Gå til innhold

PCMAX tvangsavvikles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en titt innom webshoppen deres. Var ikke mye igjenn på lager nei. Det meste står som "bestilingsvare" på lagerstatusen, men jeg tviler på at de skaffer noe på bestilling på dette tidspunktet. Egentlig litt synn at priskrigen blir så heftig at butikkene ikke klarer å holde hode over vannet.

Lenke til kommentar

Foretaket har ikke registrert eller statsautorisert revisor, jf allmenn-/aksjeloven §§ 7-1, 7-2 og § 16-15 første ledd nr 4.

 

Frist til å rette opp forholdet er 2 - to uker fra kunngjøring.

Hvis selskapet ikke har brakt forholdet i orden ved utløpet av fristen, vil tingretten bli varslet om at vilkårene for tvangsoppløsning er oppfylt. Tingretten kan deretter oppløse selskapet uten ytterligere varsel, jf allmenn-/aksjeloven § 16-17.

 

 

Foretaksregisteret 27.08.2003

 

 

FRD

Lenke til kommentar

Hmm.

-Revisor registrert fratrådt 23.06.03.

- Det er jo grunner til at forrige revisor ikke lengre vil revidere selskapet:

 

*Regnskap ikke levert regnskap for år 2002 innen fristen 1. august.

*12 registrerte innkassosaker

*Bedriften drevet på kreditorenes regning siden 2001

* Konkurs åpnet 4. november 2003 i følge Brønnøysundregistrene (konkursregisteret).

 

 

Selskapet er tvangsavviklet 6. november 2003.

- Registrert med 3 ansatte.

 

Trist kanskje, mest for kundene som nå får problemer ved feil på datautstyr de har kjøpt. Det ser ut som driften gikk brukbart i 2000. Siden da har det tydeligvis bare gått nedover.

 

Krav i boet må innleveres 3.12.03.

Lenke til kommentar

Bare bra, pcmax var en dårlig butikk, bare slit å manshit å besilte fra dem, jeg bestilte et ati 9800 pro sapphire til 3500kr retail og fikk et ati 9800 pro 128 bba til 3300kr. Dem bare sa at dem ikke hadde noe sapphire på lager å sendte meg dette korte, jeg gidda å gjøre noe mere med det, ettersom jeg fikk nå et ati 9800pro men det var siste gang jeg bestilte noe oss dem. :woot:

Lenke til kommentar
Makan til møkkafirma skal man lete lenge etter. :grin:

Jeg sendte inn et batteri til min bærbare pc til de i Juni og siden har jeg ikke hørt noe. Nå har jeg vel ingen rettigheter da selskapet er konk ?

 

:grumpy:

Kan du ikke gå direkte på produsent. Jeg har fått nytt batteri til min Compaq sendt hjem på døren uten problem. Ring produsenten og hør evt, det er jo ikke akkurat PC Max sin feil at du fikk problemer med et batteri, men skal innrømme at Juni er en stund tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt gode erfaringer med PCMAX.

Lave priser, bra service og veldig greit å kunne hente varene og spare frakt.

 

Det virker imidlertid som driften og kundeservicen har gått temmelig haltende den siste tiden, og det er synd...

 

Reklamasjoner kan gjøres gjeldende overfor importør eller produsent når selger går konkurs. Innleverte komponenter til reparasjon/bytte kan kreves utlevert av konkursboet.

Lenke til kommentar
Makan til møkkafirma skal man lete lenge etter. :grin:

Jeg sendte inn et batteri til min bærbare pc til de i Juni og siden har jeg ikke hørt noe. Nå har jeg vel ingen rettigheter da selskapet er konk ?

 

:grumpy:

Du kan rette ditt krav til konkursboet. Uten at det garanterer deg noe som helst.

uprioritert krav, siste i køen :grine:

Lenke til kommentar
Endelig! Det må være en av de mest useriøse aktørene som har drevet webshops. Dårlig service, dårlig kundebehandling, og de hadde en leveringstid som var lengre enn levetiden til skjermkortet du bestilte.

 

Good riddance to bad rubbish! :p:

[off-topic]Databutikken er vel også et selskap som har dårlig kundebehandling. Å sende noe til dem og vente 2mndr på at de skal behandle saken er lavmål :grumpy: [/off-topic]

 

Jeg har aldri handlet fra PCMAX så for meg vil det heldigvis ikke ha noe å si. Får bare håpe at de andre butikkene klarer å holde hodet over vannet slik at det fortsatt blir kriging på pris og kundeservice. :)

Lenke til kommentar
Hm, der kan man se hva det j***la prisjaget gjør... Rema 1000 selger PC'er osv. Kommer nok til å tvinge flere på ræva.

Vel, det spørs om det ikke er andre årsaker enn prisjaget. Som de fleste har fått med seg er det flere av disse butikkene som driver med solide overskudd. Komplett hadde for eksempel 21,7 mill i overskudd 3. kvartal i år.

Lenke til kommentar
Men så er ikke Komplett den aller billigste butikken heller.

Og det bekrefter vel bare poenget mitt? Er du bare opptatt av å selge billigst mulig går det den veien. Det er fullt mulig å gjøre god butikk i dette markedet som overskuddet til Komplett viser.

Kan vel ha noe med at Komolett.no har den klart største markedsanedel også da ;)

 

Har aldri handlet hos PCMax, men alltid synd når ejg butikk går konk. :grine:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...