Gå til innhold

Anmeldelse: Super Mario 3D World


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått lyst på Wii U pga Mario og andre tittler en stund nå... Mulig det blir ett kjøp, spesielt etterosm vanlige Wii spill fungerer også

Ellers

Serien var aldri spesielt tung på historie utover Super Mario Sunshine og Galaxy-spillene, og selv da var både utgangspunkt og gjennomførelse ganske enkelt.

Glemte den beste mario opplevelsen noen sinne: Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars!

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at dette er ett fantastisk spill. Beste spillet jeg har spilt så langt i år. Endelig super mario i 3d med full HD og 60fps. 65" tv gjør også at opplevelsen blir perfekt :). Musikken er også utrolig bra som gjør stemningen helt magisk i enkelte brett. F.eks i "ghost" brettene. For de som ikke har Wii U synes jeg dette spillet er grunn nok til og kjøpe en, sleng med Zelda WW HD og New Super Mario U, så har man mange timer med underholdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og i mellomtiden, så har Xbone og PS4 absolutt null spill som interesserer meg.

 

Det eneste de har over Wii-U foreløpig er at de produserer mer varme, som stuen vår trenger.

 

Jeg hadde ikke akkurat fremhold "mange kvalitetstitler" som noe stort salgsargument for Wii U, det er ett år siden den kom ut, og hva har den? Dette spillet, og kanskje ett par til som er interessante?

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Tiden for lanseringen av (u)nevnte spill er uansett upåklagelig nå som mennesker skal kjøpe konsoll til jul.

 

En av konsollene som er kjemisk renset for interessante spill til meg eller familien, eller en konsoll med et vanvittig godt spill som gleder barn og voksne til jul?

 

Jeg har vanskelig for å finne argumenter for å importere en konsoll i stedet for å gå for en Wii-U.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Tiden for lanseringen av (u)nevnte spill er uansett upåklagelig nå som mennesker skal kjøpe konsoll til jul.

 

En av konsollene som er kjemisk renset for interessante spill til meg eller familien, eller en konsoll med et vanvittig godt spill som gleder barn og voksne til jul?

 

Jeg har vanskelig for å finne argumenter for å importere en konsoll i stedet for å gå for en Wii-U.

 

Greit nok, men det er jo gjerne ikke de eneste valgene man har.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det som gjør Wii U til den absolutt beste konsollen for meg er Virtual Console (VC). Fikk min første spillkonsoll i 1988 som da var en NES. Ingen ting er som nostalgien ved og spille gamle NES spill som super mario bros eller de 2 første Zelda spillene. Har en hel haug av klassikere til både NES og Super NES. Man har en egen Wii meny på Wii U konsollen, der får man tilgang til VC for Wii. Så eneste ankepunktet er at det er flere spill tilgjengelig for VC i Wii menyen enn på VC til Wiii U. Egentlig en bagatell.

Kan ramse opp haugevis av spill som jeg kan anbefale andre og spille. Da ramser jeg opp spillene samlet, en del av spillene er bare tilgjenglig i Wii menyen foreløpig.

NES: Super Mario 1, 2, 3 Zelda 1 og 2, Donkey Kong, Kid Icarus, Ice Climer, Gradius, Metroid, Mega Man serien

SNES: Super Mario World, Zelda Link To The Past, Super Metroid, Super Castlevania,

N64: Super Mario 64, Ocarina Of Time, Majora`s Mask

 

Pluss at man også kan laste ned mange klassikere fra Sega mega drive og Sega master system, Turbografx, Neo Geo og Commandore 64!!

Til sist kan man også kjøpe all de bra Wii spillene siden Wii U leser Wii disc`er

 

Det er mange flere spill som bør spilles, men kan ikke ramse opp alt her. Finnes kanskje enn annen tråd om det?

 

For min del er det ingen annen konsoll som gir så mye spilleglede.

 

Edit: PS: De første Super Mario spillene er på tilbud til 8 kroner stykket nå

Endret av @CS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er bare det at vi som hadde disse spillene kan spille dette på emulator nå, og det gir en bedre opplevelse.

 

AtW

Det er jeg ikke enig i. Jeg har spilt alle spillene her på emulator. Jeg har faktisk alle NES og SNES spillene som er utgitt til NES/SNES som roms på PC`en min. Ingen ting kan måle seg med og spille de gjennom Wii/Wii U sittenede avslappet i sofaen. Jeg er klar over at man kan kjøpe håndkontroll til PC`en og koble til TV`en. Men det blir ikke det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jeg ikke enig i. Jeg har spilt alle spillene her på emulator. Jeg har faktisk alle NES og SNES spillene som er utgitt til NES/SNES som roms på PC`en min. Ingen ting kan måle seg med og spille de gjennom Wii/Wii U sittenede avslappet i sofaen. Jeg er klar over at man kan kjøpe håndkontroll til PC`en og koble til TV`en. Men det blir ikke det samme.

 

Neivel? Hvorfor ikke? La oss si du ahr begge maskinene i en TV-benk, så du ikke kan se det, eksakt hva er det som gjør spillene bedre å spille på VC kontra en emulator?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...