Gå til innhold

Nytt server-hovedkort fra Soltek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe. Jeg reagerte også på selvmotsigelsen "overklokkingsvennlig server-hovedkort".

 

Virker som ordet "server" blir brukt mer og mer for å lokke entusiaster enn for å lokke de som faktisk trenger en server.

Alle PC'er kan jo være "server". Det er jo bare hva man kjører på den som er den store forskjellen. Når det er sagt, så syns jeg også "overklokking" ikke passer sammen med ordet "server" :lol:

 

 

På den andre siden, så er det sikkert rettet mot nerder. Man er jo ikke en nerd før man har et par "servere" stående å idle på rommet ikke sant? Og hva lokker en nerd? 14-disker, overklokking, fancy lilla farge, CSA-Gbit osv osv ...

Lenke til kommentar
Likte det med 14 disker og CSA gigabit, sammen med 5 PCI spor bør dette gi store muligheter. Server'n min trenger virkelig enn oppdatering og dette ser midt i blinken ut. I865PE burde vel tilsi hyggelig pris og?!

Tror det bare er Intel 875 som har Intel CSA gigabit. Intel 865 har vel bare Realtek eller 3Com når det er gigabit nettverk.

 

PS! Da jeg leste 865 og server så trodde jeg det var noen som hadde gjort noe genialt, f.eks. dual-cpu Intel Pentium 4 HT hovedkort. Men desverre nei :( Må nok fortsatt ha Xeon hvis jeg vil ha dual P4.

Endret av olapirat
Lenke til kommentar
Likte det med 14 disker og CSA gigabit, sammen med 5 PCI spor bør dette gi store muligheter. Server'n min trenger virkelig enn oppdatering og dette ser midt i blinken ut. I865PE burde vel tilsi hyggelig pris og?!

Tror det bare er Intel 875 som har Intel CSA gigabit. Intel 865 har vel bare Realtek eller 3Com når det er gigabit nettverk.

 

PS! Da jeg leste 865 og server så trodde jeg det var noen som hadde gjort noe genialt, f.eks. dual-cpu Intel Pentium 4 HT hovedkort. Men desverre nei :( Må nok fortsatt ha Xeon hvis jeg vil ha dual P4.

Neida, Soltek kortet har CSA gigabit (sjekket), det har og endel andre i865PE/G kort, men typisk ikke de billigste modellene. Intel's gigabit chipper er dyrere enn 3com/Broadcom o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...