Gå til innhold

Aprilfest 2015 - Linepusle - Fra vinter til vår


Anbefalte innlegg

Aprilfest 2015 - Linepusle - Fra vinter til vår

Bruker: Linepusle

Utfordring: Fra påskestemning til vårstemning. Lodde forandringene i omgivelsene rundt meg. Jeg har nettopp anskaffet Panasonic GM1 og har ikke lært å bruke det enda, så det er den største utfordringen for en teknisk dummy...

Deltakernivå: Pingle p.g.a. sen start.

Utstyr: Panasonic DMC GM1, Lumix 12-32 mm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. april.

 

Stemning i fjæra om morgenen på vei til jobb.Tjelden dukket opp noen dager før og et par kan skimtes på en stein i fjæra.

Bildet er tatt ved fjæra på Nedre Charlottenlund, Trondheim. Rester av en badebrygge står igjen.

 

attachicon.gifMorgen i fjæra.jpg

 

EXIF: f/7.1, 1/200s., ISO 200, 32 mm.

herlig landskap. fine blåtoner og skyer på himmelen :)

Lenke til kommentar

2. april.

Påskeferie i Heidal var et smart valg.

 

Torsdagen ble det tid til en kort tur opp på vidda etter henting av flere gjester på Otta. Synet av Glittertind og Jotunheimen er alltid like velkomment og vakkert  - når det kan ses. Her burde jeg ha lest meg opp på kamerainnstillinger på forhånd. Når kalde hender, liten tid, små knapper, sterk sol på skjermen OG ingen lademuligheter for batteri gjorde at jeg ikke foretok endringer av betydning i hele påsken, ble kanskje ikke bildene helt optimale, men jeg våger meg allikevel. :hm: Nå skal jeg lære...

 

post-259403-0-22909200-1428317073_thumb.jpg

 

EXIF: f/11, 1/1600s., ISO 200, 13 mm.

Endret av Linepusle
Lenke til kommentar

3. april
 
Langfredag hadde de beste værvarslene.
Vi besluttet å ta langturen til Saukampen (1659 m.o.h.) fredagen og la i vei i strålende sol. Blåswixføre. Bra, men ganske slak stigning opp på nordsiden av fjellet i tiltagende vind. Det tyknet til, og på toppen blåste det friskt. Etter et raskt skift og tre sjokoladebiter vendte vi nesen tilbake. Utfordrende nedtur med småskavler innimellom avblåst skare ga morsomme utfall og ukontrollerte utglidninger/fall.
Her er vi på vei opp. Fotografen som alltid sist...
 
post-259403-0-55304200-1428317668_thumb.jpg
 
EXIF: f/11, 1/1300 s., ISO 200, 13 mm.

 

 

Utsikt nordvestover fra varden på Saukampen. Rondane skimtes og skyene kommer farende med snøen.

post-259403-0-17518600-1428317836_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

4. april.

 

Påskeaften ble den flotteste turdagen!

 

Vi ble gledelig overrasket over været lørdagen og la i vei, langt mindre stive og støle etter fredagen enn våre gamle muskler burde være! Hmmm! Været, det nydelige blåswixføret og temperaturen rundt 2 minus gjorde dagen helt perfekt! Og ingen vind. Bare å legge i vei innover vidda og gå til man ikke gadd mer. Vindstille, knall sol og fjellområder hvor du enn rettet blikket er ikke det værste i verden...

 

Vi satt i over en time på Kvithø, vest for Heidalsmuen og solte oss og spiste. På veien hadde vi sett en tamreinflokk, og gått oppå tråkket fra den. Vi håpet den ville være på vei mot oss på veien tilbake da vi så at den ble samlet og drevet av sted. Vi gledet oss til synet da vi kom opp på en kam og så utover - for bare å se den siste resten av flokken forsvinne raskt over en kam den andre veien. Dårlig gjort...

Derfor ble det ingen bilder av rein, bare fjell, Legger ved Glittertind med omkringliggende fjell i spoiler. 

 

Dagens bilde er tatt fra veien opp mot vidda. Vi går gjennom en flott setergrend, og jeg så tre karer på vei fra setra, hver med sin gitarkasse. Ikke så lett å se kanskje, men et morsomt motiv, der jeg gjerne skulle ha hatt tele.

 

post-259403-0-16844700-1428318982_thumb.jpg

 

EXIF: f/11, 1/1000 s., ISO 200, +0,3 , 32 mm

 

 

 

Mot Glittertindpost-259403-0-69172900-1428318663_thumb.jpg

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1. april.

 

Stemning i fjæra om morgenen på vei til jobb.Tjelden dukket opp noen dager før og et par kan skimtes på en stein i fjæra.

Bildet er tatt ved fjæra på Nedre Charlottenlund, Trondheim. Rester av en badebrygge står igjen.

 

attachicon.gifMorgen i fjæra.jpg

 

EXIF: f/7.1, 1/200s., ISO 200, 32 mm.

herlig landskap. fine blåtoner og skyer på himmelen :)

 

Takk skal du ha. Det er ofte fint lys her nede!

Lenke til kommentar

Oi, der kom du med skikkelig ja, Linepusle - flotte bilder. Håper du er fornøyd med kameraet. - Utrolig vakkert det første der.

 

:) Takk, Randi. Typisk meg å dra til i starten, for så å forsvinne sakte men sikkert utover i måneden.

 

Min favoritt var det første. Så fint lys også!

 

Hyggelig at nærområdet mitt faller i smak! Mye fint lys her nede.

 

ser ut som perfekt påskevær for skiføre. elsker himmelen og skyformasjonen på 2.april...og grattis med nytt kamera. jeg også skal få meg nytt snart :thumbup:

 

Artig med nytt kamera, ja, men mye å sette seg inn i. Det gir bedre kvalitet enn det gamle. Morsomt!

Lenke til kommentar

Aprilfest 2015 - Linepusle - Fra vinter til vår

 

Bruker: Linepusle

 

Utfordring: Fra påskestemning til vårstemning. Lodde forandringene i omgivelsene rundt meg. Jeg har nettopp anskaffet Panasonic GM1 og har ikke lært å bruke det enda, så det er den største utfordringen for en teknisk dummy...

 

Deltakernivå: Pingle p.g.a. sen start.

 

Utstyr: Panasonic DMC GM1, Lumix 12-32 mm.

12-32? Er den bra? Har 12-35mm jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...