Gå til innhold

Ikke la andre rappe Internett-navnet ditt (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel kun som privatperson man har en grense på 5 domener. Har du org nr. mener jeg å huske at grensen er på 100 domener.

 

Burde det ikke nevnes at man bør pønske ut noen gode ordkombinasjoner eller lignende for fremtidig domenehaiing? Så lenge (merke)navnet ikke er registrert noe annet sted må vel de om eventuelt ønsker det i fremtiden punge ut?

Lenke til kommentar

Det jeg egentlig ville ha ble tatt i 2012, men så fant jeg opp noe mye enklere å stave og uttale og det er ingen i verden som har det domenet og kommer ikke fram noe på google

 

Får se om jeg reserverer flere, men ser ikke helt poenget

Korte adresser er mye bedre enn lange

Jeg skriver heller tek.no, enn hardware.no

Lenke til kommentar

Usikker, men tror du kan komme til å slite. Mitt firma registrerte et domenenavn som er det samme som vår nåværende hovedkonkurrent for noen år tilbake. De var da et svensk firma, men åpnet kontorer til en norsk avdeling i Norge i 2012 (lenge etter vi registrerte domenet). Domenenavnet var en kombinasjon av tre bokstaver (forkortelse) og et helt vanlig engelsk ord. Vi satt opp en blogg som benyttet en annen betydning for forkortelsen, men som likefremt var relevant for vår virksomhet. Dette domenet måtte vi pent overlevere uten vederlag.

 

I øvrige tilfeller der f.eks Atles snekkerservice og Arilds sanitærservice (ass.no) skulle krige om hvem som har rett på domenet ville det vel være den som registrerte firmaet først som får retten på det? Dette har hvertfall blitt superstrengt med årene.

 

Jeg tror helt unike navn, eller kombinasjoner av ord er veien å gå fordi det er mye mindre sansynlig at en bedrift kan redegjøre for at de skal ha rett på akkurat det domenet. Om DNB finner ut at de vil ha billiglånforunge.no (forøvrig ledig :p) så skal det godt gjøres at de finner gode grunner til at de skal ha noe mer rett på det enn deg, til tross for at de er en bank og du en privatperson.

 

Hvordan det er med f.eks oversatte varemerker registrert i utlandet aner jeg ikke. F.eks dersom coca-cola lanserer salmon coke i statene og du har registrert laksecola.no.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det KUN er 'IT-folk' som potensielt ser verdien av dette. Jeg har registrert både mitt fornavn og etternavn.no men har aldri fått noen som helst kommentarer ang. dette. Tror folk flest ikke bryr seg om dette selv om jeg som IT-mann synes det er artig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...