Gå til innhold

Pleier du å ha for lite plass til iPhone-oppdateringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er stor fan av mange Apple-produkter, men hvis de først skal ta seg så godt betalt for produktene sine synes jeg de i det minste kan begynne å tilby 32 GB som minimum.

 

At selskapet med lansering av iPhone 6 valgte å beholde 16 gb, men fjerne 32 Gb og sette ned prisen på 64 gb viser jo bare at de egentlig har skjønt at 16 er for lite for mange, men at de likevel vil ha en 1000-lapp ekstra fra kundene sine, uten at produksjonskostnadene øker nevneverdig. Derfor satte de ned prisen på 64 gb-versjonen, i stedet for å øke minimumen til 32, for å gi kundene en illusjon om at det nå plutselig var et godt kjøp å betale 1000 kr ekstra for litt mer lagringsplass.

 

De vil ikke gjøre den billigste versjonen av iPad/iPhone for attraktiv, da de tjener mye mer på alle de dyrere modellene. Så bruker de såklart prisen til den billigste modellen i all markedsføring, hvor de kan bruke det fantastisk markedsføringsordet "fra": "Kjøp iPad Air 2 nå, fra 4095,-" (eller hva den koster). Selv om 16 GB-versjonen for flere og flere er uaktuell.

 

Ganske sleipt. Min måte å omgå systemet på har vært å finne måter å omgå behovet for fysisk lagring, ved å ha så å si alt i skyen. Nekter å betale 1000 kr ekstra eller mer for mer lagringsplass. Dette er dessverre ikke et alternativ for alle.

 

Et annet alternativ er jo såklart å ikke kjøpe Apple-produkter, men som sagt liker jeg produktene deres godt sånn ellers.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meget sleipt såklart, men også utrolig smart med tanke på inntjening.

 

Vanskelig å si hvor mange millioner ekstra de har tjent på at folk oppgraderer til 64GB. Men tror nok vi snakker om betydelige summer i motsetning til om de hadde lansert minste versjon med 32GB.

 

Når det er sagt; iOS 8.1 finnes ikke under "lagring" hos meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...