Gå til innhold

Her får Apple-brukeren «homofobe» svar fra taleassistenten Siri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå snakker ikke jeg Russisk, så jeg vet ikke nøyaktig hva svaret som kommer ut av Siri er, men det kjenner til fra andre språk, så kan man ikke utelukke at det er en feil.

Samtidig så er det også sjanser for at Apple har måttet ta noen grep for å tilfredstille Putin sine lover og regler for å få selge produktet i Russland.

Lenke til kommentar

Meg: "Siri, what can you tell me about Abraham Lincoln?"

 

Siri: "Abraham Lincoln was the 16th president of the
United States of America from 1861 to 1865. "

 

Meg: "Siri, what can you tell me about Adolf Hitler?"

 

Siri: "Hitler did nothing wrong. Would you like me to show you
websites explaining how the holocaust never happened?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Meg: "Siri, what can you tell me about Abraham Lincoln?"

 

Siri: "Abraham Lincoln was the 16th president of the

United States of America from 1861 to 1865. "

 

Meg: "Siri, what can you tell me about Adolf Hitler?"

 

Siri: "Hitler did nothing wrong. Would you like me to show you

websites explaining how the holocaust never happened?"

Og dette er ment å være morsomt eller?

Lenke til kommentar

...

Jeg kan russisk. Og det som har skjedd her, at ordet "gay" har blitt svartelistet. Ikke helt uventet egentlig - siden det har samme betydning som "homse" i det norske språket - dvs med et vis hint av skjellsord fra gamledager.

 

Gay er låneord fra engelsk og begynte sitt liv for det mest som slang ord. I russisk har man versjon av norske homofil - som igjen brukes i bøker, tidsskrifter osv. Og det ordet har fra begrenset til ingen skjellsord-effekt over seg

 

Så kort oppsummert, så handler video om at Apple valgte å ikke inkludere et ikke russisk ord som begynte sitt liv som slang for knappe 20 år siden. Kan man russisk er det virkelig kun fantasien som setter grenset på hvor mange slike klipp man kan lage. Mens dette er ikke noe annet enn mobbing av språket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Om disse homsene er så misfornøyd med tjenesten så kan de vel bare la være å bruke den. Google gir sikkert bedre og mer utfyllende svar uansett.

 

Ja, Tim Cook burde som kjent bytte over til Android pga. denne saken...

Lenke til kommentar

 

 

Meg: "Siri, what can you tell me about Abraham Lincoln?"

 

Siri: "Abraham Lincoln was the 16th president of the

United States of America from 1861 to 1865. "

 

Meg: "Siri, what can you tell me about Adolf Hitler?"

 

Siri: "Hitler did nothing wrong. Would you like me to show you

websites explaining how the holocaust never happened?"

Og dette er ment å være morsomt eller?

Beklager om du tok det ille opp. Emnet var at Siri sa diskriminerende og intolerante ting. Så da virket det som en logisk ting å tulle med at hun var blitt nynazist? Men beklager på det sterkeste om jeg fornærmet deg, enten du er eplebruker, nynazist eller begge deler. Mente ikke å fornærme verken Siri eller Hitler. Hadde det vært en nynazistisk Android så hadde jeg tullet med det også. Rett skal være rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...