Gå til innhold

Samsung lanserte buet telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Galaxy Nexusen min har også kurvet skjerm..

Dette er totalt gimmicky og ubrukelig med mindre det er snakk om fleksibel skjerm... Men det er nå bare gimmicky det også når jeg tenker meg om.

 

Samsung Galaxy Nexus har kurvet glass, og ikke kurvet skjermpanel. Men når det er sagt så ser jeg ikke helt hva en buet skjerm som dette skal ha å si i praksis? Kan skjønne buede TV-er osv når de blir så store at mennesker kan få problemer med å få med seg alt innholdet da det rett og slett blir for langt ut til kantene og at kanskje en buet skjerm kan gi økt "innlevelse" om man sitter riktig i forhold til skjermen osv..

 

Men hva tilføyer en svak bue på skjermen i dette tilfellet? Annet enn at det er litt kult da det er første modellen på markedet med buet skjerm.

 

 

Skjønner at man naturligvis må starte ett sted, og Samsung er jo et selskap som liker å pøse ut med åttehundreogførti forskjellige modeller så de tester jo markedet konstant, og kommer jo gjerne med modeller og konsepter flere år før de har noe praktisk ved seg. Men hva annet er så unikt og spesielt med denne skjermen og telefonen annet enn at skjermen bare er litt kurvet?

 

Vil dette gjøre den mer motstandsdyktig med tanke på fallskader, ripeskader osv..? Du vil jo ikke kunne få noen fornuftig skjermbeskytter på den og utvalget av deksler vil jo være temmelig labert hvertfall til å begynne med inntil produsentene begynner å levere kurvet beskyttelse så vil denne kurvede skjermen ha noen praktisk fordel når alt kommer til alt? På en såpass liten skjerm som en mobilskjerm så vil vell ikke kurven gi noen forbedret opplevelse av skjermen kontra en flat en, og den vil vell være noe bisarr i bruk med tanke på det å føre fingeren opp og ned av kurven? Vil jo ikke kunne opereres og brukes når den ligger flatt på bordet lenger heller på noen fornuftig måte, om de ikke kommer med noen veldig kreativeløsninger på de utfordringene.

 

 

Telefonen i seg selv ser jo ganske så snasen ut da, er jo mer eller mindre enn Samsung Galaxy Note 3, uten penn men med kurvet skjerm på godt og vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare å bestille den fra utlandet, så det gjør ikke noe at den ikke kommer til Europa. Det koster faktisk mindre å importere selv, enn hva en ulåst telefon koster i butikk i Norge. Man må bare smøre seg med tålmodighet en ukes tid før telefonen blir levert på døra... Noen hevder at de ikke har nordiske specs, men jeg har aldri hatt problemer med telefoner fra Asia eller USA.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...