Gå til innhold

SNIKTITT: The Long Dark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for sniktitten. Jeg har fulgt denne spillet en stund nå, og har også prøvet Alpha versjonen.

 

I utgangspunket var spillet akkurat slik jeg forventet det skulle være. Kaldt, ensomt og med flott natur. Kontrastene mellom den kalde utrygge/uforutsigbare naturen, og den varme tryggheten i en bygning. Ja, slik jeg forventer at et vinterlig overlevelsesspill skal være.

 

Men det er flere ting jeg ikke liker ved spillet også.

 

Det blir rett og slett dørgende kjedelig etter en stund.

 

Det meste av skylden må jo rettes mot alpha utgaven, og mangelen på en konkret histore og fremdrift. Å bare vandre målløst rundt på måfå i søken etter noe mat og varme, føles etter kort tid ganske så kjedelig og meningsløst.

 

At man på toppen av det hele spiser og drikker som en bjørn, gjør det ikke noe bedre.

 

Ikke liker jeg degeneringssystemet heller. At mat blir dårlig etter x antall dager (les timer) i 5-30 minus grader virker bare unødvendig stressende og irriterende for meg. Det samme gjelder klær og utstyr, som later til å smuldre opp mellom fingrene dine.

 

Jeg forstår at dette er en metode for å hele tiden drive deg fremover, og ikke gi deg tiden til å slappe av. Greit nok. En slik mentalitet må man kanskje ha når man er strandet i villmarken - i virkeligheten. Men dette er jo et spill - og et spill skal underholde - ikke mase på deg som ei sur gammel kjerring.

 

Personlig skulle jeg ønske man kunne lagre litt mat og utstyr, uten å måtte bekymre seg for mye over om det ble ødelagt etter x antall timer/dager. Men heller fokusere på å kunne utforske landskapet, og finne stadig nye trygge tilholdssteder.

 

Sånn sett, ville jeg heller likt at man ble drevet fremover av historien og søken etter neste bygg/tilfluktsted og dets matreserver/trygghet.

Kanskje spillet innfrir det meste av det jeg ønsker når det blir ferdig ? Vi krysser fingrene for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...