Gå til innhold

Vil Apples nye Mac OS X se slik ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Apple må gjerne gjøre noen forandringer på utseendet i OSet sitt, det har jo stort sett sett ganske likt ut i veldig mange år nå. Konseptbildene i artikkelen så ikke så verst ut, selv om det ikke akkurat var snakk om dramatisk store forskjeller sammenliknet med dagens Mac OS (Mavericks).

 

Får håpe de kommer med noe mer spenstig hvis de først skal forandre det, forhåpentligvis uten at de samtidig ødelegger det slik Microsoft etter min mening i til en viss grad endte opp med gjøre med Windows 8.

 

Sikter da først og fremst til hvordan Win 8 artet seg fra starten av sammenliknet med Win 7, ved bruk av mus/tastatur. Synes Win 8 fungerer en del bedre nå, etter at det har kommet oppdateringer som har fikset flere av de verste irritasjonsmomentene, men helt bra synes jeg ikke at det er.

Lenke til kommentar

De kan godt gjøre det litt flatere for å ha bedre sammenheng med UX-designet til iOS 7. iOS og OS X har jo alltid hatt et lett gjenkjennelig UX-design helt til introduksjonen av iOS 7.0, nå derimot så er det på ingen måte like gjenkjennelig og Apple er jo stortsett ute etter å ha en sammenheng og naturlig flyt mellom alle produkter, derfor er vel nytt UX-design til Apple TV også på høy tid men det drøyer vel kanskje til de lanserer en ny modell.

 

Kan ikke fri meg fra følelsen av OS X Mavericks føles litt gammeldags sammenlignet med iOS 7.0 selv om OS X i utgangspunktet er ganske så minimalistisk. Håper dog at Apple passer seg for å ikke gå i "la oss gjøre OS X mer likt iOS fella" og bare sørger for å renovere UX-designet, få det flatere og mer likt iOS 7.0 og ikke nødvendigvis gå for " mer mobilvennlig" for det vil jeg helst ikke ha noe av..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg er spent, regner med jeg blir å reformatere så snart det kommer. Så får man heller se hvordan det blir, foreløpig så synes jeg ikke apple har gjort de milesprangene som MS har gjort i oppførsel på OS'et, at det ser litt annerledes ut er greit, men synes det er bedre å ta endringer over tid og heller legge opp til litt hyppigere slippdatoer, enn å slippe alt i en jafs slik at man ikke kjenner seg igjen (ref. MS)

Lenke til kommentar

Noe i retning av det bildene viser vil være en naturlig fortsettelse av en utviklingstrend vi har sett i mange år, der Apple gradvis har gjort OS X "flatere", og bl.a fjernet en del teksturer og 3D effekter. Særlig merkbart var det i 2007, da "brushed metal" utseendet ble utfaset med introduksjonen av OS X 10.5 Leopard.

Kunne gjerne tenkt meg et OS X som vist i eksemplene her, det virker passe diskret og visuelt raffinert etter min smak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...