Gå til innhold

Test: AVM FRITZ!Box 7490


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan denne Fritz erstatte det ROTTNE modemet til loqal for adsl ? Ruter delen til loqal er også veldig dårlig. Det er mest modem delen jeg håper jeg kan bruke.

 

da ville jeg heller skaffa ett av de nyeste modemene til telenor, og replisert dsl innstillingene fra ditt gamle modem

Lenke til kommentar

Hvordan bruker folk egne rutere foresten?

 

Er jo ikke alle bredbåndsnett leverandører som ligge til rette for å kjøpe modemet som et modem istedenfor som multimodem.

 

Har selv opplevd stor irritasjon, fordi vist f.eks jeg har problemer med modemet er det første jeg må gjøre å nullstille modemet fra nextgentel.

Lenke til kommentar

Med en 128-bit encryption, så kan 802.11 være like sikkert som et hvilket som helst CAT5-nettverk.

 

Nå er jo det flere 802.11 standarder, ethernet har heller ingen kryptering, man må bare ha tilgang til et punkt.

Både CCMP og WEP finnes i 128bit, der den ene aldri var ment til å være sikker i det hele tatt og kan knekkes på sekunder.

 

 

Ang. selve boksen, bruker tyskere telefon mulighetene i den? Fasttelefon er jo på vei ut :p

Lenke til kommentar

Kan denne Fritz erstatte det ROTTNE modemet til loqal for adsl ? Ruter delen til loqal er også veldig dårlig. Det er mest modem delen jeg håper jeg kan bruke.

 

 

Fra de enkeltutvalgte boksene jeg har sett blitt testet (ikke så mange) så har Fritz ikke nådd opp for å si det på den måten. Hold deg til troverdige tester, og enkelte forumbrukere som har lang fartstid omkring nettverk og bredbånd.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvordan bruker folk egne rutere foresten?

 

Er jo ikke alle bredbåndsnett leverandører som ligge til rette for å kjøpe modemet som et modem istedenfor som multimodem.

 

Har selv opplevd stor irritasjon, fordi vist f.eks jeg har problemer med modemet er det første jeg må gjøre å nullstille modemet fra nextgentel.

 

Har årelang Nextgentel-erfaring (enda mer enn 10 år faktisk, gidder ikke å tenke så langt tilbake på fortiden i øyeblikket). Du er ikke alene. Heldigvis har jeg forlatt gjengen av NGT-kunder.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/NextGenTel

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...