Gå til innhold

– Mobbere får helsefordeler senere i livet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

De fulgte de i sju år, men de intervjuet de når de var 9 og 20 år.

 

(min tolkning)

Jeg klarer fortsatt ikke å se logikken :huh:

In the study, researchers tracked over 1,000 children living in western North Carolina over seven years. They interviewed these kids multiple times starting at age nine, and then returned to interview them again in their early 20s

 

--

 

Forstår du nå? :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

 

De fulgte de i sju år, men de intervjuet de når de var 9 og 20 år.

 

(min tolkning)

Jeg klarer fortsatt ikke å se logikken :huh:

In the study, researchers tracked over 1,000 children living in western North Carolina over seven years. They interviewed these kids multiple times starting at age nine, and then returned to interview them again in their early 20s

 

--

 

Forstår du nå? :)

Nei, så vidt jeg kan se så er perioden fra 9 til 20 år fortsatt mer enn 7 år. Kanskje amerikansk matematikkunnskap er på nivå med amerikansk geografikunnskap?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

De fulgte de i sju år, men de intervjuet de når de var 9 og 20 år.

 

(min tolkning)

Jeg klarer fortsatt ikke å se logikken :huh:

In the study, researchers tracked over 1,000 children living in western North Carolina over seven years. They interviewed these kids multiple times starting at age nine, and then returned to interview them again in their early 20s

 

--

 

Forstår du nå? :)

Nei, så vidt jeg kan se så er perioden fra 9 til 20 år fortsatt mer enn 7 år. Kanskje amerikansk matematikkunnskap er på nivå med amerikansk geografikunnskap?

Det er nok din mattekunnskap som svikter her...

De ble "studert" i 7 år, feks. fra 9 til 16, så ble de intevjuet en siste gang, når de hadde fylt 20

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Unnskyld meg, men jeg skjønner hva dere har gjort med denne artikkelen; det er lettere å selge "mobbere får helsefordeler" enn "mobbeofre får helseplager".

 

Det er ikke noe i denne artikkelen som forklarer noen helsemessig forbedring til de som mobber, men derimot at ofre kan få helseplager. Dette er på grensen til narsissistisk tankegang.

 

Leser sitter også igjen med noen uklarheter vedrørende selve studien det egentlig var snakk om.

 

I stedet for å ha skrevet dette, kunne en konstruert en bedre, lengre og mer interessant artikkel; for det studien også nevner er at det går an å måle opp forskjeller mellom folk som lever med forskjellige nivåer av stress, og at dette kanskje er en viktig faktor når det kommer til forskning på konsentrasjonsevnen til både barn og voksne.

 

PS: Dere skrev "mobbere får helsefordeler". Jeg oppfordrer til bedre journalistikk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...