Gå til innhold

Ser du noe rart ved dette helikopteret?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest undelige er at de beholder formen fra utgaven med vinduer & dører, de burde jo kunne fjerne halvparten av skroget...

 

Det var noe av det første jeg tenkte også. Det kan vel kanskje tenkes at den beholder formen for å få det til å se ut som et bemannet helikopter for å lure fiender i en kampsituasjon, det er vel bedre at utstyr blir ødelagt enn egne soldater. Avledning. Kanskje det er skremselsteknikk. Det hadde vært interessant å vite nøyaktig hvorfor de har valgt å beholde formen.

Lenke til kommentar

Det mest undelige er at de beholder formen fra utgaven med vinduer & dører, de burde jo kunne fjerne halvparten av skroget...

 

Man må huske at visse miljøer er temmelig konservative. Minner meg om noe jeg ble fortalt hos et selskap i USA. De skulle produsere svært kraftige switcher for sendere. Teknisk sett kunne dette gjøres på under ti sekunder, med elektromotorer som dro sammen kontaktflatene. Men nei, den kanadiske kystvakten ville at det skulle gjøre på 59 sekunder. For de gamle senderne deres virket sånn. :-)

Lenke til kommentar

Det over hørtes mer ut som en "svenskevits" á la USA.

 

Nå har jo de fleste droner ikke beholdt formen, men det finnes alltid variasjoner - her har vi en som har beholdt formen. Helikopteret er utviklet fra en tidligere modell som er bemannet, og utvikles til en senere modell som også er bemannet. Så lavere utviklingskostnader er nok en del av årsaken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...