Gå til innhold

Spar plass på å sikre deg (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert at slike funksjoner fremheves! Noe man ikke tenker på til vanlig, men gull verdt når man trenger det.

 

Et annet tips jeg benyttet med av i helgen: Oppdatere recovery-imaget som Windows 8 benytter seg av i "fornyelses-prosessen". Jeg satt opp en ny maskin og etter å ha fjernet all unødvendig programvare, oppdatert til Windows 8.1, samt drivere og annet, har man ikke lyst å gjøre det igjen. Fulgte derfor denne guiden.

 

Et alternativ til Partition Master er MiniTool Partition Wizard. Støtter oppstart fra CD/DVD og minnepenn, mange misliker nemlig å utføre diskoperasjoner inne i Windows.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kirill__M.300x170.png

Dataens gjennopprettingspartisjon tar mye plass og hjelper lite om harddisken din ryker, men vi har råd...

 

Spar plass på å sikre deg (Ekstra)

Det er noe komisk at de fleste som kan "skru" på en PC sitter med mange terr. med harddiskplass, skal gå til angrep på fabrikkinstallerte 10-20 Gig. Det er da ikke mye (i dag). Jeg sitter selv på såpass bare i RAM.

 

Det vil være mer fornuftig å flytte ut av C: alt "skrot" som finns i brukermappa. Mange programmer har ikke bruk for høye hastigheter, og kan derfor med fordel installeres på andre disker.

Man vil da også oppnå at når problemene kommer, kan ta en systemgjenoppretting uten at det koster noe.

 

Dette med gjenopprettingspartisjon er noe av det beste som finnes. Og man må ikke villede folk til å tro at det er noe å vinne i å lete seg halvt i hjel etter minne-penner, CD-er eller hva det skal være når stoppen kommer. Så må man huske at mange ikke har mer enn en PC. Og når den stopper er det ikke mulig å få support fra nettet.

Og hva så?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er noe komisk at de fleste som kan "skru" på en PC sitter med mange terr. med harddiskplass, skal gå til angrep på fabrikkinstallerte 10-20 Gig. Det er da ikke mye (i dag). Jeg sitter selv på såpass bare i RAM.

Feil. Man sitter på terr med HDD plass. For de fleste med SSD er dette høyst aktuelt da $/GB er mye høyere...

Personlig har jeg ikke recovery partisjon, men Win8 på en minnepinne så en reinstall tar ikke lange tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...