Gå til innhold

Norsk mobiltelefon for ekstreme forhold lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Frobe Det stod ikke noe om pris eller utsalgssteder i pressemelding eller selskapsinformasjonen. Man kan kontakte dem direkte for å få info om dette, ser det ut til. Hvis selskapet skal selge den direkte spørs det om PG kan være til mye hjelp for akkurat denne, men jeg har iallfall lagt den til. Ber du om et prisvarsel får du et hint med en gang den eventuelt havner i vanlig "løssalg" :)

 

https://prisguiden.no/produkt/bartec-pixavi-impact-x-217208#prisvarsel

Lenke til kommentar

Jeg får nok vite det hvis jeg spør dem direkte, er på hils med dem siden de har samarbeidet med oss i mange år. Pixavi leide kontorer hos oss tidligere, og nå er de også blitt kjøpt opp av Bartec.

 

Har ikke behov for å kjøpe disse mobilene, men kan sikkert få prøve en hvis jeg spør fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Denne havner nok aldri i prisguiden da den nok ikke er ment for konsumentmarkedet. Ex sikre mobiler er nok mer interessant på oljeinstallasjoner, både on og offshore..

Lenke til kommentar

Godt poeng fra Veritas_, dette er jo en mobil der hovedfokuset er på overføring av bilder og filming. Selv om det nå er auksjonert ut mobil-lisenser offshore så tror jeg neppe det blir frislipp på Ex-mobiler, og operatørselskapene vil nok lage strenge regler for bruk.

 

Det er få Ex-godkjente kamera på markedet, selv som fotoapparat bør det være mulig å selge denne til skyhøy pris.

Pixavi sine tidligere produkter har vært Ex-godkjente kamera, web-kamera og aksesspunkt. Konseptet de selger er at teknikere on site skal kunne kommunisere med eksperter på land med web-kamera. Dermed kan ekspertene se hva som har skjedd, og veilede teknikeren samtidig som de kan se og korrigere før han gjør noe feil. I verste fall sparer man bare en helikoptertur for eksperten, i beste fall unngår man mange timers nedstengning av plattformer mens de venter på at eksperten skal komme flygende. Dermed kan man forsvare høy pris...

Lenke til kommentar

Godt poeng fra Veritas_, dette er jo en mobil der hovedfokuset er på overføring av bilder og filming. Selv om det nå er auksjonert ut mobil-lisenser offshore så tror jeg neppe det blir frislipp på Ex-mobiler, og operatørselskapene vil nok lage strenge regler for bruk.

 

Det er få Ex-godkjente kamera på markedet, selv som fotoapparat bør det være mulig å selge denne til skyhøy pris.

Pixavi sine tidligere produkter har vært Ex-godkjente kamera, web-kamera og aksesspunkt. Konseptet de selger er at teknikere on site skal kunne kommunisere med eksperter på land med web-kamera. Dermed kan ekspertene se hva som har skjedd, og veilede teknikeren samtidig som de kan se og korrigere før han gjør noe feil. I verste fall sparer man bare en helikoptertur for eksperten, i beste fall unngår man mange timers nedstengning av plattformer mens de venter på at eksperten skal komme flygende. Dermed kan man forsvare høy pris...

 

Sleng en EX label på produktet og du kan nesten ta hva du vil. Pixavi sine EX kameraer (vanlige digitale kameraer) koster rundt 40 000,-.

Lenke til kommentar

Denne mobilen er beskyttet som Ex i - Eigensikkert utstyr. (IS = Intrinsically Safe) i følge dokumentasjonen på hjemmesiden til Pixavi. Der så jeg også et par bilder som er tatt nede på verkstedet vårt, og de har lånt hjelm av oss for å bruke på bildene...

 

IS er den mest Ex-beskyttelsen som krever mest dokumentasjon og tester, men gir de minste og letteste produktene. En stor ulempe er at produsenten ikke kan bytte til andre komponenter i produksjonen eller i produkter som skal repareres uten ny dokumentasjon og testing.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...