Gå til innhold

Sniktitt: ABIT DigiDice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte et eksemplar igår hos Komplett, og venter denne inn på lørdag/mandag. Da er det ut med SB51G'en jeg nå har (har solgt denne + bæreveske for 1100 spenn). Får nok også moddet denne til TG04, som jeg gjorde på SB51G'en...

 

Kommer med mine egne erfaringer så snart alt er oppe og kjører.

 

Gleder meg til du skal begynne å modde litt :D

 

Husker jeg var begeistra for den Shuttle modden din.. Skal selv bestille en Shuttle etter jul :)

Lenke til kommentar

Den Abit saken var ganske rå! Ser ut som den har god finish med tanke på knapper og display :)

 

Evileddie: Så du kvitter deg med din uber modda Shuttle nå? Den var hvertfall drit rå syns jeg! Gleder meg til du starter med den nye boksen din :D

 

Mvh fornøyd Shuttle eier (SB51G)

Lenke til kommentar

Har nå også bestilt en P4 2,6GHz PC800, som forhåpentligvis skal klokkes godt over 3GHz. Vil kjøre med 2xCorsair XMS3200 512MB. Første mål er å klare 400DDR på minnet m/beste timings samt 240MHz på FSB (altså 5:4 forhold mellom FSB og RAM), altså 240x13=3120MHz på CPU. Selger da den eksisterende P4 2,53GHz PC533, for kr 1200 (til samme kjøper som SB51G'en).

 

Vil ellers flytte all resterende hardware (skjermkortet (Radeon 9700 Pro AIW), 2 WD harddisker (120GB og 200GB) samt combo-drevet (LG GCC-4480B)) til DiGiDicen. Har en Abit Serillel PATA->SATA konverter liggende, og vil bruke denne mot 120GBen (der C-partisjonen ligger på). Kommer også til å installere en harddisk-ramme (av aluminium,selvsagt) i den andre 5,25 tommers brønnen, og da installere enda en harddisk (160/200GB, har ikke bestemt meg helt enda). Disse 3 diskene + den eksterne 300GB Maxtor-disken jeg skaffet meg nå nylig vil nok da dekke mitt lagringsbehov for en god stund framover...

 

På selve casemoddingen regner jeg med å måtte bruke litt tid (1 måned eller 2) på planleggingen, til jeg føler meg kjent og komfortabel med oppbygningen av DiGiDicen. Det blir helt sikkert mekket vinduer, katoderør, og ikke minst en skikkelig "paintjob" (har lært av feilene jeg gjorde med lakkeringen av SB51G'en). Denne gangen vil det komme bilder helt fra starten av prosjektet m/utfyllende forklaringer. Så "stay tuned" utover høsten/vinteren...

 

Zemeckis: Testen du nevnte, kan det være denne?

Lenke til kommentar
Jeg syns den ser litt for klumpete ut. Jeg hadde ikke hatt vanskeligheter med å få plassert den på rommet. Tørr ikke tenke på de som har sånne spesielle databord.. Men det er kanskje ikke de denne box'n er myntet på.

Enig, ville heller hadd et vanlig kabinett, eller ennå bedre: noe ala shuttle eller MSI mega. Eller ennå bedre: bærbar pc.. men nok om "klumpen".

 

Burde kanskje ikke uttalt meg i denne saken siden jeg slettes ikke liker utseendet og formen på den, men gjorde nå det likevel. Smak og behag. Ser det er folk her som liker den også.

Lenke til kommentar
Jeg syns den ser litt for klumpete ut. Jeg hadde ikke hatt vanskeligheter med å få plassert den på rommet. Tørr ikke tenke på de som har sånne spesielle databord.. Men det er kanskje ikke de denne box'n er myntet på.

Enig, ville heller hadd et vanlig kabinett, eller ennå bedre: noe ala shuttle eller MSI mega. Eller ennå bedre: bærbar pc.. men nok om "klumpen".

 

Burde kanskje ikke uttalt meg i denne saken siden jeg slettes ikke liker utseendet og formen på den, men gjorde nå det likevel. Smak og behag. Ser det er folk her som liker den også.

 

Ja, ser litt klumpete ut... ville heller sett at den lignet litt mer på en receiver i bredde x høyde.... Kunne passet mye bedre inn i hjemmekinoen da (for det er jo der den er beregnet for å brukes, er det ikke?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...