Gå til innhold

Bitcoin og BitTorrent har funnet hverandre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan artister omgå plateselskapene helt. Tror nok bransjen vil forby dette i stedet for å ta det i bruk selv. Tenk om man kunne logge seg på Warner Music og laste ned det man ville ha via torrent!

Her er muligheter som bransjen garrantert ikke vil benytte seg av og som de vil bruke mye tid og penger på å prøve å sabotere.....

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da kan artister omgå plateselskapene helt. Tror nok bransjen vil forby dette i stedet for å ta det i bruk selv. Tenk om man kunne logge seg på Warner Music og laste ned det man ville ha via torrent!

Her er muligheter som bransjen garrantert ikke vil benytte seg av og som de vil bruke mye tid og penger på å prøve å sabotere.....

 

Nå gjør vel plateselskapene mer enn å bare trykke plater og distribuere dem. Jeg vil tro at en ny artist ofte trenger mye hjelp i utviklingen og markedsføringen av produktet sitt, og dette vil ikke betaling via torrent kunne erstatte så lett.

 

Faktisk ser jeg for meg at en slik betalingsfunksjon kommer til å bli nok et argument i plateselskapenes juridiske arsenal. Nå er det plutselig ikke bare deling lenger, men en kommersiell virksomhet basert på andres arbeid. Med mindre betalingsfunksjonen på en eller annen måte kan skille mellom opplaster og utvikler, så tror jeg beskyldningene om at pirater tjener store penger på stjålet materiale kommer til å hagle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ha samme funksjonalitet med kredittkort?

Fordi kredittkort er basert på en omtrent ikke-eksisterende sikkerhetsmodell, forhåndsdefinerte brukere og transaksjoner med kreditor som godkjenner av transaksjon og deretter produkt. Det er av sikkerhetsmessige, tekniske og ideologiske grunner et dårlig valg.

 

EDIT: Eksempler:

 

 

-Kredittkort er basert på at du gir data til selger og at selger ber kreditor om penger basert på disse dataene. Selger velger selv hvor mye penger som skal krediteres uten at kjøper kan påvirke det.

-Med kredittkort er "replay attacks" mulig. Selger kan i dag be om penger fra kreditor i dag og så be om penger på nytt i morgen med samme data.

-Sikkerheten på kredittkort er basert på reaktiv analyse av bruk og en forhåndsdefinert kredittgrense. Kreditor dekker missbruk (som det er _mye_ av) fordi kreditors marginer på tjenesten er høy.

-Identifikasjon og åpen identitet er en viktig enhet i dagens kredittsystemer.

-Kredittkortselskaper analyserer og selger bruksdata på sine kreditt- og bonuskort.

-Med kreditt og/eller saldo kjent for kreditor er din pengebeholdning kjent for kredittselskapet.

-Kredittkort krever ren nok betalingshistorie som betyr at tidligere situasjoner kan hindre deg fra fremtidige betalinger selv om du har penger tilgjengelig.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...