Gå til innhold

Solcellebilen kan kjøre 800 kilometer på én lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes de norske NTNU-studentenes elbiler er mye kulere. Dere skrev om Raspberry Pi-bilen DNV Fuel fighter 2013, men jeg har ikke sett noe til DNV Fuel Fighter 2014. Det kommer vel en 2015-modell også.

 

Ellers savner jeg litt mer info: Forbruk i kWh per km, batterikapasitet i kWh, motoreffekt i kW, antall seter, vekt, solcellenes maksimale ladeeffekt i kW, minimum ladetid med solceller for full lading i antall timer, dekktyper, toppfart, drag-koeffisient etc.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Simen; Enig med deg at det mangler litt info, men dekktyper?? Tror nok denne har vanlige felger (burde hvertfall ha det :p ) som kan bruke de fleste dekk så det er egentlig irrelevant.

 

Denne bilen er et veldig spennende prosjekt, hvis holdbarheten på den og driftssikkerheten er god burde denne kunne slå an. Men ingen kjøper vel en "stygg" bil, vel den stygge andungen ble jo en flott svane etterhvert så jeg har troen på denne :D

Lenke til kommentar

Dekk er relevant for det har mye å si på veigrep og rullemotstand. Typisk i slike rekordforsøk så forsøker man å minimere dekkbredden og maksimere diameteren og dekktrykket. Dekkene i videoen ser ganske tynne ut. Litt tykkere enn sykkeldekk men ikke fult så tykke som mopeddekk. Tynne dekk er ikke akkurat bra for trafikksikkerheten og dermed familievennligheten studentene reklamerer med.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...