Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh... I følge denne artikkelen som refererer til Google Play Stats så er ikke salget så oppløftende;http://betanews.com/2014/05/06/google-play-stats-indicate-slow-htc-one-m8-sales/

 

Sitat: "It, however, looks like the One (M8) is not quite the sales success that HTC has been hoping for.

 

The Google Play stats of the HTC-branded apps designed for the One (M8), that the Taiwanese maker released around the time of its official introduction, so far suggest that sales are within the one million mark."

 

I så fall synd, fin telefon og vi trenger flere produsenter enn Samsung / Apple / Sony / Microsoft

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg velger HTC:

 

Hvis du sammenligner selskaper og ser på hvor mye de tjener og hva de bruker penger på så er det ikke alltid logisk at du skal velge den som tjener mest eller har best margin fordi det må være det beste produktet. Samsung og Apple bruker enorme mengder med penger på markedsføring (og advokater). Denne kostnaden skal produktet betale for. Det betyr at hvis det skal være balanse så må produksjonskostnaden være så lav at kostnaden med markedsføringen ikke overstiger inntekten fra salget av produktet. Detsto mer du bruker på markedsføring desto mindre må du bruke på å utvikle og produsere produktet. HTC framstår for meg som et selskap som putter pengene sine inn i produktet for å lage et premium produkt med suveren byggekvalitet og meget god brukeropplevelse. De har ikke satt av så mye midler til å markedføre den. Samsung framstår for meg som billig å produsere, men pøser på med markedsføring og kampanjer. De har enormt med funksjoner, men de er ikke godt implementert og hvem bruker dem? iPhone er godt laget, men analyser viser at den er billig å produsere i forhold til mange andre modeler. Det forklarer også den enorme marginen de har.

 

Altså velger jeg HTC fordi de framstår for meg som det selskapet som har mest focus på å lage et fantastisk product selv om det koster dem skjorta. Det vinner jeg på.

 

Hvis gartneren din kommer i en Ferrari så kan det hende at du betaler han for mye...

 

Men for all del. Det kan godt være at jeg tar helt feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg velger HTC:

 

Hvis du sammenligner selskaper og ser på hvor mye de tjener og hva de bruker penger på så er det ikke alltid logisk at du skal velge den som tjener mest eller har best margin fordi det må være det beste produktet. Samsung og Apple bruker enorme mengder med penger på markedsføring (og advokater). Denne kostnaden skal produktet betale for. Det betyr at hvis det skal være balanse så må produksjonskostnaden være så lav at kostnaden med markedsføringen ikke overstiger inntekten fra salget av produktet. Detsto mer du bruker på markedsføring desto mindre må du bruke på å utvikle og produsere produktet. HTC framstår for meg som et selskap som putter pengene sine inn i produktet for å lage et premium produkt med suveren byggekvalitet og meget god brukeropplevelse. De har ikke satt av så mye midler til å markedføre den. Samsung framstår for meg som billig å produsere, men pøser på med markedsføring og kampanjer. De har enormt med funksjoner, men de er ikke godt implementert og hvem bruker dem? iPhone er godt laget, men analyser viser at den er billig å produsere i forhold til mange andre modeler. Det forklarer også den enorme marginen de har.

 

Altså velger jeg HTC fordi de framstår for meg som det selskapet som har mest focus på å lage et fantastisk product selv om det koster dem skjorta. Det vinner jeg på.

 

Hvis gartneren din kommer i en Ferrari så kan det hende at du betaler han for mye...

 

Men for all del. Det kan godt være at jeg tar helt feil.

Er egentlig storfornøyd med min HTC One (M7), og jeg har hatt kun HTC siden jeg startet med smarttelefon.

 

Av stortsett samme årsak som du nevner her, kommer jeg nok til å bytte til M8, og gi guttungen min M7, så snart bindingstiden er gått ut, for å støtte opp om selskapet, og få minnekortstøtte og bedre batterilevetid.

 

Btw, gyselig farge, men om det er det som skal til for at blondiner skal velge den beste telefonen på markedet im(ns)ho, så greit nok...

 

;-)

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...