Gå til innhold

– Ta nå og skift passord, for svingende (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelt å greit, eg har ikkje bytta passord etter harbleed eller eBay saken på noen steder utenom mail, reservemail og nettbank.

 

Resten bruker jeg det samme passordet, enkelt å greit å huske. Med en god lengde med både store og små bokstaver + tall.

Skjer det noe galt, har jeg mailadressen til å tilbakestille passordet samt en backup adresse + telefonnummer og nær familie sine adresser for å tilbakestille mail passordet.

 

Så ikkje faen om eg bruke flere dager på å bytte ut passordene på disse små tjenestene, mail, nettbank, reservemail og paypal har alle unike passord.

Lenke til kommentar

Passorda mine fungerer som en pyramide i henhold tilvansklighet. Siden 2000, så har jeg støtt og stadig laget mer og mer avanserte passord. For bare 1 måned siden så greide noen luringer, etter 5 år, og bryte seg inn på en ubrukt konto jeg hadde, for noe som var 100% uviktig. Tok bare 3 timer, så var alt gjenopprettet igjen, så skal si at det var hendig å vite at de ikke ville få tilgang til noe som helst annet jeg har! Det er mektig anbefalt med forskjellige passord, ikke alle internet sider er like enkle i henhold til passord bytting.

Tilfeldig så har en stakkar blitt hacket til fillebiter online om man ikke passer på å ha ting SKIKKELIG ordentlig med passord.

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar

Active24 er et slik selskap, som selv om det har blitt varslet om i 4-5år, fremdeles lagrer passord i klartekst.

 

Noen tror jo at det holder med symmetrisk kryptering, men det er fremdeles å regne som klartekst sålenge man kan finne ut hva passordene til brukerne er i ettertid.

Lenke til kommentar

Resten bruker jeg det samme passordet, enkelt å greit å huske. Med en god lengde med både store og små bokstaver + tall.

Skjer det noe galt, har jeg mailadressen til å tilbakestille passordet samt en backup adresse + telefonnummer og nær familie sine adresser for å tilbakestille mail passordet.

 

Skjer det noe galt, har du ikke lenger epostadressen assosiert til kontoen. Det finnes ikke det passord som er godt nok, når noen først har fått tak i det.

 

Anbefaler i det minste å bruke unike passord på alt som kan brukes til å gi deg økonomiske tap, samt alle nettsider som kan benyttes til å logge seg inn med istedet for mail/passord, som Facebook, LinkedIn, Twitter osv.

 

Jeg har heller ikke byttet passord på mange sider siden Heartbleed, men har til gjengjeld unike passord over alt.

Lenke til kommentar

 

(..)

 

Skjer det noe galt, har du ikke lenger epostadressen assosiert til kontoen. Det finnes ikke det passord som er godt nok, når noen først har fått tak i det.

 

Anbefaler i det minste å bruke unike passord på alt som kan brukes til å gi deg økonomiske tap, samt alle nettsider som kan benyttes til å logge seg inn med istedet for mail/passord, som Facebook, LinkedIn, Twitter osv.

 

Jeg har heller ikke byttet passord på mange sider siden Heartbleed, men har til gjengjeld unike passord over alt.

 

Alt som går på økonomi og større ting har unike passord, mail, reservemail, paypal, nettbank, MinID og Facebook er de jeg kommer på i slengen.

De har passordene blitt byttet på, men det er for tidkrevende å bytte passord på ALLE andre tjenster, og unike passord overalt liker jeg heller ikke. Lett å glemme, mye mas ved å komme seg inn. Passordprogrammer liker jeg heller ikke så godt, bra konsept men at noen andre har passordene mine er lite kjekt.

Lenke til kommentar

Angående europark, så er vel ikke kortdataene hashet, hvis de skal bruke de til å kunne fakturere folk.

 

Tydeligvis er ikke brukerdataene hashet heller, ettersom de sender passord i klartekst på epost....

 

I beste fall er de lagret kryptert.

Men det er ikke nødvendigvis en stor hindring for hackere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...