Gå til innhold

Nettbrettnedgang gir Windows-vekst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Jeg tror grunnen til at salget av nettbrett går nedover er alt folk flest har et allerede. Og de siste årene har utviklingen stått ganske stille. Det er jo ingenting som skiller et nettbrett fra 2010 fra et helt nytt et. De har så å si samme funksjoner som før og bortsett fra bedre spesifikasjoner er det fint lite du kan gjøre med nyeste Galaxy tab som du ikke kunne med første utgaven. Så det er liten eller ingen grunn til å kjøpe et nytt.

 

Det er jo veldig få nettbrettprodusenter som kommer med noe nytt.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Jeg tror grunnen til at salget av nettbrett går nedover er alt folk flest har et allerede. Og de siste årene har utviklingen stått ganske stille. Det er jo ingenting som skiller et nettbrett fra 2010 fra et helt nytt et. De har så å si samme funksjoner som før og bortsett fra bedre spesifikasjoner er det fint lite du kan gjøre med nyeste Galaxy tab som du ikke kunne med første utgaven. Så det er liten eller ingen grunn til å kjøpe et nytt.

 

Det er jo veldig få nettbrettprodusenter som kommer med noe nytt.

 

Ingenting av det du sa her gir mening. Jeg kunne nøyaktig har brukt samme argumentasjon for mobiler, for eks.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Jeg tror grunnen til at salget av nettbrett går nedover er alt folk flest har et allerede. Og de siste årene har utviklingen stått ganske stille. Det er jo ingenting som skiller et nettbrett fra 2010 fra et helt nytt et. De har så å si samme funksjoner som før og bortsett fra bedre spesifikasjoner er det fint lite du kan gjøre med nyeste Galaxy tab som du ikke kunne med første utgaven. Så det er liten eller ingen grunn til å kjøpe et nytt.

 

Det er jo veldig få nettbrettprodusenter som kommer med noe nytt.

 

Ingenting av det du sa her gir mening. Jeg kunne nøyaktig har brukt samme argumentasjon for mobiler, for eks.

Ja, du får bare tro det er det samme du.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror grunnen til at salget av nettbrett går nedover er alt folk flest har et allerede. Og de siste årene har utviklingen stått ganske stille. Det er jo ingenting som skiller et nettbrett fra 2010 fra et helt nytt et. De har så å si samme funksjoner som før og bortsett fra bedre spesifikasjoner er det fint lite du kan gjøre med nyeste Galaxy tab som du ikke kunne med første utgaven. Så det er liten eller ingen grunn til å kjøpe et nytt.

 

Det er jo veldig få nettbrettprodusenter som kommer med noe nytt.

Ingenting av det du sa her gir mening. Jeg kunne nøyaktig har brukt samme argumentasjon for mobiler, for eks.

 

 

 

Mobil og nettbrett er to forskjellige segmenter i markedet, hvorav de fleste føler et behov for mobiltelefon så tror jeg langt færre føler et behov for nettbrett. Men jeg tror nok også mye av fasenasjonen med nettbrett har gått over og at de fleste som har hatt interesse av nettbrett har skaffet seg et allerede, og som freddjoh sier så føler nok folk flest et mindre behov for å oppgradere nettbrettet så ofte da flere ser seg fornøyd med "godt nok" da nettbrett ofte er en sekundær enhet mens for de fleste så er mobiltelefonen en primær enhet.

 

Er nok endel brukere som har funnet ut at nettbrettet kanskje ikke klarte å erstatte deres produktive behov, så de har gått tilbake til et mer tradisjonelt oppsett med bærbar-PC istedenfor. Et nettbrett er slettes ikke for alle, spesielt ikke om du har behov for å være produktiv så skal det godt gjøres å erstatte en PC med et nettbrett, noe jeg tror mange har fått erfare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror grunnen til at salget av nettbrett går nedover er alt folk flest har et allerede. Og de siste årene har utviklingen stått ganske stille. ...

 

Det er jo veldig få nettbrettprodusenter som kommer med noe nytt.

At salget flater noe ut, er vel ganske naturlig for et produkt som har hatt den bratteste salgskurven i datahistorien. Men å si at folk flest allerede har et, etter bare fem års salg, tror jeg neppe stemmer. Kanskje det kan være litt mer riktig her i Norge, men globalt er det ganske sikkert veldig mange som enda ikke har kjøpt seg et nettbrett...

 

Det er heller ikke så rart at nettbrettprodusenter ikke har kommet med så alt for mye nytt på et produkt som har eksistert i fem år. Så utålmodige kan vi ikke være...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...