kan finne ut om vi har USB 2.0? (er ikke sikker på hva den bærbare har...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...