Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hybelvært meget respektløs (Hasj)


QuickScoping1

Anbefalte innlegg

Hei, bor på en hybel nå med 3 stykker. meg + 2 till, var litt usikker på hvilken kategori denne går under. de jeg bor sammen med røyker hasj/pot/weed. jeg har prøvd d før, så jeg kjenner lett igjen lukten. mellom 2-3 ganger om dagen skjenner jeg lukten veldig godt inne på rommet mitt. for en uke siden var jeg så dom at jeg spiste en liten bit grønt, ganske domt right. men det var veldig lite. like liten som ca en halv ert. var ikke tilbered eller noe, var bere noe jeg fant på dær og da... men uansett. i går lå jeg og såv kl 4 på natten, plutselig kom det en mann ned stormende på rommet mitt. jeg lå med headsett og skolepc på mens jeg såv. han bråvekte meg, røsket headsett av hodet mitt klappet pcen sammen veldig hart, veltet 1 liter icetea som sto på gulvet i en mugge, spurte hva faen jeg gjorde, og hvem faen jeg var. hadde aldri sett han men han sa at han var samboeren til hybelverten min og at han akkurat var kommet hjem, og at politiet viste om allt som skjedde hær og at folk røykte hær. han sa også at alt var overvåket. har tvinget meg til og ta opp telefonen min, for og ringe politiet, jeg hadde heldig vis 2 % strøm så det kunne jeg ikke, han konskifiserte telefonen min. plant annet fant han elsigaretten min som lå i sengen ved siden av meg når han røsket pcen fra meg. han trodde nokk det var en hasj pipe eller noe, tokk en god stund på og overtale han til at det var en elsigarett. når jeg fikk overtalt han tok han elsiggen min og klemte den rundt armen min, som om han prøvde og stabbe meg med den. han gikk ut av rommet en stund og jeg fikk steng bedskje om og ikke røre meg. han prøvede og kontakte de andre på hybelen. når han kom tilbake beklaget han seg litt, og sa at om jeg var uskyldig hadde jeg ikke noe og være redd for, syntes dette var en veldig ekkel oplevelse, fikk et voldsomt skjokk.

 

noen ideer om hvilke rettigheter jeg har/ hva jeg skal gjøre. litt redd for at thcen enda er i blodet så vil helst ikke starte opp noe slik at jeg blir testes, har jeg noen rettigheter til og slippe una eller ikke gjøre noen spesielle ting vil jeg helst høre de. litt usikker på om jeg idehele tatt skal gjøre noe eller bare låse dørn når jeg legger meg, kan jo også vente til jeg er sikker på thcen er ute av bloded, har ikke røyka på minst et halvt år så er nokk bare muligens thc av det jeg spiste i forje uken. skal dra ned og få kjøpt noe juce, er på skolen atm. den indatte telefonen fant jeg på benken min når det hele var over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har blitt utsatt for et grovt overgrep, anmeld mannen med en eneste gang. Du blir ikke kastet ut, det er umulig for han å gjøre med mindre dem skal slutte å leie ut hyblene, hvorpå du blir kastet ut uansett. 

 

Først kan du forsøke å snakke med dem, gå og ring på og spør hva i huleste som skjedde i går natt og hvis dem ikke forklarer seg så går du rett til politiet og anmelder han for innbrudd og overgrep. NEI, han har IKKE LOV TIL Å LÅSE SEG INN UANSETT OM HAN EIER BOLIGEN. Håper du er personen til å ta tak i dette men du høres veldig forsiktig og lite initiativtakende ut.... du får bare la det gå og fortsette å bli behandlet dårlig isåfall... kjipt liv

Lenke til kommentar

Verten har ikke gjort noe galt han har all rett til å holde deg igjen på rommet ditt og ta hånd om esiggen din siden enhver kan beslaglegge ting som kan være bevis (herunder narkotika) når en person tas på fersk gjerning eller ferske spor (straffeprosessloven § 206). Besittelse av narkotika er en straffbar handling og kan straffes med bøter og fengsel i inntil 6 måneder. Det vil si at man kan pågripes for å besitte narkotika. Spørsmålet om en gitt substans er narkotika eller ikke er et spørsmål om skjellig grunn til mistanke.

Når det lukter hasj i rommet og du har noe så fancy som en esiggarett så har han rett til å handle som han gjorde pga han har skjellig grunn til mistanke(det spiller ingen rolle om denne mistanken viser seg å ikke stemme med virkeligheten, altså at du er uskyldig).



Anonymous poster hash: 5c359...113
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Verten har ikke gjort noe galt han har all rett til å holde deg igjen på rommet ditt og ta hånd om esiggen din siden enhver kan beslaglegge ting som kan være bevis (herunder narkotika) når en person tas på fersk gjerning eller ferske spor (straffeprosessloven § 206). Besittelse av narkotika er en straffbar handling og kan straffes med bøter og fengsel i inntil 6 måneder. Det vil si at man kan pågripes for å besitte narkotika. Spørsmålet om en gitt substans er narkotika eller ikke er et spørsmål om skjellig grunn til mistanke.

 

Når det lukter hasj i rommet og du har noe så fancy som en esiggarett så har han rett til å handle som han gjorde pga han har skjellig grunn til mistanke(det spiller ingen rolle om denne mistanken viser seg å ikke stemme med virkeligheten, altså at du er uskyldig).

 

Anonymous poster hash: 5c359...113

 

 

Så som utleier har man full rett til å bare brase inn i leiligheten du leier ut? Nei. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Verten har ikke gjort noe galt han har all rett til å holde deg igjen på rommet ditt og ta hånd om esiggen din siden enhver kan beslaglegge ting som kan være bevis (herunder narkotika) når en person tas på fersk gjerning eller ferske spor (straffeprosessloven § 206). Besittelse av narkotika er en straffbar handling og kan straffes med bøter og fengsel i inntil 6 måneder. Det vil si at man kan pågripes for å besitte narkotika. Spørsmålet om en gitt substans er narkotika eller ikke er et spørsmål om skjellig grunn til mistanke.

 

Når det lukter hasj i rommet og du har noe så fancy som en esiggarett så har han rett til å handle som han gjorde pga han har skjellig grunn til mistanke(det spiller ingen rolle om denne mistanken viser seg å ikke stemme med virkeligheten, altså at du er uskyldig).

 

 

Anonymous poster hash: 5c359...113

Pisspreik. Trådstarter gjorde ikke noe annet enn å sove når overgrepet skjedde. Sist gang jeg sjekket, så var ikke søvn ulovlig. Ei heller en personlig fordamper. Ei heller ejuice. Videre så er det kun politimyndighetene som kan ta seg inn i en bolig når det ikke er akutt fare for liv og helse. Huseier og dens samboer er ikke en politimyndighet i Norge.

 

Trådstarter: Jeg ville anmeldt personen for innbrudd (han tok seg ulovlig inn i din bolig), tyveri (han tok din eiendom), overfall (han angrep deg voldelig), drapsforsøk (han prøvde å stikke deg med din PFD), og frihetsberøvelse (han nektet deg å gå / rømme).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...